• hundtok

Hur långt efter sista ansökningsdag brukar arbetsgivare höra av sig om intervju?

Precis som rubriken lyder.

• Svar på tråden Hur långt efter sista ansökningsdag brukar arbetsgivare höra av sig om intervju?
  • Seven Costanza

Beror ju helt på hur många som sökt och hur många personal som ingår i rekryteringsteamet men 1-2 veckor är ganska vanligt, ibland kortare,, ibland längre tid.

• kvs

skulle säga att det varierar kraftigt, mao väldigt svårt att svara på. Är det en rekryteringsfirma som sköter rekryteringen brukar det ta 1-2 veckor. Är det företaget själva som rekryterar kan det ta egentligen hur lång tid som helst, eller åtminstone upp till 6 månader.

• MyDestiny

Flera månader är nog ytterst ovanligt.

Ett företag söker pga behov. Ett pat veckor är nog det vanliga.

• Ful Anka

Har precis fått svar efter drygt 2 månader...

This is my life and I don't care
  • hundtok
    Ful Anka skrev 2015-05-21 19:47:12 följande:

Har precis fått svar efter drygt 2 månader...

Fy så segt!
  • hundtok

De hörde av sig och bokade in en intervju med mig tre dagar innan ansökningstiden gick ut.

• Ful Anka
    hundtok skrev 2015-05-21 20:02:41 följande:
    Fy så segt!
    Jag hade helt glömt av det eftersom jag söker så många jobb varje vecka. Ska bli kul och höra vad det är för jobb för det har jag ingen aning om....
  • hundtok
    Ful Anka skrev 2015-05-21 20:14:26 följande:
    Jag hade helt glömt av det eftersom jag söker så många jobb varje vecka. Ska bli kul och höra vad det är för jobb för det har jag ingen aning om....
    Så var det med mitt nuvarande jobb. Hade helt glömt bort att jag hade sökt det när de ringde upp. Blev ett ganska förvirrat telefonsamtal. Men jag fick jobbet ;)
  • Ful Anka
    hundtok skrev 2015-05-21 20:19:27 följande:
    Så var det med mitt nuvarande jobb. Hade helt glömt bort att jag hade sökt det när de ringde upp. Blev ett ganska förvirrat telefonsamtal. Men jag fick jobbet ;)
Svar på tråden Hur långt efter sista ansökningsdag brukar arbetsgivare höra av sig om intervju?