• mammaA93

BIM juni 2015

Hej! Jag hoppar in här om det är ok? :)

Tog ur pstav den 21/5 efter att ha haft den i nästan 3 månader.

Jag har lätt att bli gravid men den här gången provar jag äl-tester eftersom jag inte fick mens under tiden med pstav.

Jag fick mens två dagar efter att pstaven togs ur, blödde i 7 dagar och två dagar senare 31/5 gav äl-testet starkast utslag.

Enligt min normala 28-dagars cykel jag hade innan pstaven så skulle jag egentligen inte haft äl förens 6/6, så BIM är 20/6.

Tror ni att jag kan testa tidigare pga att jag fick äl så pass tidigt eller borde jag ändå vänta till 20/6?

Mår illa och har molvärk till och från hela dagarna så hoppas verkligen på +!

• mammaA93
    malre skrev 2015-06-09 12:56:43 följande:

Jag skulle gå efter äl testet och inte hur det brukar vara.

Ja men hur vet jag hur lång luetalfas jag har nu då så jag vet när jag kan testa?

Innan pstav var jag extremt regelbunden, 28 dagars cykel, ordentlig äl-känningar på dag 14 och sedan mens 14 dagar efter äl.

Detta är första gången sedan jag fick min första mens som den inte är normal så är lite förvirrad... Borde jag räkna 14 dagar efter äl nu med?
  • mammaA93

10 dagar sedan äl och illamåendet ökar.. Sambon fick ta barnen i dagis för jag inte kom ur sängen, så är jag nu gravid så verkar det bli en helvetesgraviditet precis som med mina andra två barn, kul!

När tror ni att jag kan ta gravtest? 10 dagar sedan äl som sagt, BIM är ju egentligen inte förens 19/6 men äl kom en vecka tidigare än vad den skulle ha gjort på min uträkning så är lite förvirrad..

• mammaA93
    mmeli skrev 2015-06-10 16:31:09 följande:

Tiden mellan äglgossning och mens (lutealfas) är alltid lika lång, för dom flesta är det 14 dagar emellan. Så om du vet vilken dag du hade ägglossning så kan du räkna att bim är 14 dagar senare.. :)

Okej då blir BIM nu på lördag istället :) ska nog provtesta redan imorgonbitti
  • mammaA93

Nu kom mensen på BIM -1 :(

Första gången någonsin som jag inte plussat på första försöket, vet att jag inte ens borde vara deppig med tanke på hur många det är som det tar år för, men ändå.. Sjukt besviken!

Ny ÄL blir 26/6!

Svar på tråden BIM juni 2015