• Ebbagr

Någon mer studerande som skaffar/har hund

Ja är det någon där ute? Eller skaffade du hund när du var ung och studerande?

Jag studerar i alla fall på gymnasiet ( ska börja andra året) och jag ska hämta hem min valp i mitten av Juni, en finsk lapphunds tik och jag personligen tycker nu är den bästa tiden att skaffa hund om man har support från sina föräldrar både ekonomiskt och fysiskt. Båda mina föräldrar kommer bekosta en hel del, nästan allt förutom själva hunden och små saker, men det större kommer det till en början betala tills jag har ekonomin själv. Många säger att man ska vänta tills man har studerat färdigt och har ett jobb men alltså varför? Min framtid kan ändras lika mycket om jag har ett fast jobb, jag kan få sparken en dag och då är jag tillbaka på ruta 1. Nu studerar jag och that's it, inget kommer ändras. Jag tänker inte dra någon historia utan jag är bara lite nyfiken vem mer det är som har hund och som studerar eller som skaffade en hund när ni studerade? :)

• Svar på tråden Någon mer studerande som skaffar/har hund
  • Hannah76

Du ska inte flytta iväg o plugga? Ut o resa? Är du beredd att åka hem varje lunch ongånut med hunden? Alltid åka direkt hem efter skolan? Inte kunna åka iväg spontant?

• Ebbagr
    Hannah76 skrev 2015-05-15 19:57:53 följande:

Du ska inte flytta iväg o plugga? Ut o resa? Är du beredd att åka hem varje lunch ongånut med hunden? Alltid åka direkt hem efter skolan? Inte kunna åka iväg spontant?

Nej inte så länge det är ett hinder för min hund.
    Nej jag kan inte resa då jag kommer ha en hund vilket gör att jag är fast.
    Ja och är inte jag beredd är min mor eller fader beredd.
    Jajjemensan!

tro mig, att skaffa denna valp är inget jag bara gör, jag läser, jag planerar, jag vet gott och väl vad jag ger mig in på.
  • Hannah76

[quote=75304640][quote-nick]Ebbagr skrev 2015-05-15 22:37:04 följande:[/quote-nick]

Jajjemensan!