• malre

BIM juni 2015

Hoppar in här jag med

BIM 23/6

• malre

ÄL tidigare den här månaden, så ny BIM är 21 eller 22 juni

• malre
    gabriellap skrev 2015-06-08 15:19:37 följande:

Jag har också bm 21-22 :) då hade du ägglossning i helgen ?:)

Japp :)
  • malre
    mammaA93 skrev 2015-06-09 12:32:04 följande:

Hej! Jag hoppar in här om det är ok? :)

Tog ur pstav den 21/5 efter att ha haft den i nästan 3 månader.

Jag har lätt att bli gravid men den här gången provar jag äl-tester eftersom jag inte fick mens under tiden med pstav.

Jag fick mens två dagar efter att pstaven togs ur, blödde i 7 dagar och två dagar senare 31/5 gav äl-testet starkast utslag.

Enligt min normala 28-dagars cykel jag hade innan pstaven så skulle jag egentligen inte haft äl förens 6/6, så BIM är 20/6.

Tror ni att jag kan testa tidigare pga att jag fick äl så pass tidigt eller borde jag ändå vänta till 20/6?

Mår illa och har molvärk till och från hela dagarna så hoppas verkligen på +!

Jag skulle gå efter äl testet och inte hur det brukar vara.
  • malre
    mammaA93 skrev 2015-06-09 14:03:35 följande:
    Ja men hur vet jag hur lång luetalfas jag har nu då så jag vet när jag kan testa?

Innan pstav var jag extremt regelbunden, 28 dagars cykel, ordentlig äl-känningar på dag 14 och sedan mens 14 dagar efter äl.

Detta är första gången sedan jag fick min första mens som den inte är normal så är lite förvirrad... Borde jag räkna 14 dagar efter äl nu med?
    När du har fått positiv äl test, så släpper ägget 12-48timmar efter det.
    Jag skulle beräkna mitt BIM då som positivt på äl stickan + 2 dagar som det kan ta för ägget att släppa + 14 dagar. Det blir ju lite så där "cirka" men det kanske man får nöja sig med iom att det är så nyligen du tog ut p-stav. Lycka till hoppas du får ditt pluss så du slipper hålla på med detta :)
  • malre
    KaffeTös skrev 2015-06-11 11:37:06 följande:
    Ja BIM var idag. Det blödde väldigt mycket/kraftigt nu på morgonen, därför misstänker jag att det är mensen. Men kan genombrottsblödningar verkligen vara så kraftiga? hur många dagar blödde du när du fick det? Hoppas ju att det kan vara det jag fick nu men känns som att det är lönlöst att hoppas mer...

Samtidigt tyckte jag ändå mina svaga tester var tydliga, speciellt IRL och vännerna såg plus direkt på mina tester och misstänker därför tidigt missfall eller biokemisk graviditet snarare än mens. Men vem vet..
    Hoppas på det bästa,jobbigt att inte veta.
    Vad är en biokemisk graviditet? Jag kanske borde veta det, men har ingen aning :( det dyker upp nya saker hela tiden....
  • malre

Idag är alla mina symptom borta (ont i brösten, hugg i magen). Så har det varit alla gånger hittills, så det blev nog inget den här månaden heller. Mensen ska komma lördag eller söndag.. Ja, ja, nya tag i juli!
    Grattis till er som plussat!

• malre
    lindakarlsson4380 skrev 2015-06-17 15:07:15 följande:
    Alla mina symtom försvann 1v efter ÄL. Fick positivt på BIM -2 iaf :D Så det är inte kört. Jag går in i v.6 på fredag.
    Nu börjar jag få spottings... Brukar komma innan mens för mig. Efter att ha försökt i över ett år, så känns det verkligen kört. Men tack för peppen!
    Grattis till dig :)

• malre

Tar bort mig från listan, började blöda idag 2-3 dagar för tidigt....

BIM eftersläntare ;)

12/6 lillskrutten

14/6 muuppeens, LetMeLiveInThatFantasy, Anna09

16/6 medow

BIM

17/6 mkes, Glovey, m2b

18/6 Josssa90, Cystan, sommarblomma1

19/6 natlin, Malin 845, Meli09, Nenna, Carolaj83

20/6 HardrockGoddess, Maka94,miachr78, Ashurst Klara, svurkbebis

20-21/6 gabriellap

21/6 RapidAngel, gullan83, Knasbollen87

22-23/6 mikamon, Tassen