Inlägg från: linnsanbelle |Visa alla inlägg
  • linnsanbelle

BIM juni 2015

Mileya skrev 2015-05-30 10:22:17 följande:

Tror ni detta kan va början till ett plus? BIM-6
    Känner mig så jäkla konstig. Brösten sticker och kliar, svag molvärk från och tilstal och riktigt förjävligt humör (stackars karl!)
    12:e försöket nu...

ser tyvärr inte men det är ju tidigt än :) håller tummarna!!
    gullan83 skrev 2015-05-30 08:12:51 följande:

Drömde inatt att jag födde en flicka. Läskigt. Nästa helg har jag äl. Så till veckan blir det två försök :) en hoppas ju att det ska ta sig.förra gången tog det sig på andra försöket ja använder mig av donator heminsiminering

kanske en sannrömmare hoppas det går fort denna gången också!!
    Caylyn skrev 2015-05-30 07:23:30 följande:

Jag behöver en andra åsikt.

Ser jag fel eller vågar inte riktigt tro på det

grattis!!

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
  • linnsanbelle
    gullan83 skrev 2015-05-30 15:04:05 följande:

[quote=75366822][quote-nick]linnsanbelle skrev 2015-05-30 12:42:05 följande:[/quote-nick]ser tyvärr inte men det är ju tidigt än :) håller tummarna!!kanske en sannrömmare hoppas det går fort denna gången också!!grattis!! [/quot

Ja jag har drömt två drömmar innan som båda var sanna väldigt läskigt. Drömde att grannen gick med barnvagn ja bara hmm hon har ingen bebis. Visade sig att hon var gravid ;) en annan natt drömde jag att jag speeddate två killar. Morgon på skicka jag på skoj in till nrj och kommer med i radion och speeddater där haha

HAHAH, nä va roligt!! Kan du inte drömma om mig i natt då? Dröm att jag blir gravid och att vi har en mammaträff nästa sommar och käkar glass ihop ;)
  • linnsanbelle
    gruvan skrev 2015-05-30 19:22:42 följande:

Jag har funderat på en sak. Det här med lutealfasen. Om den är kort, borde det inte vara svårare att plussa innan bim då eftersom ägget fäster efter ungefär lika lång tid efter äl som för de som har lång lutealfas? Då har man ju inte lika många dagar på sig att få upp hcg-nivåerna innan bim. Om ni förstår hur jag menar?

Ja, testerna säger ju att du kan testa på bim (alternativt bim-4) men det dom egentligen menar är att du kan testa på ÄL+14 (alt ÄL+10). då det är den "normal" fasen. :)
    Sen är det ju en nackdel med att ha kort lutealfas. Nu vet jag inte vad som räknas med kort, men ta 9 dagar som exempel, då finns risk att ägget inte hunnit fästa innan mensen kommer. Men det ska man inte gå runt att tänka på - det kan ju fästa redan på ÄL+3 :)
  • linnsanbelle

Hej, varit borta ett bra tag nu! ÄL på torsdag och känner "vafan, sommaren är här, ja vill inte bli gravid nu!!" men vi ska ändå försöka, känns korkat att hoppa över en månad bara för att.. Jaja,
    Hur går det för mina andra trådvänner?? Exempelvis Symetrical? <3
    Jag har 180 inlägg att läsa igenom och det lär ta sin tid..
    Lycka till nu alla i juni!

• linnsanbelle
    soofa skrev 2015-06-08 23:24:08 följande:
    Haha, känner igen det där - man hamnar lätt efter på FL bara när man är borta en dag.

Jag har ÄL nästa mån eller tis så sen kan vi invänta BIM tillsammans. Igen! ;)
    Då är vi nära varandra När är Bim?
    mikamon skrev 2015-06-09 05:12:07 följande:
    Min ÄL är äntligen på gång ;) Inte bekräftad via ägglossningstest men kroppens signaler skriker det :p
    Åh vad roligt, min borde ju också snart vara här ska nog ta ett ÄL-test senare..!

• linnsanbelle
    Meli09 skrev 2015-06-09 11:00:15 följande:

Min ÄL har inte kommit än, är på dag 19 efter första mensdagen. Det verkar som min ägglossning kommer för sent. Så var det nämnligen förra månaden också, när jag väl fick ÄL så kom mensen redan efter 6 dagar så även om ägget blev befruktat så hann det ju inte fästa. Verkar som min lutealfas är för kort. Har tagit grav. test men det är negativt. Surt är vad det är. Mensen beräknad komma om 10 dagar så ägget hinner ju säkert inte fästa denna gången heller ????

Nej va segt, men det ska nog inte vara några problem ändå vet du <3 ägget kan fästa redan efter tre dagar :)
    www.mammaprat.blogg.se - JUST NU! TÄVLING, VINN "BLI GRAVID"-KIT OCH MYCKET MER, TÄVLINGEN AVSLUTAS 14 JUNI
  • linnsanbelle
    lillskrutten skrev 2015-06-09 11:29:43 följande:

Du är så bra på att peppa. Tusen tack!

Bröt ihop igår kväll så hade ett snack med sambon.

Jag försöker tänka att vi kanske bara försökt två månader egentligen. Tänker bort de första månaderna efter jag slutade med piller. Kroppen behöver ju fatta att den är utan dom där.

Vi kämpar också, tredje försöket. Jag är så glad att det är sommar nu, det finns så mycket att njuta av och tänka på, så jag försöker se det positivt på det sättet :) Hade det varit en tråkig novemberkväll hade man säkert deppat ihop totalt.
    Du kommer bli gravid! <3
    www.mammaprat.blogg.se - JUST NU! TÄVLING, VINN "BLI GRAVID"-KIT OCH MYCKET MER, TÄVLINGEN AVSLUTAS 14 JUNI
  • linnsanbelle
    mikamon skrev 2015-06-09 23:41:32 följande:

ÄL igår, idag eller imorgon. Kunde inte testa förrän idag :D ÄL-symptomen fortsätter...molvärk vid naveln, ömma bröst...o ja..lite mindre flytningar än igår :)

Tajmat in med sex i helgen och igår.

Så..eh... BIM efter midsommar! :)

weeei :) jag ska försöka mig på ett ÄL test (har glömt att ta och enligt appen är det äl imorgon) så får vi se om jag får utslag :)
    bim 26/6
  • linnsanbelle
    KaffeTös skrev 2015-06-11 11:37:06 följande:
    Ja BIM var idag. Det blödde väldigt mycket/kraftigt nu på morgonen, därför misstänker jag att det är mensen. Men kan genombrottsblödningar verkligen vara så kraftiga? hur många dagar blödde du när du fick det? Hoppas ju att det kan vara det jag fick nu men känns som att det är lönlöst att hoppas mer...

Samtidigt tyckte jag ändå mina svaga tester var tydliga, speciellt IRL och vännerna såg plus direkt på mina tester och misstänker därför tidigt missfall eller biokemisk graviditet snarare än mens. Men vem vet..
    nämen! Jag tycker om Symetrical att du ska testa om ett par dagar igen.. Kroppen spelar en konstiga spratt ibland!
  • linnsanbelle

Hej alla, varit borta och missat 337 inlägg, haha! Ni kan väl uppdatera mig!?
    Någon annan som har bim i dagarna? Jag har bara 5 dagar kvar men inga symptom, känns precis som tidigare månader så räkna med mens!

www.mammaprat.blogg.se - Följ min resa mot ett plus och min vän genom hela graviditeten
  • linnsanbelle
    Symetrical skrev 2015-06-22 06:28:49 följande:
    Välkommen hem! Vi har saknat dig! När blir första testet då? Innan, på eller efter bim?
    Tack, har hunnit uppdaterat mig om att det var ett missfall för dig i alla fall, HOPPAS det tar sig denna månaden då, men det är jag säker på !
    Hade du några symtom du försöker ta mig dig att överanalysera till denna månade?

Jag tänkte faktiskt vänta ut mensen... :P Åker på utlandssemester på torsdag och bim på fredag så får ta med både tamponger och gravtest :P
    För bekvämlighetensskull kanske jag testar på fredag morgon (bimdagen) för att veta om jag ska sätta i en tampong innan stranden eller inte, men jag får se..
    Nu plussade jag ju inte förra månaden men jag tyckte att det var kul att bara vänta o titta i trosan o tänka "yes, ingen mens!"... Men vi får se:P inte innan bim i alla fall... När har du bim?
    Jullan1989 skrev 2015-06-22 02:05:24 följande:

Enligt min mens app är bim runt 30/7 fast en annan visar att den skulle ha börjat för två dagar sedan.. Så gjorde jag ett test bara för att...

Vad tror ni? Brukar det vara spökstreck på dessa?

Grattis!! :)
    gabriellap skrev 2015-06-22 17:31:48 följande:

Fick det här imorse så det är starkare nu !:) lycka till alla tjejer .. Och hoppas ni får era efterlängtade plus väldigt snart .. Det är ni värda !!:)

Grattis! :)

www.mammaprat.blogg.se - Följ min resa mot ett plus och min vän genom hela graviditeten
  • linnsanbelle
    GlitterLina skrev 2015-06-22 21:46:40 följande:

Grattis till alla ni som plussat :) & såklart lycka till ni som väntar på plus.

Kan ni hjälpa mig förklara. Har inte hört ordet uppklarning förut.
    Vad har ni för erfarenheter vid en uppklarning? Jag va på gyn i förmiddags & gjorde undersökning med vul. Jag har Bim om ca 2 dar. Gjorde tidigt i morse ett gravtest som visade negativt.. På gyn säger hon glatt, :) här kan nog va något.. Hon säger att hon ser en uppklarning. Att det kan troligtvis va början till en graviditet väldig tidig kanske v 4.. Så bara att avvakta å se vad som sker..
    Vill gärna höra av andra som vart me om detta förut.. Vad hände sen? Blev det en riktig graviditet eller kom det blödning?
    Tacksam för svar.

nämen! aldrig hört faktiskt, och väldigt konstigt att hon säger "början till en graviditet"... Antingen så är man väl gravid eller inte...?
    Men jag hoppas givetvis att du är gravid !! håller alla tummarna! Men du borde väl snart få veta? Du har väl bim innan mig? :)
  • linnsanbelle
    GlitterLina skrev 2015-06-24 09:58:51 följande:

Skulle ha mens idag! kan inte fatta att det e sant!Jag e gravid :) Trots bara en äggledare!

whaaa :D STORT GRATTIS!!!! Åh, hoppas jag också plussar snart :) Du testade tidigare va men fick neg? Va har du för symptom?
  • linnsanbelle

stickningar och typ "växtvärk" där nere, har känt lite varje dag men igår var det suuuupertydligt. Så himla konstigt. Idag är det typ som bortblåst och jag tror att det är den jäkla mensen som spökar så med mig! bim-2

• linnsanbelle
    GlitterLina skrev 2015-06-24 21:02:34 följande:
    Tack :) :). Ja fick ju neg i måndags! Hade inga symptom alls faktiskt denna gång. Men nu börjar det krypa fram
    åh va kul :D jag ska nog testa imorgon, hoppas jag joinar dig!
  • linnsanbelle

fick också ett väldigt svagt streck idag på gravtestet. men jag vågar inte hoppas än, det är fortfarande väldigt svagt. hihi

• linnsanbelle
    sommarblomma1 skrev 2015-06-25 12:02:55 följande:

Jag ser nåt!

Man ser mer irl men är rädd att de e spök :)

För tidigt att testa imorgon igen va? Borde vänta tills på lördag? Om mensen håller sig borta vill säga.
  • linnsanbelle
    Josssa9o skrev 2015-06-26 11:06:15 följande:

Står högre upp att man ser med ögat!!!!

Mitt test igår på bim-1 va så jäääkla svagt (finns bild i bloggen) och sambon fick vrida o vända testet för att se,

Men vi såg! Att få med de på bild va skitsvårt.

Som du såg så plussade jag ju idag på CB veckoindikator.. Så du är definitivt gravid, svagt eller inte :) stort grattis!!

Tack alla för grattishälsningar !!
Svar på tråden BIM juni 2015