• EliWe

BIM juni 2015

Hoppar in här också :)

Har ÄL i dagarna nu och bim 9 juni. Vårt första barn och detta är andra försöket.

• EliWe
    miamarina84 skrev 2015-05-23 09:35:51 följande:

Har haft hög fertilitet i sju dagar nu, aldrig haft så länge innan. Blir förhoppningsvis maximal fertil imorgon ;) MEN Kan kroppen hoppa över sin maximala fertilitet!?

Jag kör clearblue ägglossningstest.

Jag kör också med de testerna denna månad, och det står att får man 9 blinkande gubbar i rad så har man inte haft någon topp. Och troligen ingen ÄL just denna månaden, eller så var det hormonet för svagt att mäta..
  • EliWe

Nu har jag haft blinkande gubbe 4 dagar på ÄL-testet. Hoppas verkligen det blir en fast gubbe imorgon, annars blir jag orolig att jag inte har nån ÄL :(

• EliWe
    miamarina84 skrev 2015-05-24 12:05:24 följande:
    Då har du vart hög fertil i fyra dagar, jag har nu vart hög i åtta dagar :/ vet du något om att man kan råka hoppa över maximal fertilitet någon månad? Det vill säga din smeylis som är stilla. Om man inte uppnår maximal har man då inget ägglossning o då inget ägg som släpps?? Fattar inte hehe
    Detta lugnade mig lite iaf :) är ändå rätt vanligt att ha 5-9 fertila dagar innan toppen
  • EliWe
    gabriellap skrev 2015-05-26 10:56:14 följande:

Hej! Då hoppar jag in i denna tråd , detta är faktiskt den första gången vi kommer göra ett riktigt försök då vi köpt ägglossningstest för första gången så hoppas verkligen :) min mens är slut imorgon .. Så är det någon som vet ungefär när man kan börja testa .. Jag har mellan 28-32 dagar menscykeln :)

Det står i bruksanvisningen vilken dag man ska börja testa :) jag som har ca 25 dagars cykel ska börja testa dag 6-7 i cykeln
  • EliWe
    miamarina84 skrev 2015-05-26 13:38:52 följande:
    Jag är nu inne på dag 10 med hög fertilitet, har tyvärr inte fått maximal än av någon orsak. Men man kanske ibte blir maximal varje gång??
    Så du har inte heller fått den maximala än? :( jag är nu på dag 6 av blinkande gubbe... Suck, släpp då ägg!!
  • EliWe

Efter 6 dagar med blinkande gubbe blev det äntligen en fast gubbe! Så ÄL sker inom ett dygn ca, blir mys ikväll helt enkelt!

Var orolig att jag inte hade ÄL, så detta besked är så skönt!

• EliWe
    sowe81 skrev 2015-05-27 14:22:42 följande:

Önskar så att det tar sig denna lånad annars får vi vänta till augusti typ. Nästa äl blir beräknad på midsommar o då har vi gäster eller är borta o kommer få svårt att få till det och i juli är sambon bortrest. Seg sommar om det inte tar sig nu....

Ja samma här, nästa ÄL är vi i Danmark med mina föräldrar. Sover i samma stuga. Tvekar på att vi får till det då :p
  • EliWe
    mikamon skrev 2015-05-29 16:39:16 följande:

Snälla lilla ägget, släpp loss! Det är ju fredag ;) Kontrollstrecket är liiite starkare så jag vågar gissa på ägglossning imorgon eller på söndag. Magen har börjat ömma, så hoppas hoppas hoppas!

Bild via länk då Familjeliv-appen strular: www.ladda-upp.se/bilder/noxrdiwgzjnzhw/

aaah bra, då är det inte bara hos mig appen strular. Jag kan läsa, men inte skriva inlägg från appen
  • EliWe

Är på bim-5 men tror redan det är kört. Denna månad har jag inte känt ett dugg, och nu har jag börjat få tjockare flytningar så som det brukar vara innan mens. :(
    Det kluriga är att vid nästa ÄL är vi i danmark med mina föräldrar, vi har hyrt en stuga. blir ju "spännande" att ha sex i samma hus som föräldrarna, flashback till ungdomstiden :P 

Svar på tråden BIM juni 2015