• Fian88

BIM juni 2015

Hoppar gärna in här också . Har bim 4/6 och detta är 12e försöket på barn nr 2. Sonen blev till på andra försöket så vi har det klart lite svårare nu. Hoppas att juni blir allas månad

• Fian88
    Angdev skrev 2015-05-17 11:19:51 följande:
    Sonen här blev oxå till på andra försöket. Man får lätt lite hjärnspöken när det tar längre tid att bli gravid igen. Hur gammal är er son? Vår är ca 10 månader.
    Vår son är ca 19,5 månad . Jag är iofs ganska glad nu att det inte tog sig lika fort igen, insåg nog inte när vi började försöka hur liten en 19måmaders faktiskt är . Men börjar ju klart undra om det är nått fel. Vi har bestämt att söka hjälp efter sommaren om det inte blivit nått tills dess. Vi har sex i snitt varannan dag hela månaden så vi kan ju inte ha missat äl direkt
  • Fian88
    Caylyn skrev 2015-05-17 20:53:45 följande:

Nu är tiden bokad inför morgondagen. Börjar bli nervös men får hoppas att allt går bra och att det tar sig. Tåget till Danmark går kl 9 och de väntar mig på kliniken kl 12. Vet inte hur jag ska stå ut med 2 veckors väntan innan jag vet hur det går

Lycka till!!

Är du frivilligt ensamstående?
  • Fian88
    Caylyn skrev 2015-05-17 20:53:45 följande:

Nu är tiden bokad inför morgondagen. Börjar bli nervös men får hoppas att allt går bra och att det tar sig. Tåget till Danmark går kl 9 och de väntar mig på kliniken kl 12. Vet inte hur jag ska stå ut med 2 veckors väntan innan jag vet hur det går

Hoppas du inte tar illa upp att jag frågar förresten!
  • Fian88
    Caylyn skrev 2015-05-18 06:36:22 följande:
    Inte frivilligt ensamstående men jag har inte haft turen att träffa någon och jag är 35. Vill jag ha barn så får det bli på egen hand.
    Ok . Håller tummarna stenhårt att det går vägen denna gången . Starkt att du kör på på egen hand tycker jag!
  • Fian88

Tror det börjar bli äl på g här . Molvärk till och från sen igår. Testar ju inte eftersom vi ändå har regelbundet sex så vet ju inte men hoppas

• Fian88
    Caylyn skrev 2015-05-19 21:57:18 följande:
    Jag har min syster som stöttar mig till 110% hon är dessutom säker på att det kommer ta sig. Hon och systersonen (3 år) följde med till kliniken. Fick ett gott skratt när jag kom ut efter behandlingen och får frågan av pojken om det fanns en bebis i min mage nu. Tror nog att resten av familjen ändrar sig när det väl är dags. I annat fall så är det deras problem. Jag tänker inte låta deras åsikter stå i vägen för min lycka.
    Skönt att du har din syster! Tror det är jätteviktigt att ha någon man står nära och känner sig trygg med som man kan bolla tankar och funderingar med. Barn är ju fantastiskt men även jobbigt ibland så att ha någon som funnits där och stöttat från första början är nog super. Tycker du är jättemodig som tagit det här beslutet, att du själv ser till att du får den lilla familj du vill ha

Och när magen väl börjar växa så kommer säkert resten av familjen att ändra sig också, jag hoppas verkligen det i alla fall!
  • Fian88

Började läsa runt lite om sekundär barnlöshet.. idag är en sån dag då det bara känns hopplöst! Hur sjutton är det möjligt att först bli gravid på andra försöket, få en helt perfekt graviditet och en perfekt son och nu är vi inne på 12e försöket med barn nr två?!! Varför går det inte..

• Fian88
    Angdev skrev 2015-05-21 20:04:59 följande:
    Med sonen tog det 2 försök, nu är vi inne på 7:e med nr 2 :( Är det vanligt med sekundär barnlöshet? Man blir lite knäpp när det inte tar sig...
    Tror tyvärr det är ganska vanligt
  • Fian88
    sowe81 skrev 2015-05-22 10:31:44 följande:

Jag hoppar in här med er. Har äl inom några dagar. Bim borde bli 6/6.

Har en dotter född aug12, försökt få syskon den juli13, men har två ma och ett mf och en kemisk graviditet. Det här blir 6e försöket sen senaste ma/skrapningen.

Ikväll ska jag o mannen ha en barnfri natt på hotell, o äl testet är nästan positivt, blir nog helt positivt imorgon, så tajmingen känns toppen på den hotellbokningen smile1.gifphpwIoLsM06408.jpg

Gud vad jobbigt ni har haft det! Håller tummar och tår att det går vägen denna gången . Och njut av hotellvistelsen, på alla sätt
Svar på tråden BIM juni 2015