• Desideri

BIM juni 2015

Jag hoppar också in här! Vi ska börja vårat första försöka med andra barnet. Jag ska enligt min app ha äl den 25/5 men det är baserat på en lång genomsnittscykel. Jag har oftast en cykel på 30 dagar och det innebär att min äl ska komma på onsdag, 20/5 och BIM blir isåfall 3/6. Så det håller vi tummarna för! :)

Vi kör varannan dag och jag har börjat med äl test men inte fått någon direkt stegring ännu. Ska bli spännande och se hur kvällens test blir då jag tycker mig ha känningar i äggstockarna just nu, men kan lika gärna vara inbillning. :p

• Desideri
    Maka94 skrev 2015-05-21 19:21:17 följande:

När man får höra att ytterligare två nära vänner ska ha barn, så känns allt såå långt borta! Ikväll är det jag och soffan, måste få släppa ut lite tårar. Visst vi har bara hunnit med ett försök, men efter att ha haft längtan i över ett år så känns det redan som att det tagit så lång tid. Alla tankar plus en sjuhelsikes mensvärk förtillfället gör att jag helst vill gömma mig fram till Vi får plussa :(

Usch vet hur det känns. Visst vi är på första försöket ännu men har väntat in sambon sen i sommars och under tiden har många av mina närmaste vänner blivit gravida och även de jag var föräldralediga med med dottern väntar barn igen. Bara jag kvar känns det som. Många kvällar jag bara viljat gräva ner mig och skita i allt för att det är jobbigt. Speciellt om det är vänner eller så som verkligen inte planerat barn och tom sagt att de absolut inte ska ha fler. Då har jag tagit det jättehårt för jag vill ju, jag vill som sjutton och det känns så orättvist att jag måste vänta.. Jobbiga känslor!
  • Desideri

Jag har äl idag. Fick positivt äl test igårkväll och bim blir 5/6. Nu är det bara räkna ner! :)

• Desideri
    sowe81 skrev 2015-05-26 08:08:56 följande:

Hoppas veckan går fort! Jag har bim 5/6.

Har med bim 5/6 . Dagarna går såååå sakta..
  • Desideri

Haft molvärk sen igår. Idag har jag haft ökade flytningar och precis nyss kände jag som ett snabbt hugg i livmodern. Man blir helt nuts i väntan på bim. Är bara på äl+4 så det känns väldigt osannolikt att det är nått så tidigt.

• Desideri
    sowe81 skrev 2015-05-27 12:25:41 följande:

Jag är på äl+3. Går så segt. Kan vi inte hippa fram en vecka.... ????

Haha ja det tycker jag vi kan göra! Alltså det är helt sjukt vad sakta det går när man väntar och längtar. Jag är på äl+5 idag och det känns som det gått jättelång tid sen äl men det är bara ynka 5 dagar sen. Suck
  • Desideri
    lindakarlsson4380 skrev 2015-05-28 13:58:34 följande:

Vad tror ni om detta ÄL-test? Första gången denna månad jag använder så vill gärna höra vad ni tror? :) 

Så såg mitt test ut 5 timmar innan jag fick positivt utslag, gissar på att du får positivt test ikväll eller imorgon. Och äl imorgon eller lördag. :)
  • Desideri
    lindakarlsson4380 skrev 2015-05-28 16:18:34 följande:

Åh härligt!! :D Alltså hur tänker ni.. bäst att ha sex ikväll och lördag eller idag, imorgon och lördag i så fall?

Hmm svårt tycker jag. Jag skulle haft sex idag och på lördag tror jag. Tror det skulle räcka. Vi lyckades bara pricka att ha sex 2 dagar innan och dagen innan så jag hoppas det räcker för oss. :P
  • Desideri
    lindakarlsson4380 skrev 2015-05-29 13:08:01 följande:

Fick detta resultat nyss! Nu är det väl positivt och ÄL om ca 24-48h? :) 

Absolut positivt! Mys på! :)
  • Desideri

Skriver precis samma här som i en annan tråd.

Jag är tydligen ett sånt testfreak så kan inte hålla mig, har sagt att jag ska vänta. Bim-7 idag och tänkte testa för skojs skull eftersom vissa enstaka plussar så tidigt. Så jag tog ett test för 30 min sen kanske. Som jag nästan direkt kunde ana nått svagt på och såg ett supersvagt streck (tyckte jag) i några minuter, MEN efter 5-10 min var det där jag såg borta. Vet inte vad jag ska tro. Hade förväntat mig ett helt negativt test men nu blev det bara jobbigt istället. :/ :P haha

• Desideri
    Fsake skrev 2015-06-01 14:03:04 följande:

Åh vad underbart!!! Grattis!! Visst var det första eller andra försöket?!

Vad har du för symptom?

Angdev skrev 2015-06-01 14:13:02 följande:
    Stort grattis!!! Nu börjar plussen trilla in, hoppas det fortsätter i samma takt fram över :)
    Caylyn skrev 2015-06-01 15:45:53 följande:
    Grattis :D

Tack snälla! Känns helt overkligt! Har inga som helst symptom ännu, mått illa ikväll men det beror antagligen på att jag inte ätit så mycket under dagen. :)
  • Desideri
    gullan83 skrev 2015-06-01 14:19:00 följande:
    Inget illa menat men ska de mitten sträcket inte vara blått för att gillas som plus?
    Det är blått men det ser olika ut beroende på vad man kollar ifrån. På min mobil och laptop ser man att det är blått men på stationära datorn ser det inte blått ut. Sen syns det ännu mindre på bild på på riktigt. :)
  • Desideri
    gruvan skrev 2015-06-05 23:08:43 följande:

Jag har också bf den 11/2! :)

Vad roligt att vi ligger lika :)
  • Desideri

Grattis till alla er som plussat! 

Själv är jag i v5, v6 på fredag, tiden går sååå sakta. Men jag är sååå sjukt trött, och mår väldigt illa vissa stunder. Än så länge har jag inte kräkts som tur är. Med dottern kom symtomen runt v 7-8 men nu verkar de redan vara här. Kan symtomen komma tidigare vid andra graviditeten?

Svar på tråden BIM juni 2015