Steril?
Varför så bråttom? Du har bara varit gravid en så väldigt kort tid. Ritalin är väl inge bra vid en graviditet, inte innan heller?
Varför så bråttom? Du har bara varit gravid en så väldigt kort tid. Ritalin är väl inge bra vid en graviditet, inte innan heller?
[quote=75304101][quote-nick]Anonym (anonym) skrev 2015-05-15 20:34:22 följande:[/quote-nick]
Med min ADHD så har jag alltid bråttom med allt haha. Om någon ska komma och hälsa på om 1 timme så tänker jag "1 timme!? Det ska vara nu! Fast helst igår." Förstår du? Du kanske missförstod mig eller så tolkade jag det fel. Jag är inte gravid, men jag vill verkligen bli och jag är väldigt otålig när det gäller det.
Jag ska åka till min läkare och diskutera min medicinering nästa vecka. Då får jag se vad han tycker och tänker. Kanske blir det att börja trappa ner. Fast kanske har ritalin redan gjort för stor skada på min kropp så jag är steril.Jag vet att det kan ta ett tag, men man blir orolig över det och jag har enorma skuldkänslor över vad jag har gjort när jag var yngre. Att jag undrar är att jag kommer ihåg en film (scarface) där en kvinna har tagit droger och hon och hennes man ville ha barn, men hon hade blivit steril av alla droger. Jag är jätte rädd att det har hänt samma sak med mig.
[/
Du försöker ju aktivt bli gravid nu? När du inte vet vad Ritlin gör för inverkan? Kanske måste du sluta helt med det o vara utan i månader innan det är säkert att bli gravid?
Varför inte jobba mer med dig själv först? Impulskontroll måste du se till att ha om du vill bli förälder.
Klara du dig utan Ritalin?
Varför inte ta reda på det först?
Barnets mående o framtid borde gå före din vilja att bli gravid.