• sowe81

BIM juni 2015

Desideri skrev 2015-05-26 10:13:15 följande:
    Har med bim 5/6 . Dagarna går såååå sakta..
    Mm håller med... Gäller att sysselsätta sig.
  • sowe81
    Malin 845 skrev 2015-05-26 11:49:42 följande:

Såg inte om jag fick något svar på frågan, så skriver den igen!

Har äl enligt appar den 5/6 ( brukar alltid vara 2 veckor efter mensens första dag så det borde stämma). Ska man då ligga från den 2/6, och varje dag fram tills äl eller ska man börja på måndag den 1/6? Är så svårt att veta när ägget släpper.. Börjar man den 2/6 så är det lagom? 4 dagar innan då.. Behöver lite förklaring..

Spermier kan ju leva i upp till 5-7 dygn. Så det är väl bara att ligga på. Ligg varannan dag o sen när du är nån dag innan äl kanske lite oftare, o är du osäker på när du har äl och inte kollar med test skulle jag fortsätta ligga några dagar till varannandag. Då borde ni inte missa.

Jag har mellan 27-29 dagars cykel o min äl brukar variera mellan dag 15-18, har bara 12 dagars lutealfas.
  • sowe81
    Desideri skrev 2015-05-26 23:01:52 följande:

Haft molvärk sen igår. Idag har jag haft ökade flytningar och precis nyss kände jag som ett snabbt hugg i livmodern. Man blir helt nuts i väntan på bim. Är bara på äl+4 så det känns väldigt osannolikt att det är nått så tidigt.

Jag är på äl+3. Går så segt. Kan vi inte hippa fram en vecka.... ????
  • sowe81
    Caylyn skrev 2015-05-27 13:28:34 följande:
    Jag är för att hoppa fram en vecka :) är på bim-6 nu. Tror faktiskt jag ska ta ett nytt test i morgon. Har två test kvar.
    Spännande..., hoppas du får nåt svagt
  • sowe81
    Desideri skrev 2015-05-27 12:34:35 följande:
    Haha ja det tycker jag vi kan göra! Alltså det är helt sjukt vad sakta det går när man väntar och längtar. Jag är på äl+5 idag och det känns som det gått jättelång tid sen äl men det är bara ynka 5 dagar sen. Suck
    Mm dom här första dagarna är segast tycker jag. När det gått 7-8 dagar kan man ju börja räkna ner, då känns det lite bättre.
  • sowe81

Önskar så att det tar sig denna lånad annars får vi vänta till augusti typ. Nästa äl blir beräknad på midsommar o då har vi gäster eller är borta o kommer få svårt att få till det och i juli är sambon bortrest. Seg sommar om det inte tar sig nu....

• sowe81

Kom äl senare ska du nog räkna att bim skjuts fram lika mkt, de flesta har konstant lutealfas men dagarna från mens till äl kan variera.

Vi ligger väldigt lika, jag hade positivt i lördags, så äl i söndags. Jag kommer kanske testa nån gång insluter på nästa vecka. Har fått streck på äl+9 förr.

Om jag var du skulle jag testa på morgonen den dagen det är bröllop, då får du iaf ett hum om du kan smaka lite champagne eller inte. När jag vänta dottern hade jag noll koll på dagarna och drack alkohol till dagen innan jag testade o det var typ äl+15-16 kanske. Hon kom ut frisk som en nötkärna

• sowe81
    gabriellap skrev 2015-05-27 22:42:26 följande:

Ja okej :) känns konstigt om jag snart skulle ha ägglossning då min mens tog slut för två dagar sedan .. Men tog ett nytt nu och då var strecket ännu tydligare ? Fattar ingenting :/

Jag brukar också få starka utslag precis efter mensen men sen blir se svaga igen för att sen bli starka när det faktiskt är äl en dryg vecka senare. Fortsätt testa så märker du ju vad som händer.
  • sowe81
    m2b skrev 2015-06-02 20:39:14 följande:

Blir osäker på om jag skrivit något tidigare i tråden.

Har börjat köra med äl-tester efter missfallet för två veckor sen. Hoppas jag inte missat den och hoppas vi plussar direkt igen. Är på dag 19 och inget utslag än. Ni som haft missfall har det tagit lång tid för er få igång ägglossningen igen?

Känslorna är blandade med hopp att det kommer gå lika snabbt. Även tidigare graviditeter har gått snabbt, med rätt förutsättningar men samtidigt rädd det ska ta sig direkt igen fast det kanske inte "borde" och sluta i ytterligare ett missfall. Sambon har redan börjat prata om hur många försök vi verkligen ska ge det, att han inte tycker det är värt göra så man mår dåligt.

Vet inte vad jag ska skriva för äl i listan :(

Jag har tre missfall bakom mig och efter dem har äl blivit lite försenad, typ 5-7 dagar senare än den normalt är.
  • sowe81

Är på äl + 10 idag och har bim på fredag (äl+12). Har haft molande i magen i en vecka ungefär och har även fått sämre hy, fler finnar, brukar knappt ha det alls annars. Hoppas verkligen det är tecken. Vid en av mina tidigare graviditeter var dålig hy ett tecken. Hade bestämt mig för att inte känna efter symptom denna gången men svårt att låta bli. Ska få teststickor av en bekant per post och kommer de idag ska jag testa i em, och även imorgonbitti. Annars blir det inget test fore bim. Vilket kanske är lika bra....
    Blir det pluss blir bf  på allaHjärtadag, vilket vore så himla klockrent efter allt vårt kämpande ( snart 2 år och 3 missfall)!

• sowe81

Äl+11 idag och negativt test. Gråter
    Bara ställa in sig på mens imorgon och ett nytt forsök på midsommar...

• sowe81
    Det vackraste skrev 2015-06-04 09:29:36 följande:

Har du bara 11 dgrs lutealfas men äl dag 18-19? Intressant :)

Men du kan ju få plus ännu, bara hälften får pos 11 dygn efter äl.

Ja, oftast äl på dag 15-18 och alltid 12 dagars lutalfas, beräknar mens imorgon. Det är en lång väntan på äl alltid......

Har alltid fått positivt på dag 11 dom ganger jag varit gravid, men hoppas det är annorlunda denna gången så att mensen inte kommer imorgon iaf, men staller in mig på det.
Svar på tråden BIM juni 2015