bonusdottern + okänd kille sov i vår lägenhet!
Bakgrund: Jag och min man har en lägenhet rätt centralt i staden där vi bor. Vi har även en kolonistuga strax utanför stan. Sen en månad tillbaka bor vi i kolonin och åker bara in förbi lägenheten ibland om vi behöver hämta något eller så. Min mans dotter (17 år) bor hos sin mamma, men har nyckel till vår lägenhet och kommer dit ibland för att äta lunch och så då hennes skola ligger nära. Vi har sagt att hon alltid är välkommen till oss (såklart!). Hon har även ett rum hos oss, dock använder hon det i princip aldrig.
Idag skulle jag förbi lägenheten en snabb sväng, kommer dit strax före klockan ett. Då är dörren olåst och när jag kommer in ligger det skor slängda i hallen. Jag ropar "hallå" men får inget svar. Dörren in till dotterns rum står på glänt och där ligger en för mig helt okänd kille och sover! Ska erkänna att jag fick en liten chock. När jag kollade igen så låg där en tjej bredvid, (jag såg bara håret, men antar såklart att det är dottern). Ringde min man för att kolla om han visste att hon skulle övernatta hos oss, men han hade inte hört något. Min man tycker detta är jättedåligt och vill konfiskera dotterns nycklar. Jag blev som sagt både förskräckt och lite ställd över att någon låg och sov i vårt hem som jag inte känner, men när jag har sansat mig lite så tycker jag ändå inte det är så farligt, även om jag kan tycka att en förvarning hade varit trevligt att få (men det är ju fullt möjligt att det var ett spontant infall från dottern att ta med en kille hem från en utekväll, det är ju inte alltid något man planerar innan i den åldern).
Hur hade ni reagerat på detta?