BIM juni 2015
Fortsättningstråd för oss som inte plussade i maj, och har nytt BIM i juni.
Fortsättningstråd för oss som inte plussade i maj, och har nytt BIM i juni.
Jag har beräknad äl den 23/5 och bim 4/6. Tog första äl-testet för den här perioden igår som visade väldigt svagt. Tidigare har jag aldrig sett någon stegring på testerna utan de är svaga flera dagar för att tillslut visa solklart positivt över en natt.
Det är vårt tredje försök till syskon till vår son som fyller 2 år i sommar. Han blev till på första försöket så jag har hela tiden tänkt att nästa barn kommer dröja för sån tur kan man ju inte ha två gånger i rad!
Samma datum för mig enligt appen.
Blir 8e försöket här.
Hoppar gärna in här också . Har bim 4/6 och detta är 12e försöket på barn nr 2. Sonen blev till på andra försöket så vi har det klart lite svårare nu. Hoppas att juni blir allas månad
Jag ska nog uppdatera listan, tog nyss et test som visade nästintill positivt. Hade sex i onsdags, fredags och nu blir det ikväll innan läggdags samt imorgon och på tisdag! Så har vi täckt in alla dagarna! :) funderade på om vi skulle hoppa över morgondagen och ta bara idag o tisdag.. Får se om lusten finns där imorgon :)
En fråga till er, vad äter ni för vitaminer? Förra gången jag var gravid åt jag folsyra bara och just nu äter jag apotekets vitaminer för kvinnor. Ätit det länge av andra skäl, men är det bättre och äta ren folsyra eller spelar de ingen roll? Och är det någon mer här inne som inte kör med äl-tester?
Sambon vill inte kör med äl-tester utan vi kör som vi gjorde med dottern, varannan dag, eller iallafall var 3. Men känns svårare nu då dottern inte alltid vill somna och sova i sin säng utan gärna sover inne hos oss. Sen rädd för att de skall ta längre att bli gravid denna gången. Hört olika nämligen, en del som har väldigt lätt för att bli gravida och en del som inte har det. Så funderar så mycket kring detta. Sen hur länge har ni varit utan något preventivmedel? Massa frågor idag :p
Jag har relativt regelbunden mens och vet nu vart i cykeln jag skall vara observant för den tempdipp som sker strax innan ägglossning (väldigt marginell - inte alla som har den) och stegringen efter det blir som en bekräftelse på att ägglossning skett. Om sedan tempen förblir högre även två veckor senare, dvs inte sjunker igen som den brukar innan mens, ja då blir det spännande
Har haft hög fertilitet i sju dagar nu, aldrig haft så länge innan. Blir förhoppningsvis maximal fertil imorgon ;) MEN Kan kroppen hoppa över sin maximala fertilitet!?
Jag kör clearblue ägglossningstest.
Jag kör också med de testerna denna månad, och det står att får man 9 blinkande gubbar i rad så har man inte haft någon topp. Och troligen ingen ÄL just denna månaden, eller så var det hormonet för svagt att mäta..
Tjo hejsan!
Sist tog det 19 dagar innan min ÄL kom igång och hoppas på snabbare resultat den här gången. Annars får jag väl inse att jag har en cykel på 34 dagar. Tidigare har det varit 30 dagar på pricken, så jag blev väldigt förvånad den här gången. Men tänk om det bara var en engångsföreteelse som ägglossningen och mensen hoppade så där? När ska jag börja köra med ägglossningstester?
Förresten, någon som känner till ifall Clearblues lila ägglossningsmätare passar med de rosa stickorna? Jag köpte det rosa kitet först (alltså också Clearblue) och hade sönder den mätaren eftersom jag var dum nog att stoppa in teststickan från fel håll. Så jag köpte ett nytt paket på apoteket och kom hem och såg att det var en annan sort, ett mer känsligt test. Så jag undrar om någon vet ifall jag kan ta de rosa stickorna i den lila testmaskinen utan att den gå sönder.
Hälsar till alla i tråden och håller tummarna att det är vår tur nu! <3