• mjaoooo

Duktig 2åring på att gå och lägga sig!

Haha förlåt om rubriken lät skrytig, men jag är bara stolt och chockad över att på senaste tiden har vår 2åriga tjej, när hon känner sig trött på kvällen, går hon helt lugnt till spjälsängen, ställer sig där och tittar,pekar på den och vill i , så lyfter vi i henne och bäddar ner henne, säger godnatt, släcker och stänger dörren. Sen somnar hon.

Så gulligt att hon går och lägger sig själv utan att gnälla. Innan var det jättejobbigt att få henne till att somna.

Är det ''normalt'' tänkte jag nästan fråga haha men fler vars barn som går och lägger sig så fint? 

• Svar på tråden Duktig 2åring på att gå och lägga sig!
  • Anonym (apansson)

Jag har ingen statistik, men det låter ganska ovanligt - och härligt! Min kille hade en period i tvåårsåldern då han nattades genom att vi läste en saga och sen sa han "mamma, gå, vill sova själv!" och så gick jag ut och han somnade. Tyvärr höll det inte i sig nån längre tid, han fick vattkoppor och då ville han inte sova själv och sen kom han aldrig igång med det igen. 

Men njut av det och klart man får skryta om sina barn

• BigMami

Vår dotter (2,5år) gör också så och har (nästan) alltid gjort så Underbart! Njuter så länge det varar

• BeanBag

En av våra äldre barn gjorde det en period vid ca 2 år men det höll bara i sig några månader. Nu har nr tre just börjat med att Jon ska sova själv o son säng så vi hoppas det håller i sög längre för henne. Det är ju rätt bekvämt

• En blå giraff

Min yngsta är lätt också att lägga för det mesta. Äldsta har inte varit lika. Njut ?

• viseversa

Min 2åring säger "sova nu" och går till sin säng. Säger "natt natt mamma" sen klappar jag henne på huvudet säger att jag älskar henne. "Älskar dig mamma" säger hon då. Sen lämnar jag rummet och hon somnar inom en kvart. Har alltid somnat själv.

• Themis

Jag vet ett par barn som gör/gjorde så också som små, men vänta bara tills de är 10-12 istället...

Skratta aldrig åt din partners livsval. Du är ett av dem. /RottenE-cards
Svar på tråden Duktig 2åring på att gå och lägga sig!