Inlägg från: Lizz89 |Visa alla inlägg
  • Lizz89

Är min katt dräktig?

Så här ser missie ut idag. Tycker hon växt om magen lite

• Lizz89

Missie är snart 3 år och vi tar mycket väl hand om missie. De jag menade med att vi hade tänkt att kastrera missie var att när vi väl skulle göra det så hamnade vi just då i ekonomisk knipa. Nu när vi äntligen kommit i kapp med ekonomin så bokade jag tid för kastrering.men pga av olika anledningar tex ont om tider Oså så fick jag ingen tid förrens i början av juni. Men nu verkar det ju som att hon är dräktig så då får vi vänta med de tills hon fått sina ungar.

Förstår att det finns många som inte bryr sig om sina katter och ungar men jag tycker inte att man ska hoppa på folk på internet utan att veta hur det ligger till.

Ungarna kommer att besiktas, vaccineras samt Chippas så det behöver du inte oroa dig för.

Och för lägga till en sak. Själv så tycker jag att jag är en bra kattägare som ens har sätt att hon i tidigt stadie är dräktig. Jag vet att jag är okunnig när det gäller dräktigheten samt förlossning m.m men du Har inte tänkt på att det kanske därför jag frågar folk här om svar? Eller ska jag strunta i missie och bara låta henne vara och sen strunta i ungarna?

• Lizz89

Nu har missie fått sin kattunge. Den lille kom i söndagskväll.
    Vikten på kissen är:
    Födelsevikt:115 g
    Dag 1: 122g
    Dag 2: 130 g

Tycker ni att vikten hittills är bra?
    Jag får knappt kolla på ungen utan att missie reagerar. (Hon vill inte att man är för nära).
    Hur ska ja kunna se kön på den lille?
    När jag har bärt upp den lille så har jag bärt den med en handduk. Vågar inte ta med bara händerna med tanke på hur missie reagerar.
    Brukar katter vara så? Kan man bära upp den för vägning med bara händerna?

• Lizz89

Har läst att man ska göra det för att se så att den får i sig tillräkligt.

Läst på internet om att bara honor är tre färgade.
    Kan våran kattunge vara en hona då kanske?

Svar på tråden Är min katt dräktig?