• Nirvie

BIM juni 2015

ÄGGLOSSNING

17/5 knaappeen

18/5 Caylyn, malar87

18-19/5 aniroma

19/5 Brinkly

22/5 miamarina84, Desideri, Trett90

22-23/5 EliWe

23/5 gruvan

23-24/5 Nystjärna

25/5 kastrullen

26/5 waan

27/5 Fronten, lindakarlsson4380

29/5 Angdev, lillskrutten, Nirvie, Kvinna84a

30/5 Tr86

31/5 jeniii888, muuppeens

1/6 fsake

2/6 mkes,

3-6/6 Maka94

4/6 sommarblomma1

5/6 natlin, Malin845

6-7/6 Symetrical

7/6 linnsanbelle

BIM

1-2/6 knaappeen

2/6 Caylyn, Brinkly

3/6 miamarina84, Desideri

4/6 gruvan, Fian88

4-5/6 aniroma

5/6 Tett90, Desideri

6/6 sowe81

7/6 Nystjärna

7-8/6 Marie14

8/6 kastrullen, NellieMeja

9/6 waan, EliWe

10/6 Fronten, lindakarlsson4380

12/6 Angdev, Kvinna84a

13/6 Nirvie, Tr86

14/6 Jeniii88, muuppeens

16/6 fsake

17/6 mkes

18/6 sommarblomma1

19/6 natlin, Malin 845

20/6 Maka94

22/6 linnsanbelle

• Nirvie
    Malin 845 skrev 2015-05-23 19:56:19 följande:

En fråga! Jag känner av när jag har min ägglossning, och brukar stämma med den appen jag har. Men jag kommer ha äl den 5/6 , när ska man då försöka? Samma dag eller dagen innan eller två dagar innan?

Du är fertil 4-5 dagar innan ägglossning, ägglossningsdagen samt dagen efter. Detta eftersom spermierna kan överleva i fem dagar och invänta ägget. Ägget i sin tur lever endast max ett dygn varför det måste hinna befruktas i tid. Alltså, ha sex från och med äl -5 till och med äl +1 samt lite extra däromkring om du är osäker på exakt när äl är.
  • Nirvie
    grästuva skrev 2015-05-26 06:46:06 följande:

Hej!

Någon kunnig här på kvinnokroppen?

Skulle enligt en app jag har (cykel app) haft äl i Söndags, fick inget utslag alls på Stickan då.

Misstänker dock att äl kom tidigare då jag hade äl flytningar i onsdag-torsdag förra veckan (tog inget test).

Nu får jag starkt utslag på äl test men har inga äl flytningar, hur ska jag tolka det?

Låter lite märkligt. Kanske var på gång med ägglossning förra veckan men det släppte inte så kroppen försöker igen? Observera att ägglossningstest ger utslag cirka ett dygn innan, dvs troligen inte samma dag som ägglossningen. Således borde du testat i lördags. Du kan ha missat toppen. Så kanske hade du ägglossning för en vecka sedan och får nu utslag för hcg (gravid), men det låter lite tidigt för att det i så fall skulle ge utslag. Börja tempa vettja så har du mer ledtrådar om detta skulle upprepa sig
  • Nirvie
    miamarina84 skrev 2015-05-26 13:38:52 följande:

Jag är nu inne på dag 10 med hög fertilitet, har tyvärr inte fått maximal än av någon orsak. Men man kanske ibte blir maximal varje gång??

Antar att det är som med teststickorna, att det kan hända att man missar toppen av stegringen eftersom den ibland är mycket kortvarig. Tyvärr inte heller omöjligt att ägglossningen uteblir någon gång ibland. Bästa rådet är väl som alltid att fortsätta sexa och hoppas på det bästa.
  • Nirvie
    grästuva skrev 2015-05-26 15:07:40 följande:

Tack Nirvie, har ingen termometer men får införskaffa mig det.

Fått starkt utslag på äl test både igår och idag men mina flytningar är vita mer lotionaktiga.

Kan jag ha äl ändå trots dessa flytningar?

Funkar tyvärr inte att lägga upp bild tråden :-/

Ingen aning tyvärr. Jag bara gissar på olika alternativ utifrån vad jag läst mig till samt vad jag sett tidigare här på fl kring andra personers erfarenheter. Vita lotionaktiga flytningar skall också kunna vara ett tecken på graviditet, men kanske kan man få det annars också? Har du regelbunden mens annars? Skiljer sig detta från vad du är van vid sedan tidigare?
  • Nirvie
    grästuva skrev 2015-05-26 17:38:35 följande:

Jag har ganska regelbunden mens, mellan 27-30 dagars cykel.

Yngste sonen är 16 månader, detta är femte mensen sedan förlossningen med honom så jag vet inte riktigt hur den "brukar" vara ännu

Plussade på BIM -6 förra mensen men började blöda samma dag, testat blankt efter det både på äl test och graviditetstest.

Misstänker att jag har äl redan på dag 11 i cyklen.

Får väl vänta och se, att vänta är inte min starka sida dock

Varför kan jag inte lägga in bilder i tråden?

Du har således plussat tidigt förr. Håller tummarna för att det är ett pluss på gång igen nu då Det kommer ju visa sig med tiden hur det ligger till. Denna eviga väntan...

Jag skulle bli så grymt besviken om jag fick plus först, och sedan mf innan eller vid bim ändå, så jag försöker hålla mig från att testa innan bim. Är hellre ovetandes och njuter av känslan av att vara "kanske gravid" istället (lite som triss-lottens tidigare slogan kanske miljonär - där folk valde att vänta med att skrapa lotten).
  • Nirvie
    Fronten skrev 2015-05-27 23:16:18 följande:

Jag undrar om jag hade någon ägglossning denna månad. Den var beräknad i går el i dag. Vanligen brukar jag ha en tydlig, jätteseg slutflytning vid ägglossningen och sedan inga flytningar till bim.nu har jag haft vattniga, genomskinliga i 4 dagar som i dag har upphört men fick inte den jättesega i slutet. Kan ev ha missat den då vi myst på rätt friskt och kanske inte kunnat skilja ut det ???? nästa månad går det nog bli äl-test. Hur är det för er andra, märker ni alltid ägglossningsflytningen?

(Ursäkta min ingående beskrivning????)

Själv har jag inte någonseg slutflytning utan det börjar med lite tjockare trådig äggviteliknande flytning några dagar innan äl och sedan vattniga ett par dagar innan och slutligen allt torrare. Det är den vattniga som skall vara den mest fertila som jag förstår det medans den trådiga är den som är lättast att identifiera som äl-flytning. Tycker ändå som att det låter som att du kan ha haft äl efterom du i alla fall observerat den vattniga
  • Nirvie

Kopierat från 1177:

Risken för att ditt foster tagit skada av att du druckit alkohol vid några tillfällen innan du visste att du var gravid är mycket liten. Du kan minska risken ytterligare genom att inte dricka alkohol i någon form under resten av graviditeten.

Forskningen har visat att det inte finns någon minsta mängd alkohol som är säker att dricka under graviditeten och att det inte heller finns någon period under graviditeten som är helt riskfri.

Det bästa är därför att avstå helt från alla former av alkohol, även lättöl, cider och andra drycker med låg alkoholhalt som säljs i livsmedelsbutiker. Planerar man att bli gravid är det också bäst att avstå från alkohol innan man blir gravid.

Många blir dock gravida utan att ha planerat det och då kan det förstås hända att man har druckit alkohol under de första graviditetsveckorna. Det viktiga då är att sluta dricka alkohol helt så fort man vet att man är gravid.

• Nirvie

Jag har valt att avstå från alkohol helt redan nu när vi försöker. Alkoholen har automatisk fått en mindre betydelse för mig nu så det känns inte ens som någon uppoffring. Vill försöka leva så hälsosamt som möjligt för att ge kroppen bästa tänkbara förutsättningar för både fertiliteten och det kommande fostret. Förstår att många väljer att avstå först efter plus men det känns inte rätt för mig helt enkelt - tänk om man är låghormonare...

• Nirvie

Allt tyder på att äl vart två dagar tidigare än beräknat så ändrar äl och bim. Härligt, två dagars kortare väntan denna gång alltså

ÄGGLOSSNING

17/5 knaappeen

18/5 Caylyn, malar87

18-19/5 aniroma

19/5 Brinkly

21-22/5 gruvan

22/5 miamarina84, Desideri, Trett90

22-23/5 EliWe

25/5 kastrullen,Nystjärna

26/5 waan

27/5 Fronten, lindakarlsson4380, Nirvie

29/5 Angdev, lillskrutten, Kvinna84a

30/5 Tr86,

31/5 jeniii888, muuppeens , fsake

2/6 mkes,

3-6/6 Maka94

4-6/6 skepparbarn

4/6 sommarblomma1

5/6 natlin, Malin845

6/6 HardrockGoddess

6-7/6 Symetrical

7/6 linnsanbelle

ca 8/6 Javli

9/6 RapidAngel, gullan83

10/6 GlitterLina

BIM

1-2/6 knaappeen

2/6 Caylyn, Brinkly

3/6 miamarina84, Desideri, gruvan

4/6 Fian88

4-5/6 aniroma

5/6 Tett90, Desideri, sowe81

7-8/6 Marie14

8/6 kastrullen, NellieMeja, Nystjärnan

9/6 waan, EliWe

10/6 Fronten, lindakarlsson4380

11/6 Nirvie

12/6 Angdev, Kvinna84a

13/6 Tr86

14/6 Jeniii88, muuppeens, fsake

17/6 mkes

18/6 sommarblomma1

19/6 natlin, Malin 845

20/6 HardrockGoddess, Maka94, skepparbarn

21/6 RapidAngel

22/6 linnsanbelle

ca 22/6 Javli

24/6 GlitterLina

PLUSSAT +

• Nirvie
    miamarina84 skrev 2015-05-30 11:15:22 följande:

Hej. Lycka till :) kör ni sex två ggr under den fertila v?

Haha! Var inte det en tämligen irrelevant fråga att ställa till någon som kör med insemination?
  • Nirvie

Är ju inne på mitt andra försök nu och lärde mig definitivt något av mitt första försök, nämligen att försöka låta bli att överanalysera.

Förra gången blev jag väldigt öm i livmodertappen en vecka efter äl. Och därefter molvärk fram till mensen samt illamående till å från. Fick till och med plocka av mig mitt halsband (som jag haft på mig konstant i flera år) flera nätter för att det kändes som om jag skulle kvävas/kräkas av det. Och livmodern var oerhört öm. Några dagar innan mensen gjorde det riktigt ont när det kändes som att gaser i tarmen passerade förbi där (har lite problem med magen till å från). Jag vart mer och mer förväntansfull då jag tänkte att allt detta var nytt och kanske berodde på graviditet. Men sedan kom mensen

Jag antar att jag bara inte är van vid att gå utan p-metod (hade p-stav) och att det jag kände var "normalt" då jag nu är utan syntetiska men fullproppad av naturliga hormoner. Kan det vara så? Någon annan som känt av förändringar då ni slutat med p-metoder?

• Nirvie
    Ussaka skrev 2015-05-31 11:10:12 följande:

Jo enligt forskningsrön som jag läst så gör ägget precis det. fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget

Intressant Tack! Det kan alltså betyda att jag inte alls var skengravid förra cykeln men att ägget inte fäste eller att det stöttes bort. Nåväl, vem vet... Men spännande tanke i alla fall. Är så mycket som skall klaffa.
  • Nirvie

Upptäckte nyss att jag har rikligt med mjölkvit krämig flytning. Brukar vara torr eller endast ha väldigt sparsamt med flytning innan bim. Är på bim - 9. Blir lite hoppfull nu

• Nirvie

På Arlanda. Skall till Prag med älsklingen för en romantisk långweekend. Perfekt sätt att fördriva tiden, och skingra tankarna lite, nu i väntan på bim

• Nirvie

Tempen sjunker och har fått bruna spottings trodde att jag skulle plussa då jag både fått mer flytningar, troligen en liten nidblödning en vecka efter äl och mörkare bröstvårtor... men icke då...

Undrar om min livmoderslemhinna kanske är för tunn. Jag blöder väldigt lite vid mens nämligen vilket jag antar kan vara ett tecken på det? Någon som vet?

• Nirvie

Hoppar över till Julitråden tyvärr. Får bli en riktigt mysig midsommarnatt i år

Svar på tråden BIM juni 2015