BIM juni 2015
Fick positivt i söndags kväll o sen var det svagare igen på måndag morgon och ännu svagare på kvällen... Åh det är så förvirrande det här ;(
Fick positivt i söndags kväll o sen var det svagare igen på måndag morgon och ännu svagare på kvällen... Åh det är så förvirrande det här ;(
Nej hörrni. Ingen direkt temphöjning. Bara 0.1 grad från 36,3 till 36,4.. Då har nog inget ägg släppt denna gång :(3
Skulle någon kunna sammanfatta tempningsmetoden för mig. Ser fragment av det i inläggen men förstår inte riktigt helheten. Hur avgör man när äl är på g, är och sedan pm man ev är gravid? ????
Jag har relativt regelbunden mens och vet nu vart i cykeln jag skall vara observant för den tempdipp som sker strax innan ägglossning (väldigt marginell - inte alla som har den) och stegringen efter det blir som en bekräftelse på att ägglossning skett. Om sedan tempen förblir högre även två veckor senare, dvs inte sjunker igen som den brukar innan mens, ja då blir det spännande
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/89/MenstrualCycle_sv.svg/1280px-MenstrualCycle_sv.svg.png
Får se om länken fungerar... Wikipedias bild på menstruationscykeln är inte helt tokig faktiskt. Där kan man se hur LH (som ägglossningstestesten ger utslag för) först är mycket lågt för att sedan plötsligt bli mycket högt i endast något dygn i samband med ägglossning, sedan lågt igen. Ingen långsam stegring med andra ord utan mer chockartat. Jämför med linjen för progesteronet exempelvis
Började igår med äl test och som väntat inte fått nån glad gubbe men äl är beräknad 24-25/5 så tar som mest för att vara säker på att inte missa :) våra tidigare försök har kanske inte varit helhjärtade men jag hoppas verkligen på denna gång :) vi kör varannan dag nu och vet inte hur bör vi göra vid äl?
Okej de sista jag tog ju ikväll hade jag hållit mig sen imorse. Hoppas mitt också kan vara positivt snart. Starkare blir de men känns ändå för svagt för att kunna vara positivt imorgon :( men förstår inte alla tecken. Jag hoppas verkligen de är positivt imorgon!!
Tog nytt äl-test nu på morgon och känns ännu svagare. :( Visst man ser ju strecket det gör man men det är alldeles för svagt för att äl ens skall vara nära. Ger helt enkelt upp nu :( Kommer inte få äl denna månaden och inte kunna bli gravid. :( Har 4 test kvar men tror inte de kommer visa mera. Jaja får koncentrera mig på att planera de sista med bröllopet istället.
ÄGGLOSSNING
17/5 knaappeen
18/5 Caylyn, malar87
18-19/5 aniroma
19/5 Brinkly
22/5 miamarina84, Desideri, Trett90
22-23/5 EliWe
23/5 gruvan
23-24/5 Nystjärna
25/5 kastrullen
26/5 waan
27/5 Fronten, lindakarlsson4380