Det vackraste skrev 2015-05-22 12:04:49 följande:
Dels är det en slump när det blir. Dvs det kan bli direkt med första och ta ett år med andra, utan att något är fel för det. Men sen minskar ju chansen något när man kommer upp i 35-årsåldern, så det kan ta lite längre tid för det, liksom blir vanligare med mf. Det är också ganska vanligt med hypotyreos efter en graviditet, vilket sänker fertiliteten, så det är alltid en god ide att kolla sitt tsh om det tar mer än 6-12 månader och gick snabbt första gången. Tsh ska vara under 2,5. Lycka till!
Ja det är konstigt vad som kan hända. Jag har legat på gränsen på ths de första två ma/mg jag fick, låg på 2.2, de nya rönen säger ju under 2.0 som gravid. O vid den sista graviditeten låg jag på 3.1, så fick levaxin, dock försent, v7+nåt och graviditeten avstannade 8+4. Nu har jag ätit levaxin sen oktober och ligger på 1.9. Vet inte om det är det som är problemet för oss. Men hoppas det ska gå bättre nu. Har gått igenom utredning o det finns inga andra fel o gravid kan jag ju uppenbarligen bli.
Har tagit längre o längre tid vid varje försök, 2a, 3e och 5e försöket, fick en kemisk graviditet nu på 4e försöket o nu blir det 6e. Så hoppas verkligen att maj är vår månad.
Maj skulle liksom sluta cirkeln, två av mina graviditeter har haft bf i maj.