• Meli09

BIM juni 2015

Hoppar gärna in här med. Det är dags för andra barnet. Gjorde första försöket i maj men det blev inget. Nu är ÄL 5/6 och BIM 19/6

• Meli09

Min ÄL har inte kommit än, är på dag 19 efter första mensdagen. Det verkar som min ägglossning kommer för sent. Så var det nämnligen förra månaden också, när jag väl fick ÄL så kom mensen redan efter 6 dagar så även om ägget blev befruktat så hann det ju inte fästa. Verkar som min lutealfas är för kort. Har tagit grav. test men det är negativt. Surt är vad det är. Mensen beräknad komma om 10 dagar så ägget hinner ju säkert inte fästa denna gången heller ????

• Meli09
    Symetrical skrev 2015-06-09 12:42:42 följande:
    Precis som jag Meli09, men mitt ägg lyckades tydligen ändå fästa!
    Ett tips är att köpa progesterall att smörja med mellan äl och bim. Hjälper många att dra ut den fasen så att den bli längre. smile1.gif
    Okej, hur funkar den krämen? Hur länge kan den fördröja lutealfasen? Fick du använda den eller lyckades ni ändå?
  • Meli09
    Symetrical skrev 2015-06-09 15:53:25 följande:
    Man smörjer in den morgon och kväll på varierande ställen där man har tunn hud (typ handleder, armveck, knäveck, hals mm) mellan äl och mens. Många kan förlänga lutealfasen med flera dagar! För mig funkade det inte de första två gångerna, men det tror jag berodde på att jag hade missuppfattat det, så jag smörjde på samma ställe varje gång och då har huden svårare att absorbera krämen. Den här månaden när jag skiftade ställe varje gång vart jag gravid. Nu verkar jag dock ha ett missfall på g, men det har knappast med krämen att göra. Hört om många som haft flera tidiga MF bakom sig som den också har hjälpt, då dessa ofta beror på progesteronbrist i kroppen och då hjälper det att tillföra mer. smile1.gif
    Okej, kanske värt ett försök. Usch tråkigt med missfall. Min första graviditet slutade med missfall men andra försöket efter MF så blev jag gravid igen o den gången gick det bättre. Sonen blir 2 år i sommar o nu vill vi ge honom ett syskon. Hade samma problem när vi skulle skaffa honom att lutealfasen var för kort men efter MF så kom ÄL på dag 14
  • Meli09

Mensen kom igår, min lutealfas är alldeles för kort, hade ÄL för bara 6 dagar sedan nu är mensen här. Har hört att rosenrot kan hjälpa ägglossningen på traven, någon som testat det?

• Meli09
    sommarblomma1 skrev 2015-06-18 12:59:03 följande:
    Ingen aning om det kan förlänga en lutealfas men jag tänkte testa det för att korta ner min långa cykel. Men det kanske är positivt för menscykeln oavsett vilket "problem" man har?
    Tror att rosenrot kan få ägglossningen att komma igång tidigare. För så som det är nu så hinner ju ägget inte fästa även om det är befruktat
Svar på tråden BIM juni 2015