• Nenna

BIM juni 2015

Hej!

Kan man få hoppa in här?

Har en dotter född aug-14och ska nu skaffa syskon! Då det tog 14 långa månader att få till henne så är vi beredda på att det dröjer även denna gång..

4:e försöket nu och har BIM 19/6.

Tror dock att det ej lyckas denna gång heller då jag har molvärk efter ÄL, något som jag haft de senaste gångerna när det ej lyckats..

Men men, tiden får utvisa!

Hur går det för er andra?

Någon annan som har erfarenhet av att första barnet tog tid på sig?

• Nenna

Det vackraste:

Absolut! Hoppas att det det går fortare denna gången! Tänker att kroppen mer är "med på noterna" nu så att säga :)

Lillskrutten: inte bara dem som fått sitt första redan! Även dem som jobbar på sin första vill jag höra från:)

Jag o min kille hade blivit gravida en gång tidigare förut pga av slarv m p-medel 2009, men då var vi inte alls redo och gjorde abort. Sen när vi ville ha barn så tog det som sagt 14 månader.. Var ju mycket tankar då som fick mig att känna ånger för den första aborten då jag trodde vi aldrig skulle bli gravida. Så den gången lärde jag mig att inte ta något för givet! Dock var det ju fina med att den graviditeten dröjde var att när det där plusset äntligen kom, så grät både jag och sambo av lycka! Vi var så redo för den bebisen liksom.

• Nenna

Har du tagit ett gravtest? Kan ju vara så att du hade ÄL tidigare än du trodde förut? :)

Glovey skrev 2015-06-06 21:11:27 följande:

Är det här ett positivt eller negativt ägglossningstest? Enligt mina beräkningar så har ju jag redan haft min ägglossning !?

• Nenna

Hej allesammans!

Fick positivt ÄL-test förra tisdagen så det är alltså 10 dagar sedan positiv sticka.

Tog ett gravtest imorse som var negativt. Ska man tänka att det är kört då?

Tror jag har BIM onsdag 17/6..

• Nenna
    LängtanSåStor skrev 2015-06-16 15:44:54 följande:

[quote=75427729][quote-nick]Nenna skrev 2015-06-16 12:19:31 följande:[/quote-nick]

Åhh va kul nenma :) du och jag har ett exakt liknande streck och jag var iväg idag och köpte ett clear blue digital jag med! Jag tänker dock vänta till imorgon så hormonet ökat lite. Du är inte rädd att det inte ger utslag för att adu testar redan I kväll? :) ska vi hålla oss till imorgon båda två? Pallar du? ;)[/quote]Haha! Kunde ej hålla mig! Tog ett nu och fick gravid 1-2 :)

Så testa du! Kommer bli ett fint gravid för dig med!! :)
  • Nenna

Tack! :)

Jag höll mig ca 3 h! Gjorde ett test i fredags som var JÄTTENEGATIVT så jag är så överraskad! Hoppas det stannar!

LängtanSåStor skrev 2015-06-16 17:12:14 följande:

Haha! Kunde ej hålla mig! Tog ett nu och fick gravid 1-2 :)

Så testa du! Kommer bli ett fint gravid för dig med!! :)

Wooowwwww va KUL .:D hur gjorde du?? Väntade du ett par timmar utan att kissa eller körde du direkt???? GRATTISSSSS

[/quote]
  • Nenna
    Det vackraste skrev 2015-06-16 18:17:10 följande:

Grattis! smile1.gif Då tog det alltså 14 mån att bli med första, och bara 4 mån med andra? ;)

Haha, ja precis! Känns så läskigt att det gick så fort! Men kul också! :)
  • Nenna

Hello igen allesammans! Fint att se flera som får plus!
    Tänkte bara dela med mig av en grej; denna månad när det tog sig, så hetsade jag inte fullt ut så mycket med ÄL-testet osv samt att jag åt Bisolvon från lite efter mensens slut tills att jag tog ett enda ÄL-test som hade början till stegring (tog ÄL-test för att veta när jag skulle sluta med bisolvon)
    Samt att jag och min sambo alltid använder spermievänligt glidmedel!
    Vet ej om detta var ett magiskt recept, men skadar ju inte att testa! :)
    Lycka till alla ni nu som väntar på pluss och lycka till åt alla er som plussat och att våra små bebisfrön stannar! :)

• Nenna

Mitt symtom var att jag inte kände av något av det jag brukar innan mens.. Samt stickningar kring livmodern.

Svar på tråden BIM juni 2015