Pojkvän oattraktiv efter viktuppgång - hur ska jag hantera det?
upptagetanvändarnamn skrev 2015-05-14 20:56:05 följande:
Pojkvän oattraktiv efter viktuppgång - hur ska jag hantera det?Hej,
Jag och min pojkvän har varit tillsammans i några år. Han har en tendens att gå upp i vikt och har försökt gå ner ett par gånger under vårt förhållande, men avbrutit innan han nått målet. Nu har han blivit ganska rejält överviktig och jag tycker att det är väldigt oattraktivt. Jag har dessutom en låg sexlust i grund och blir ännu mer avtänd av att se och känna allt fett.
Vi har pratat om det några gånger, men det är svårt eftersom jag inte vill göra honom illa. Han säger att han måste känna en inre motivation för att kunna ta tag i det, och att det kan bli ännu svårare om han känner en press utifrån (t.ex. från mig). Detta gör att jag inte vågar försöka prata om det mer, av rädsla för att försvåra det ytterligare. Men det här tär på mig och relationen. Min lust att ha sex med honom är minimal och jag blir frustrerad och irriterad då jag inte förstår varför han inte tar tag i det. Han vet att han kan gå ner i vikt då han gjorde det framgångsrikt för några år sedan. Men han går och väntar på motivation. Varför är det inte motivation nog att flickvännen blir avtänd samt att risken för allehanda sjukdomar är förhöjd?
Dessutom tynger det mig att hålla tyst om något som påverkar mig och vår relation så pass mycket, vi som är så måna om att prata om allt. Men samtidigt är jag rädd för att det bara skulle bli värre om vi pratade om det; att han skulle få ännu svårare att ta tag i det och att han skulle bli ledsen och må dåligt.
Jag vet inte vad jag ska göra. Jag försöker vara en inspiration genom att själv äta bättre och träna mer. Jag har försökt ändra hur jag känner, försökt att inte bry mig, försökt att bara acceptera, försökt att fokusera bara på det positiva, med mera. Men jag kommer inte ifrån att jag tycker att det är väldigt oattraktivt. Och att det för mig är väldigt jobbigt att inte attraheras av min pojkvän 

Någon som har några tankar?
Och NEJ, tänk inte i banor som om du hade varit i hans situation. En kvinna kan man ALDRIG säga detta till, inte på något sätt alls. Har en kvinna blivit fet så KAN inte mannen säga det på något som helst sätt utan att hon blir knäckt. Men vi män fungerar inte så. Vi går igång på utmaning och sanning. Inget inlindat skit.
Så säg exakt som det är, och känn dig inte taskig för att du inte hade velat att rollerna skulle vara omvända, för ni är olika.
Detta kommer göra honom sjukt motiverad!!!