• Ussaka

BIM juni 2015

Hej hej har följt tråden med mycket intresse, men nu tar jag mig i kragen o hoppar in :) sitter och analyserar (överanalyserar?) symtom sedan ÄL som jag TROR var i söndags, den 24e fast kanske tidigare. BIM borde då vara nästa helg, den 7/6.
    Vi försökte egentligen inte pricka, för vi tar barnalstrandet lite som det kommer, men hade sex på torsdagen och prylen är att jag redan måndagen började få riktig molvärk som har fortsatt av och till under veckan. Inte varje dag, inte hela tiden men ibland. Och i fredags hade jag sjukt ont i svanken hela dagen. Som att jag lyft något och överansträngt mig, gjorde ont att böja sig framåt.

Andra symtom är väldig trötthet på eftermiddagarna/kvällarna. Ett par kvällar i alla fall. Och krypningar i benen. (vilket jag led nåt jävulskt av förra gången jag var gravid)

Hoppas så sjukt starkt på ett litet vårsyskon till sonen och känner mig inte så lite knasig som nästan tror att jag ÄR gravid redan fast jag inte plussat. Men men. är det inget så får man väl bara ta nya tag och inse att kroppen inte alltid har rätt :)

• Ussaka

Jag tänker att många som har symtom och sen får mens inte alls överanalyserar utan känner riktiga symtom- ett ägg som blivit befruktat och börjar utsöndra hcg som ger symtom i kroppen utan att synas i urin. 

MEN sen är det ju inte färdigt- ägget ska ju sätta sig fast också och det verkar ju askomplicerat och kan gå hur fel som helst. Och innan ägget har satt sig på plats och allt har blivit rätt så blir det inget utslag på stickor hur mycket man än vill...

• Ussaka

Å så kul med Plus Desideri! 

Är numera på BIM-6 här och går runt med lite stickande känsla i livmodern och uppsvälld mage men så kan jag också ha innan mens så det bevisar ju ingenting...

• Ussaka

Från tidigare känsla av att jag helt självklart är gravid och jag var optimistisk o glad o trodde på mig själv har jag halkat ner i värsta negativa humöret som har hållit i sig flera dagar och eldats på av negativa tester på bim-4, bim-3...

Sist jag var gravid plussade jag på bim-4 så jag hade halvt om halvt förväntat mig att göra det igen. Men no no.

det störiga är att symtomen fortfarande håller på. 
    - sjukt gasig o uppsvälld, får gå med uppknäppta brallor och fiser o rapar som en riktig slusk
    - molvärk
    - illamående och känslig för lukter, kollegans fiskbullar och den andra kollegans vegangryta luktade SÅÅÅ illa. (fast det gjorde det kanske på riktigt hahaha!)
    - ont i huvudet och trött

Alltså. Kroppen känns gravid. helt klart. Men stickorna säger nåt annat. 
    Palla detta! om det inte blir nåt denna gången så tänker jag att jag ska kasta alla test och inte testa en enda gång om inte mensen uteblivit en vecka!

• Ussaka

Ingen mens inget plus. BIM+1

Nu har jag gått från att vara HELT säker på att jag var gravid till att jag inte tror det alls. Jag gissar nämligen att alla symtom jag har haft har o göra med att jag förra månaden tog ett "dagen-efter-piller" (vilket ju känns lite dumt eftersom jag VILL få barn men jag hade precis vaccinerat mig mot röda hund och då ska man tydligen inte bli gravid just då- nåt jag visste, men i stundens hetta sket i...) och att detta piller nu totalt har fuckat upp mina hormoner. (är jättekänslig mot hormoner, klarar ingen typ av hormonp-piller, blir helt knasig)

Jag har gjort exakt samma sak en gång tidigare och var då också helt (felaktigt) övertygad om att jag var gravid trots att jag aldrig fick nåt utslag på test. Så nu får vi se när mensen behagar dyka upp helt enkelt...

• Ussaka

Nu kom mensen på BIM+4 . Kändes väldigt gött faktiskt, inge roligt alls att vara över BIM och inte plussa. 

Får se om det blir rätt på hormonerna denna månad så blir det kanske nytt försök om två veckor :) 

ÄL ca 25 och BIM 9 juli... 

Svar på tråden BIM juni 2015