Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

BIM juni 2015

Caylyn skrev 2015-05-18 06:36:22 följande:
    Inte frivilligt ensamstående men jag har inte haft turen att träffa någon och jag är 35. Vill jag ha barn så får det bli på egen hand.
    Heja dig!
  • Symetrical
    Nystjärna skrev 2015-05-18 10:22:13 följande:

En fråga till er, vad äter ni för vitaminer? Förra gången jag var gravid åt jag folsyra bara och just nu äter jag apotekets vitaminer för kvinnor. Ätit det länge av andra skäl, men är det bättre och äta ren folsyra eller spelar de ingen roll? Och är det någon mer här inne som inte kör med äl-tester? 
    Sambon vill inte kör med äl-tester utan vi kör som vi gjorde med dottern, varannan dag, eller iallafall var 3. Men känns svårare nu då dottern inte alltid vill somna och sova i sin säng utan gärna sover inne hos oss. Sen rädd för att de skall ta längre att bli gravid denna gången. Hört olika nämligen, en del som har väldigt lätt för att bli gravida och en del som inte har det. Så funderar så mycket kring detta. Sen hur länge har ni varit utan något preventivmedel? Massa frågor idag :p 

Viktigaste är att du får i dig 400 um folsyra om dagen, så kan vara en god idé att läsa på burken och se så att de vitaminerna innehåller det.

Jag har kört med äl-tester och tempmetoden, för att jag ville få reda på om jag ens hade äl pga extremt oregelbunden cykel efter grav och minipillerknaprande. Har fortfarande inte fått igång cykeln ordentligt trots att jag slutade med minipiller feb 2014! Börjar bli drygt på allvar nu, så blir till att testa letrozol nästa månad för att förhoppningsvis stimulera äggtillväxten lite mer.
  • Symetrical
    mkes skrev 2015-05-18 11:50:42 följande:
    Jag äter folsyra och d-vitamin!

Blev gravid under lite minipillerslarv med dottern och nu har vi försökt sen november, så här har det väl inte gått lika lätt. Vi skulle aldrig orka varannan dag här. smile2.gif Så kör på äl-test.
    Amen to that, sistah! Är nöjd om det bli varannan vecka!
  • Symetrical
    mkes skrev 2015-05-18 14:24:12 följande:
    Säger (om än lite halvt vackligt) hellre en bra gång i veckan än tio halvkassa! smile2.gif
    Kan inte annat än att hålla med.
  • Symetrical
    Nirvie skrev 2015-05-18 19:08:45 följande:

Eftersom jag har regelbunden cykel och inte gillade att använda äl-stickorna kommer jag att använda de jag har kvar som preliminära graviditetstest istället smile1.gif De ger nämligen även utslag för hCG (vid graviditet) eftersom detta är snarlikt LH (vid ägglossning). Alltså, ett starkt possitivt ägglossningstest kring BIM => värt att satsa på ett gravtest, medans ett svagt ägglossningstest kring BIM => bättre att vänta lite till.

Sant, dock kan de ge ganska starkt utslag precis innan mens också, så är lite tvetydigt det där. :-/
  • Symetrical
    Nirvie skrev 2015-05-19 07:05:12 följande:
    Självklart kan man inte lita på ett test som ger utslag för två olika hormon. Men snål som jag är tänker jag använda dem ändå, nu när jag ändå har några till övers, för att avgöra om det ens är någon mening med att ta ett riktigt graviditetstest. Blir ägglossningstestet inte starkt så struntar jag i gravtestet helt enkelt.
    Så gör jag också om jag inte har något billigt gravtest hemma, för då kan jag inte låta bli att ta det, även om det egentligen är alldeles för tidigt. :-P
  • Symetrical
    Aniroma skrev 2015-05-19 07:44:05 följande:
    Fick positivt i söndags kväll o sen var det svagare igen på måndag morgon och ännu svagare på kvällen... Åh det är så förvirrande det här ;(
    Tror som sagt på nedsläpp igår eftermiddag/kväll och tempökning imorgon. Keeping my fingers crossed!
  • Symetrical
    Tett90 skrev 2015-05-20 17:03:55 följande:

Nu börjar vi närma oss äl :) den roliga tiden och jag har gett mig fan på att vi ska åtminstone få till de varannan dag !! Tror ni de kan funka?

Mys var 2-3 dag är enligt många studier det mest optimala, så kör i vind!
  • Symetrical
    Nystjärna skrev 2015-05-20 17:40:15 följande:

Hej :) Idag har jag haft lite ont i rygg slutet och av och till molnade värk i magen. Så funderade på om det kunde vara äl som var på väg. Brukar få äl ca dag 12 i cykeln och idag är jag på dag 9. Det är inte jätteont utan kommer och går lite mer, känns som det dock ökat och kommer lite oftare nu ikväll. Så gjorde faktiskt ett äl-test bara för att se. Har äl-tester hemma men sambon vill ju inte att jag använder det, så gjorde ett nu ikväll i smyg innan han kom hem :p hihi. Men det var sååå svagt, kunde ana och gissa mig till. Så får la se hur det artar sig. Kanske bara var för tidigt och testa? Sen hade jag bara hållit mig i ca 2 timmar med vet inte om det påverkar. Men kändes tyvärr lite väl svagt för att vara dag 9 om jag nu skall ha äl runt dag 12. Eller? blir lite orolig :( Tänk om man inte får äl denna månaden nu bara för att vi började tidigare ändå. Hade först tänkt att inte ta något test i morgon utan tidigast på fredag. Men vet inte om jag faktiskt skall försöka ta ett i morgon ändå. Någon som vet när man bör testa på dygnet? Vad som är bäst och rekommenderat liksom. 

Rekommenderas att ta test mellan 10-20, men de gånger jag fått positivt äl-test (3 ggr) har varit på morgonen, så antar att det kan vara ganska individuellt. Är nog bäst att testa sig fram!
  • Symetrical

Hoppar gärna på här officiellt, då mensen som väntat kom tidigt i morse!

Skall börja med letrozol den här cykeln, för att förhoppningsvis kunna sätta lite sprätt på äggtillväxten och lyckas få äl tidigare än dag 44 som förra gången!

Funkar det som det ska borde äl bli typ första helgen i juni, men återkommer med mer klara besked efter gynbesöket om typ veckor.

Svar på tråden BIM juni 2015