• babyplans

    veckan efter missfall

    Vet att tråden inte hör hemma här egentligen men hittade ingen bra placering för mina frågor. Hoppas ni kan hjälpa mig!!

    För en vecka sedan fick jag ett tidigt missfall, min enda graviditet efter 1,5års försökande.

    Jag åt en pergotime kur under graviditeten då jag hade mens och graviditetstestet dagen för att påbörja kuren va negativt...

    Nu alltså 8 dagar efter mitt missfall har jag börjat få jätte ömma bröst, är detta normalt? Hcg låg på 23 i måndags på blodprovet så alltså borde det i princip vara borta nu. Hade noll 'gravsymtom' när jag började blöda så visste inte att jag va gravid innan missfallet påbörjat.

    Hur har ni känt kroppsligt efter missfall?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-18 21:32
    har det gått 2 veckor sen blödningar började och jag fick mitt missfall. Det är 1 vecka sedan sista blodprovet togs och då låg som sagt hormonerna på 23mlu/ml. Under sista dagarna så har jag fått mer o mer ont i brösten, ont i ryggslutet som börjat idag. Blödningarna kommer och går fortfarande. Gravtest visar svagt svagt positivt, kan lika gärna va mitt mf som visar det!?

    Ska de verkligen vara såhär?

  • Svar på tråden veckan efter missfall
  • MyDestiny

    Har du fått missfall konstaterat med vul/ul?

    Har varit gravid 3 gånger med blödningar upprepade gånger under samtliga. 2 första var missfall, sista gången resulterade i en liten son. Behandlades med pergotime den sista graviditeten om det har någon betydelse..

  • babyplans
    MyDestiny skrev 2015-05-15 07:16:45 följande:

    Har du fått missfall konstaterat med vul/ul?

    Har varit gravid 3 gånger med blödningar upprepade gånger under samtliga. 2 första var missfall, sista gången resulterade i en liten son. Behandlades med pergotime den sista graviditeten om det har någon betydelse..


    Ja tyvärr är det konstaterat både via vul och med sjunkande hcg i blodprover

    Pergotime har absolut ingen betydelse i den bemärkelse. För mig är det mer att jag tog en kur trots att jag var gravid, innan jag fick veta de... Avslutade den 2 dagar innan jag började blöda, fick veta att det var en graviditet o gick konstaterat missfall.

    Min tanke är om kanske dom hormoner gör att kroppen beter sig sådär efteråt!?
  • MyDestiny

    Ja jag vill minnas att jag tyckte att jag fick lite gravid symptom av pergotime.

    Beklagar missfallet, vet hur jobbigt det är. Försökte i 2.5 år och fick under tiden de två missfallen. Men en dag har du din lilla skatt hos dig, även om det känns långt bort när man kämpar som mest. Styrkekram!

  • babyplans
    MyDestiny skrev 2015-05-15 12:30:19 följande:

    Ja jag vill minnas att jag tyckte att jag fick lite gravid symptom av pergotime.

    Beklagar missfallet, vet hur jobbigt det är. Försökte i 2.5 år och fick under tiden de två missfallen. Men en dag har du din lilla skatt hos dig, även om det känns långt bort när man kämpar som mest. Styrkekram!


    Jo jag har också fått de utav pergotime innan men inte efter avslutad kur, tycker det är lite konstigt!

    Tack för dina värmande ord!! En tuff tid i livet men med hopp om framtiden! Jag hann åtminstone inte glädjas så länge då blödningarna kom innan jag insåg att jag var gravid.
  • moii

    Åh jag beklagar verkligen!!

    Men vet du att de inte får göra konstaterande med VUL före V 8+0, och det måste vara två läkare? På mig gjorde de fel, konstaterat missfall i V 6+2 vilket var fel och i V 14 upptäcktes ett fint foster. Så ja de kan göra fel. Jag tänker att du kanske ska kolla igen eller iaf fråga i fall det varit två embryon och bara ett som försvann, kan inte hcg sjunka då? Jag kan dock inget om pergotime utan har gjort icsi så jag vet ju inte riktigt om man kan känna nåt av det.

  • babyplans
    moii skrev 2015-05-17 11:22:30 följande:

    Åh jag beklagar verkligen!!

    Men vet du att de inte får göra konstaterande med VUL före V 8+0, och det måste vara två läkare? På mig gjorde de fel, konstaterat missfall i V 6+2 vilket var fel och i V 14 upptäcktes ett fint foster. Så ja de kan göra fel. Jag tänker att du kanske ska kolla igen eller iaf fråga i fall det varit två embryon och bara ett som försvann, kan inte hcg sjunka då? Jag kan dock inget om pergotime utan har gjort icsi så jag vet ju inte riktigt om man kan känna nåt av det.


    Nej det visste jag inte men han så till mig när han inte såg något på vul att det kunde var för tidigt för att kunna se något.

    Men eftersom han tagit 3 prover där hormonerna har fortsatt sjunka och då i tisdags så va dom nere på 25, alltså visar gravtest i princip negativt nu. Så ja, missfall är det nog, hur gärna jag än önskar att de skulle va fel o att jag hade haft ett frö där inne!

    Men ändå väldigt fundersam över att jag har fått så fruktansvärt ömma bröst!

    Läkaren har dock inte telefontid förren på onsdag så jag får ringa dit då om det inte har gått över antar jag...
  • babyplans

    Nu har det gått 2 veckor sen blödningar började och jag fick mitt missfall. Imorgon är det 1 vecka sedan sista blodprovet togs och då låg hormonerna på 25mlu/ml. Under sista dagarna så har jag fått mer o mer ont i brösten, ont i ryggslutet som börjat idag. Blödningarna kommer och går fortfarande. Gravtest visar svagt svagt positivt, kan lika gärna va mitt mf som visar det!?

    Ska de verkligen vara såhär?

  • Venne

    Du kanske ska kontakta läkare igen så det inte finns något kvar? Typ utomkvedshavandeskap. Eller de har kollat det ordentligt? Jag hade nog ringt och frågat iaf.

  • moii

    Precis så där var det för mig, fast jag hade ju inte gjort hormonets bara VUL på gynakuten för jag var så rädd pga blödningar varje dag och vi hade ju gjort ivf också. Men de sa att det inte fanns något, gav mig cytotek för att stöta ut resterna och sedan gick jag hemma och trodde att jag inte var gravid i flera veckor fast jag kändes. Kroppen att något var annorlunda. Till slut fick jag en tid hos en gynekolog som ju såg fostret. Det kan ha varit så att en tvilling dog och att det var det som amorterades, men det kunde också vara så att cytoteken tog död på en tvilling.. Det får vi aldrig veta.

    Men, om du är osäker, gå till en gynakut, skyll på att du har ont och behöver bli kollad. Men vänta till du skulle varit minst V. 7+2 innan dess kan man inte säkert se hjärta och sånt och då kanske de gör fel igen.

    Men du kanske inte är gravid heller, det tar visst ett tag innan hormonerna går ur kroppen, säkert mer än en vecka tyvärr.

    Jag hoppas att du kan gå klarhet på nåt sätt!

  • babyplans
    Venne skrev 2015-05-18 21:32:56 följande:

    Du kanske ska kontakta läkare igen så det inte finns något kvar? Typ utomkvedshavandeskap. Eller de har kollat det ordentligt? Jag hade nog ringt och frågat iaf.


    Läkare har inte telefontid förren onsdag

    Utomkveds menade dom på att de inte va då hormonerna har sjunka från 146-25 på en vecka. Han menade på att e de utomkveds så ligger hormonerna något sånär lika eller sjunker mycket mer sakta... Blir inte riktigt klok på detta!
  • babyplans
    moii skrev 2015-05-18 21:36:28 följande:

    Precis så där var det för mig, fast jag hade ju inte gjort hormonets bara VUL på gynakuten för jag var så rädd pga blödningar varje dag och vi hade ju gjort ivf också. Men de sa att det inte fanns något, gav mig cytotek för att stöta ut resterna och sedan gick jag hemma och trodde att jag inte var gravid i flera veckor fast jag kändes. Kroppen att något var annorlunda. Till slut fick jag en tid hos en gynekolog som ju såg fostret. Det kan ha varit så att en tvilling dog och att det var det som amorterades, men det kunde också vara så att cytoteken tog död på en tvilling.. Det får vi aldrig veta.

    Men, om du är osäker, gå till en gynakut, skyll på att du har ont och behöver bli kollad. Men vänta till du skulle varit minst V. 7+2 innan dess kan man inte säkert se hjärta och sånt och då kanske de gör fel igen.

    Men du kanske inte är gravid heller, det tar visst ett tag innan hormonerna går ur kroppen, säkert mer än en vecka tyvärr.

    Jag hoppas att du kan gå klarhet på nåt sätt!


    Lustigt att dom gör så. Hos mig såg dom inget på vul för 2 veckor sen o borde då varit i v 6. Alltså ca 8 nu då... O om de hade stämt så borde väl kanske gravtest visa starkare känns de som hade.

    Nej missfall går kanske hormoner ur kroppen så fort. Tycker dock att de borde räcka Me en vecka på dom 25 när de tog en vecka för kroppen att vi av Me 110 liksom.

    Tycker allt e jätte konstigt!

    Får se om de blir gyn akuten eller jag orkar att hålla mig till onsdag o läkarens telefontid (tveksamt)
  • ikna

    Jag hade gravsymptom i nästan 3 veckor (fram till första mensen) efter mitt missfall, och de var starkare än innan missfallet.

  • babyplans
    ikna skrev 2015-05-18 21:55:12 följande:

    Jag hade gravsymptom i nästan 3 veckor (fram till första mensen) efter mitt missfall, och de var starkare än innan missfallet.


    Då e de kanske inget konstigt då jag kände absolut ingenting förren jag började blöda o fick magont så allt började nu en vecka efter missfallet och sitter i ännu. Vill bara ha kroppen tillbaka till sitt normala nu!
  • ikna
    babyplans skrev 2015-05-18 22:00:56 följande:
    Då e de kanske inget konstigt då jag kände absolut ingenting förren jag började blöda o fick magont så allt började nu en vecka efter missfallet och sitter i ännu. Vill bara ha kroppen tillbaka till sitt normala nu!
    Usch jag vet, jag var väldigt accepterande av mitt missfall eller vad man ska säga men det var så jäkla jobbigt att gå och blöda och ovanpå det ha starkare gravidsymptom än innan, blev så förvirrad..

    Men det ger sig snart för dig ska du se, är ju inte roligt när kroppen är helt koko :(
  • babyplans
    ikna skrev 2015-05-19 05:35:26 följande:

    Usch jag vet, jag var väldigt accepterande av mitt missfall eller vad man ska säga men det var så jäkla jobbigt att gå och blöda och ovanpå det ha starkare gravidsymptom än innan, blev så förvirrad..

    Men det ger sig snart för dig ska du se, är ju inte roligt när kroppen är helt koko :(


    Ja jag har också försökt hålla mig positiv typ "nu vet vi i alla fall att de går" men kroppen spökar ju så man tappar ju hoppet igen och mår helt värdelöst!
  • Cowgirl

    Låter som missed abortion, bör absolut kollas upp. Det KAN vara en graviditet förstås, men låter tyvärr inte så.

    Stå på dig, du har rätt till hjälp och stöd. Tyvärr får man ofta driva processen själv...

    Lycka till!


    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Så gör något!
  • babyplans

    Cowgirl

    Jo blödningarna slutade för ett par dagar så jag ringde aldrig läkaren förra veckan... under helgen nu så har de kommit o gått o måendet e sådär så jag får nog ta o ringa denna veckan... har trots allt gått 3 veckor nu o då va hcg nere på 25 för 2 veckor sedan...

Svar på tråden veckan efter missfall