Inlägg från: Griseknoen35 |Visa alla inlägg
  • Griseknoen35

När kan syskon sova i samma säng?

Våra sov nog från ca 3 och 1 år ihop. De sover mycket böttre tillsammans i samma säng än själv i olika sängar och de sover bättre bara dem två än när de båda sover mellan mig och deras pappa. De kan ju sova ihop när lillasyskonet är stor så storasyskonet inte kan råka lägga sig på sitt lillasyskonet i sömnen och kväva det.

• Griseknoen35
    Miss P skrev 2015-05-16 23:23:54 följande:

Köp en våningssäng istället tycker jag.

Meningen med att dela samma säng är att dem får närhet och trygghet av varandra. Väldigt många barn tycker i nte om att sova ensamma så då kan ett alternativ till att sova med föräldrarna vara att syskonen sover ihop. Väldigt vanligt förekommande. Våningsäng kan man köpa när baren själva säger att de inte längre vill dela säng.
  • Griseknoen35
    Miss P skrev 2015-05-17 11:07:21 följande:
    Jag och min lillebror sov aldrig i samma säng... men däremot så hade vi en våningssäng. Jag skulle dock inte vilja sova med min bror om jag var 11 år och han var 14 år.
    Det e du det. Alla är olika. En bra egenskap man kan ha är att se längre än sin egna näsa och även ha förståelse för att alla inte gör och är som en själv. Det är inge konstigt eller fel att samsova.
Svar på tråden När kan syskon sova i samma säng?