Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

BIM juni 2015

mkes skrev 2015-05-21 07:31:35 följande:
    Officiellt välkommen hit!

Följt varandra sedan februari så nu börjar jag bli less på dig. Vad sägs om att juni blir sista månaden?! smile5.gif
    Done! *tar i hand*
  • Symetrical
    linnsanbelle skrev 2015-05-22 09:35:00 följande:

Hej hej! Kommer från maj tråden..! Har inte fått mensen än men testade neg idag på ÄL+11 och bim-4 och har en stark känsla av att det inte tog sig.

Inväntar mensen på tisdag men efter det så blir det nya datum; ÄL 7/6 och bim 22/6 (alldeles lagom EFTER midsommar, haha).

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
    Kan bli ganska synkade igen då, raring (OM nu din mens kommer!)

Fördelen är att man lär hinna få ett relativt pålitligt testresultat innan midsommar isf, så man vet om man måste smussla med alkoholfritt, eller kan inta enorma mängder tröstbubbel. Win/win som jag ser det!
  • Symetrical
    linnsanbelle skrev 2015-05-22 10:24:56 följande:

Helt rätt! <3 sup o svälj, trevlig midsommarhelg!

(Såg du jag skrev till dig i en annan tråd....... smile1.gif kompis!)

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
    Såg det nu! Synk i kubik!
  • Symetrical
    sowe81 skrev 2015-05-22 10:31:44 följande:

Jag hoppar in här med er. Har äl inom några dagar. Bim borde bli 6/6.

Har en dotter född aug12, försökt få syskon den juli13, men har två ma och ett mf och en kemisk graviditet. Det här blir 6e försöket sen senaste ma/skrapningen.

Ikväll ska jag o mannen ha en barnfri natt på hotell, o äl testet är nästan positivt, blir nog helt positivt imorgon, så tajmingen känns toppen på den hotellbokningen smile1.gifphpwIoLsM06408.jpg

Det är vad jag kallar timing det! Kör så det ryker, tjejen!
  • Symetrical
    Fian88 skrev 2015-05-22 11:26:41 följande:
    Tack! Vi kommer söka hjälp efter sommaren om vi fortfarande inte är gravida då. Misstänker att det är nått fel med mina hormoner, fått mycket acne samt annorlunda mens efter graviditeten (hade inte ens finnar under tonåren liksom). Men vi väljer ändå att avvakta några månader, tar det efter alla semestertider och så smile1.gif
    Hoppas att det är okej att jag kapar lite här. Jag kan rekommendera dig att kolla upp hormonvärdena (lätt gjort med blodprov) och ifall allt är som det ska (som det var för mig) kan man ändå få Pergo eller letrozol utskrivet för att hjälpa till med äl. Men det kanske inte är den som krånglar för dig..!?
  • Symetrical
    Fian88 skrev 2015-05-22 12:47:56 följande:
    Ok! Ja då kanske jag skulle ta och boka en tid på Vc då smile1.gif
    Jag bokade tid hos gyn direkt och fick där dels remiss för att lämna blodprov (kunde göra det på min vanliga vc) och dels gjorde de ett vul för att se att allt såg bra ut, vilket det som tur var gjorde! Sen fick jag ett återbesök då de talade om att allt var bra och då gjordes även ett nytt vul för att kolla äggblåsetillväxten. Var på dag 17 i då, vilket innebär att jag redan borde haft äl ifall jag haft en normallång cykel. Dock var äggblåsan bara 13 mm (brister vid tidigast 20 mm) så jag hade ett bra tag kvar till äl. Då skrev han ut letrozol och sa att jag skulle ringa när jag fått min mens för att boka tid för nytt vul på cd 12-13 för att kolla om de gjort någon verkan. Så skall hämta ut tabletterna nu idag och käka mån-fre nästa vecka (cd 5-9). Återbesök veckan därpå. Spännande att se om det biter på mig! Snubblade även över info om att man har mer än 50 % bättre chans att bli gravid med just letrozol. Känns som en välkommen bonus, måste jag säga!

Jag kände att jag ville ta tag i det nu innan sommaren, för det känns som att sommaren är en bra bebistillverkningstid!
  • Symetrical
    Javli skrev 2015-05-22 14:42:24 följande:

Hoppar in här...fick menas idag så inget plus i maj. Tänkte köra ÄL-test denna månaden och undrar vilken tid på dygnet ni testar och vilket märke på test som ni kör med?

Jag har kört med lite olika billiga stickor och tycker att testlagrets är bäst, tydligast är ju cb, men lite onödigt dyrt, tycker jag som dessutom känner av min äl ganska rejält!

De rekommenderar en att göra test mellan kl 10-20, då de flesta tydligen har högst lh-halt då. Detta gäller uppenbarligen inte alla, då jag alltid fått starkast utslag på morgonen och aldrig fått positivt någon annan tid på dygnet, så bäst är nog att testa sig fram.
  • Symetrical
    mikamon skrev 2015-05-22 20:48:09 följande:

Hoppar in här jag med. Jag har oregelbunden mens (förra menscykeln var ca 58dar lång). Jag 30år, min sambo 31. Första barnet. Vi har försökt sen i dec (blev gravid innan jul men det blev ett tidigt missfall).

Senaste mensen började 30/4, med beräknad ÄL 14/5 som inte dök upp. Jag har nu testat med älstickor ända sen 11/5, utan att ha fått positivt. Lite höga stegringar dom här senaste dagarna, så ÄL är förmodligen på gång, förhoppningsvis.

Klart den är! Heja lh:n friskt humör, det är det som lh:n gör! Heja heja heja!

/övertrött småbarnsmorsa som bör knoppa in!
  • Symetrical

Första letrozoltabletten svald. Nu är frågan vad som kommer först; äl eller outhärdliga biverkningar..!?

Gyn ringer i eftermiddag så att vi kan boka in ett vul om typ en vecka för att kontrollera hur mycket (eller lite!?!??) äggblåsorna växt till sig.

• Symetrical
    Marie14 skrev 2015-05-25 14:34:51 följande:

Vet inte vad som är med mig riktigt.
    Jag fick stegring på ÄLtest i torsdagskväll....fick typiska ägglossningsflytningar typ fredag och har det fortfarande. Vattniga, slemmiga , lite vitaktiga  flytningar. De trådar sig mycket. Har inte haft så här mycket flytningar sen jag var gravid. Har värk också, igår kändes det som att ägget fäste. Men kan det verkligen gå så fort? Det kändes som hugg igår.

Är du säker på att ägget släppte i fredags då? Var det helt positivt i torsdags? Och fortsatte du ta test för att se om det bleknade sen? Låter nämligen verkligen som att äl fortfarande håller på i mina öron. Man brukar bli betydligt torrare dagarna efter äl och sedan blir flytningarna (om man har några) mer krämiga innan bim. Du tempar inte, eller? Isf är det ju tydligt när ägget släppt.
Svar på tråden BIM juni 2015