BIM juni 2015
Samma datum för mig enligt appen.
Blir 8e försöket här.
Har ÄL 29 maj. Och BIM 12 juni. Blir vårt 7:e försök till syskon till sonen på 10 månader.
Samma datum för mig enligt appen.
Blir 8e försöket här.
Har ÄL 29 maj. Och BIM 12 juni. Blir vårt 7:e försök till syskon till sonen på 10 månader.
Period Tracker lite
Slutade med p-piller i oktober men började med appen förra mensen för att börja se nått mönster.
Vilken app kör du?
En fråga till er, vad äter ni för vitaminer? Förra gången jag var gravid åt jag folsyra bara och just nu äter jag apotekets vitaminer för kvinnor. Ätit det länge av andra skäl, men är det bättre och äta ren folsyra eller spelar de ingen roll? Och är det någon mer här inne som inte kör med äl-tester?
Sambon vill inte kör med äl-tester utan vi kör som vi gjorde med dottern, varannan dag, eller iallafall var 3. Men känns svårare nu då dottern inte alltid vill somna och sova i sin säng utan gärna sover inne hos oss. Sen rädd för att de skall ta längre att bli gravid denna gången. Hört olika nämligen, en del som har väldigt lätt för att bli gravida och en del som inte har det. Så funderar så mycket kring detta. Sen hur länge har ni varit utan något preventivmedel? Massa frågor idag :p
Jaha då var det dags igen. Mensen tog slut i förrgår men börjar direkt denna gång med täta mysstunder då jag inte är så säker på att äl är den dagen appen visar. Skulle va så skönt, kul och spännande om det kunde ta sig denna månad.
Äl enligt app på fredag 29/5. Idag blev det mys två ggr. Hehe hoppas vi håller i det veckan ut så har vi gjort vad vi kan. men samtidigt om det inte tar sig efter så mycket mys så kanske besvikelsen blir större.
Äl enligt app imorgon. Myst tre ggr denna v och hoppas på imorgon kväll med. Snälla låt det ta sig denna gång.
Jaha då har man gjort va man kan denna månad. Känning av äl Tors och fre. Mys tis-Tors-lör. Blev inte igår på äl då vi var helt slut efter flytt. Nu börjar återigen den eviga väntan. Tur jag har mycket att göra efter flytten så tiden kanske går undan.
Jag har bim 12/6. Vet inte hur jag sätter in det i listan.
Samma här. Har bestämt att det blir test nästa söndag om mensen inte kommit. Tyvärr mest negativa tankar just nu.
Grattis till er som plussat!!
Själv är jag i väntans tider..över en vecka kvar till BIM.
Jag vet inte om jag kan hålla mig till nästa söndag :P Jag får se hur det känns när jag närmar mig. Vågar i te heller ha för positiva tankar, försöker att inte tänka alls faktiskt men det går ju sådär hehe. Känns som att vi prickade in Äl igen denna månad så får hoppas!
7 dagar till bim. Känns som en evighet. Tyvärr vågar jag inte hoppas på plus efter 7 tidigare försök utan lycka.
Det är tvärtom. :) För varje försök är du närmare plusset. Det är så. Det är en ren slump när det kommer och kan bli när som helst! :) Du har samma chans varje månad.
Vet inte om du menar de som fått sitt första barn redan men svarar ändå. :)
Jag är inne på försök 8. Har aldrig varit gravid tidigare vilket gör att känslorna svajar något enormt. Har ju aldrig fått bekräftelse på att jag ens kan bli gravid.
Hej!
Kan man få hoppa in här?
Har en dotter född aug-14och ska nu skaffa syskon! Då det tog 14 långa månader att få till henne så är vi beredda på att det dröjer även denna gång..
4:e försöket nu och har BIM 19/6.
Tror dock att det ej lyckas denna gång heller då jag har molvärk efter ÄL, något som jag haft de senaste gångerna när det ej lyckats..
Men men, tiden får utvisa!
Hur går det för er andra?
Någon annan som har erfarenhet av att första barnet tog tid på sig?
Håller tummarna att vi båda slipper räkna ut äl och bim snart.
Är i exakt samma sits som du. Heja oss :)
Min sambo va säker på att det skulle bli barn första oskyddade samlaget. Så va knappt han ville jag skulle sluta med piller i oktober då han räknade med graviditet typ två veckor efter pillerstopp.
Han menade på alla oplanerade barn som blir till så blir det snabbt gjort.
Nu är han fortfarande lugnare än mig då han säger sig inte känna samma längtan. Han har barn sen tidigare och är nöjd så.
Det gör mig än mer stressad för får vi inte till nått på naturlig väg är det inte säkert han vill ta hjälp.
Nu är det som sagt 8e försöket men vet inte om de första månaderna räknas då kroppen säkert behövde ställas om hormonellt. Men i hjärnan har vi försökt 8 månader.
Nästa helg får jag förhoppningsvis veta hur det gått denna gång.
Det vackraste:
Absolut! Hoppas att det det går fortare denna gången! Tänker att kroppen mer är "med på noterna" nu så att säga :)
Lillskrutten: inte bara dem som fått sitt första redan! Även dem som jobbar på sin första vill jag höra från:)
Jag o min kille hade blivit gravida en gång tidigare förut pga av slarv m p-medel 2009, men då var vi inte alls redo och gjorde abort. Sen när vi ville ha barn så tog det som sagt 14 månader.. Var ju mycket tankar då som fick mig att känna ånger för den första aborten då jag trodde vi aldrig skulle bli gravida. Så den gången lärde jag mig att inte ta något för givet! Dock var det ju fina med att den graviditeten dröjde var att när det där plusset äntligen kom, så grät både jag och sambo av lycka! Vi var så redo för den bebisen liksom.
Jaha då är jag inne på sista dagarna före bim igen. Tankarna snurrar. Hoppet lever men täcks av negativa tankar nu och då.
Jaha då verkar mensen smyga sig på sakta men säkert. Ledsen, besviken, rädd, arg... Ja alla känslor jag kommer på dyker upp just nu.
Du är så bra på att peppa. Tusen tack!
Bröt ihop igår kväll så hade ett snack med sambon.
Jag försöker tänka att vi kanske bara försökt två månader egentligen. Tänker bort de första månaderna efter jag slutade med piller. Kroppen behöver ju fatta att den är utan dom där.
Ge inte upp. Det kommer. Förstår känslorna :( Ge det fyra försök till, har det inte blivit då så boka utredning. Trots allt inte ovanligt alls att det tar ett år.
Vi slutade med skydd i oktober så trodde det skulle bli resultat innan sommaren.
Men nu har jag tänkt en plan steg för steg. Första steget så fortsätter vi som nu tom oktober. Har det inte blivit resultat innan dess ska jag kontakta bm för att prata och fundera. Inte boka praktisk hjälp utan ta det lite i taget.
Vi kämpar också, tredje försöket. Jag är så glad att det är sommar nu, det finns så mycket att njuta av och tänka på, så jag försöker se det positivt på det sättet :) Hade det varit en tråkig novemberkväll hade man säkert deppat ihop totalt.
Du kommer bli gravid! <3
Tänk att hoppet ändå finns där..fick mens ett par dagar innan bim men den har varit märklig. Lite eller ingenting vissa dagar. Så testade mig nu men hur kunde jag tro att jag skulle ha sån tur...