• sowe81

BIM juni 2015

Jag hoppar in här med er. Har äl inom några dagar. Bim borde bli 6/6.

Har en dotter född aug12, försökt få syskon den juli13, men har två ma och ett mf och en kemisk graviditet. Det här blir 6e försöket sen senaste ma/skrapningen.

Ikväll ska jag o mannen ha en barnfri natt på hotell, o äl testet är nästan positivt, blir nog helt positivt imorgon, så tajmingen känns toppen på den hotellbokningen

• sowe81
    Fian88 skrev 2015-05-21 19:27:34 följande:

Började läsa runt lite om sekundär barnlöshet.. idag är en sån dag då det bara känns hopplöst! Hur sjutton är det möjligt att först bli gravid på andra försöket, få en helt perfekt graviditet och en perfekt son och nu är vi inne på 12e försöket med barn nr två?!! Varför går det inte..

Jag känner med dig. Vår dotter blev till på första försöket. Började försöka med syskon när hon var 11 månader. Nu fyller hon 3 snart. Vi har haft 2ma 1mf o 1kemisk graviditet. Har också funderat mkt på hur det kan vara sån skillnad på första och andra barnet. Trodde det skulle gå lika lätt. Men nu 2år senare börjar jag tappa hoppet.
  • sowe81
    Fian88 skrev 2015-05-22 11:02:06 följande:
    Gud vad jobbigt ni har haft det! Håller tummar och tår att det går vägen denna gången smile1.gif . Och njut av hotellvistelsen, på alla sätt smile5.gif
    Tack! Nya underkläder och lite bubbel, god mat o vin. Alla förutsättningar finns för en mysig kväll :)
  • sowe81
    Fian88 skrev 2015-05-22 11:26:41 följande:
    Tack! Vi kommer söka hjälp efter sommaren om vi fortfarande inte är gravida då. Misstänker att det är nått fel med mina hormoner, fått mycket acne samt annorlunda mens efter graviditeten (hade inte ens finnar under tonåren liksom). Men vi väljer ändå att avvakta några månader, tar det efter alla semestertider och så smile1.gif
    Ja det är ju alltid bra att kolla upp. Hoppas det tar sig dock innan ni behöver det!
  • sowe81
    Det vackraste skrev 2015-05-22 12:04:49 följande:

Dels är det en slump när det blir. Dvs det kan bli direkt med första och ta ett år med andra, utan att något är fel för det. Men sen minskar ju chansen något när man kommer upp i 35-årsåldern, så det kan ta lite längre tid för det, liksom blir vanligare med mf. Det är också ganska vanligt med hypotyreos efter en graviditet, vilket sänker fertiliteten, så det är alltid en god ide att kolla sitt tsh om det tar mer än 6-12 månader och gick snabbt första gången. Tsh ska vara under 2,5. Lycka till!
    Ja det är konstigt vad som kan hända. Jag har legat på gränsen på ths de första två ma/mg jag fick, låg på 2.2, de nya rönen säger ju under 2.0 som gravid. O vid den sista graviditeten låg jag på 3.1, så fick levaxin, dock försent, v7+nåt och graviditeten avstannade 8+4. Nu har jag ätit levaxin sen oktober och ligger på 1.9. Vet inte om det är det som är problemet för oss. Men hoppas det ska gå bättre nu. Har gått igenom utredning o det finns inga andra fel o gravid kan jag ju uppenbarligen bli.

Har tagit längre o längre tid vid varje försök, 2a, 3e och 5e försöket, fick en kemisk graviditet nu på 4e försöket o nu blir det 6e. Så hoppas verkligen att maj är vår månad.

Maj skulle liksom sluta cirkeln, två av mina graviditeter har haft bf i maj.
  • sowe81

Nu tror jag ägget släppt under natten. Vi fick till det fredag kväll och lördag fm. Hoppas det räcker. Kanske kan få till det ikväll men då måste det nog vara snabba simmare

• sowe81
    Aniroma skrev 2015-05-24 10:03:40 följande:
    Tycker nog ni kan få till det mer gång idag ;) det är ju så med ältester att ägget släpper ca 12-24 timmar efter positivt utslag, så inte säkert att det släppt ännu! Men nån gång under dagen/kvällen tror jag på. En tjej beskrev såhär för mig. Har man positivt utslag under en dag så släpper ägget mellan 12-24 timmar, har man positivt i två dagar så kan det ta upp till 36-48 timmar innan det släpper. Så ligg idag med, så har ni verkligen garderat er ;)
    Ja ska försöka få till det ikväll också såklart. Men tror det släppt då min värk har försvunnit under natten. Hade massa molvärk igår men idag är den borta.
  • sowe81
    Fian88 skrev 2015-05-24 11:52:45 följande:

Ingen molvärk alls idag så kan nog säga att äl varit nu! Hade ganska skarp smärta igår och det brukar väl uppstå när äggblåsan spricker, eller har jag fel? Vi fick till det igår i alla fall trots smärta så det känns bra!

Samma här. Massa molande fredag och lördag, idag är den borta. Igår mitt på dagen var mitt äl-test starkare än det varit nånsin förr. Imorse var det svagare.

Hur lång lutealfas har du? Jag har 12 dagar, så bim blir 5/6. Spännande o följa dig bär vi är så nära!
  • sowe81
    HardrockGoddess skrev 2015-05-24 11:45:16 följande:

Okej, tänkte vi kunde snacka lite fertilitetsknep.

Har blivit gravid två gånger på första försöket, men då var jag yngre.

Försökte nu i maj men fick min mens den 17/5 och innan dess var jag banne mig skengravid utan att överdriva. Jag ville så gärna och det vill jag den här gången också men kommet vara mycket mindre entusiastisk beträffande symtom.

De två ggr jag blivit gravid var det "bakifrån" och det var under ägglossning. När under ägglossningen det var vet jag ej, men det märktes på flytningarna.

Nu sist när jag inte blev gravid köpte vi ÄL-test som jag skrivit om tidigare i tråden.

De två ggr jag HAR blivit gravid har jag inte gjort något speciellt för att "ta vara på sperman". Första ggn skedde befruktningen (eller ja, samlaget som ledde till befruktning) en bra bit från vårt hem och efteråt reste jag alltså på mig och gick x antal kilometer hem.

Andra ggn var det missionären hemma i sängen varpå jag somnade direkt efter. Tycktes som detta var det säkraste sättet och nu när vi försökte i början av maj låg jag kvar i sängen länge med en kudde under rumpan. Så gjorde vi ett flertal ggr men jag blev inte gravid för det.

Har ni andra några strategier?

Den biologiska klockan tickar för mig och vårt första barn, en flicka, blev bara 6 månader gammal (efter födsel altså) och det är verkligen inte något jag önskar en annan förälder att få ordna med begravning till sitt eget barn.

Andra gången jag blev gravid så slutade det med missfall i 11:e veckan.

Jag måste verkligen bli gravid nu, åren går så fort. Har levt med posttraumatiskt stressyndrom sen vår flicka dog och det är först nu vi orkar att försöka igen <3

Så har ni några befruktningsråd att bjuda på, tas de tacksamt emot.

Beklagar verkigen. Att begrava sina barn ska man i te behöva göra.

Har tyvärr inga mer tips ön att fortsätta ligga minst varannandag och ligga kvar som du gör minst 20 min efter, med kudde under rumpan. Ja äter e-vitamin det har jag hört ska öka på fertiliteten.
  • sowe81
    HardrockGoddess skrev 2015-05-24 12:33:13 följande:
    Vilka stickor är detta? Hur många är det i en förpackning och vad kostar dem? :)
    Det är testdagens, köper de på apotea, en förpackning med 7 eller 10 tror jag det är kostar 69kr tror jag. Jag tycker dom är jättebra.
Svar på tråden BIM juni 2015