Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Blir SD det största partiet år 2016?
  • Gert

Trenden håller i sig. I senaste SIFO-mätningen ökar SD med 2,2 procentenheter.

Om man sedan räknar med hur SIFO ständigt underskattar SD i sina mätningar så har partiet sannolikt runt 18-19%. Samtidigt fortsätter Socialdemokraterna att tappa väljare till SD så trenden ser forfarande ut att SD kan bli det största partiet i slutet av nästa år. 

Det är bara att gratulera! Solig

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Speakers Corner skrev 2015-05-17 09:48:01 följande:

Det hoppas jag verkligen inte.
    Så mycket lättlurade människor kan det inte finnas i Sverige, då vore vi förlorade. 

På vilket sätt är man lättlurad om man röstar på SD?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Speakers Corner skrev 2015-05-17 10:23:26 följande:

Tror du att det är det här svensken vill ha egentligen Gert?
    Det tror inte jag.

www.aftonbladet.se/kultur/article15819975.ab

Jag läser inte hatsajter som AB.
  • Gert

The Trend is holding on! Skrattande

Sverigedemokraterna på ny toppnivå: 19,4 procent. Om Sverigedemokraternas aggressiva uppgång fortsätter är man snart jämnstor med Socialdemokraterna och Moderaterna. Sentio är det institut som varit bäst på att mäta Sverigedemokraternas stöd i valet 2010 respektive 2014. Deras väljarundersökning är därför en allvarlig signal till det röda och blå blocket. Hittills har man inte lyckat bemöta Sverigedemokraternas tillväxt.

www.op.se/opinion/ledare/sentio-maj-2015-det-varas-for-annie-loof

• Gert

Trenden håller i sig.

Toppnotering för SD: 22,1% Sentio juni.

"De nya siffrorna för SD bekräftar att partiet är ensamt om att ha en substansiellt stark positiv trend. Om den inte bryts kommer SD att passera både Socialdemokraterna och Moderaterna under 2016."

www.dagenssamhalle.se/nyhet/sverigedemokraterna-rusar-infoer-almedalen-16634

Svar på tråden Blir SD det största partiet år 2016?