-
Ok då är jag med!NellieMeja skrev 2015-06-18 21:17:49 följande:Jag testade inte igen för en bim+5. Så jag kanske skulle plussat tidigare om jag testat -
Tog ytterligare ett test imorse som var lika blankt som gårdagens så nu hoppar jag lver till julitråden! Glad midsommar!
-
Nu går man bara och väntar på mensen Som inte dykt upp än. Är på dag 37 i cykeln idag.. Så segt att ha så lång!!
-
Tror det var den 6:e eller 7:e men var inte i Sverige och hade inga tester så vet ej exakt. Kan ha varit både tidigare eller senare (dock så har jag ju fått blankt på grav tester så lär ju inte ha varit tidigare) Så mensen bör komma imorgon annars hade jag nog äl ännu senare? Förra cykeln var på 39 dagar men har i princip Aldrig lika många dagar två gånger i rad.Det vackraste skrev 2015-06-20 15:18:51 följande:Vilken dag hade du äl?
-
Jag brukar vanligtsvis ha väldigt tydliga älsymptom och brukar kunna räkna ut när mensen ska komma utefter det. Denna gång var det mycket badande och svårt att tyda flytningarna som jag brukar. Eller så hade jag kanske ingen äl denna månad, inte konstigt då man kan hoppa över äl några månader om året.Det vackraste skrev 2015-06-20 15:47:09 följande:Men du vet att du har äl? Om man har längre cykler än 35 dagar kan man ibland få hjälp av gyn att korta ner den och få äl tidigare och regelbundet. I vissa fall uteblir äl om cykeln är längre än 35 dgr, men inte nödvändigtvis. :)
Mina två barn blev till på första försöket och då hade jag lika oregelbunden mens. Brukar som vanligast ha mellan 32-36 dagar men har varit längre med. Men om det fortsätter att vara långa cykler så får jag kanske kolla upp det. Mest väldigt seegt att behöva vänta så länge på varje försök! Tänkte prova rosenrot nästa cykel :) -
Jag gick precis som dig och fick blanka test men ingen mens. Den kom dock igår på dag 40 så det är bara att vänta på nästa äl. Men det är segt med långa cykler och när kroppen inte alls vill samarbetaMalin 845 skrev 2015-06-24 17:24:17 följande:Bim +5 och här händer det inget alls. Gravtest i morse som det kan ha varit en spökskugga på.. Är nog bara jag som så gärna vill ha ett plus :(. Inväntar mensen :(
Hur går det för er andra?
-
Testade du men ältester så du vet med säkerhet att den var då? Annars låter det som en väldigt lång lutealfas och den brukar ju vara konstant. Jag hade med 39 dagar förra månaden men har alltid en lutealfas på 14 dagar. Denna månad trodde jag att äl var flera dagar tidigare men tog visst fel på några dagar trots rikliga älflytningar så har med ganska tydliga symptom ett tag innan.Malin 845 skrev 2015-06-24 18:21:47 följande:Hej!
Ja förra månaden hade jag en cykel på 39 dagar, dock äl på dag 14 eller 15 efter mensen som vanligt men tog väldigt lång tid att få mensen. Bm berättade att jag kanske har äl känningarna långt innan äl, eller att jag har långt mellan äl och mens. Men iallafall så räknar jag med mensen snart. Vi får hoppas att juli är våran månad! :)
Denna månad kör jag med tester så att den inte går att missa :) -
På mig gör det de iaf . Börjar med vattniga och sen vid äl är de långa och sega (ursäkta detaljerna) har faktiskt inte använt ältester innan men tror de ska vara det! Jag köpte från Tradera, billiga men bör ha samma funktion :)Malin 845 skrev 2015-06-24 22:00:30 följande:Nej men jag hade värk, vattniga flytningar precis som tidigare när jag haft det. Men är äl testerna tillförlitliga? Jag brukar ha 28 dagars cykel, slutade med P plåster i april, så kan ju vara att kroppen fortfarande stabiliserar sig.. Kan du tipsa om bra äl tester? Köper stavtester med gravtest men blir ju så dyrt.. Oj så äl flytningarna kan komma innan äl?
Lycka till! :)
Säkert plåsterna som ställer till din cykel! Men det bör väl rätta till sig. Jag är tyvärr oregelbunden sen flera år :( -
Jag hade börjat när flytningarna börjar likna älflytningar. Då bör ju äl vara ca en vecka bort som mest? Visar det inget så hade jag hoppat över en dag och sedan testat igen men jag är ju novis jag med på detta så vet ej om det är så man bör göra.Malin 845 skrev 2015-06-25 00:02:16 följande:Ska nog införskaffa mig sådana då! :)
Ja men konstigt nog hade jag 28 dagar när jag precis slutat med dem. Men kan vara att det är 39 dagar nu så länge innan det vänder. Men om man inte vet precis när man har äl ( som jag då som har lång cykel) när ska man då testa? Utan att göra av med massvis tester? Känner ju molnande smärta samt att jag har flytningar, men är ju inte säkert att jag har äl ändå eller? :/
Nu längtar jag till äl! -
Jag ser nåt!linnsanbelle skrev 2015-06-25 12:00:25 följande:Här kommer en kass bild :P
Va tror ni?

www.mammaprat.blogg.se - Följ min resa mot ett plus och min vän genom hela graviditeten -
Ser inget heller tyvärr :( vet hur frustrerande det är!Malin 845 skrev 2015-06-25 19:58:52 följande:Kan vara jag som ser något bara då. Är på bim +6. Jag ringde bm som sa att det kan ta 2 veckor innan det syns på tester. Men känns hopplöst :( -
Men så jobbigt! Finns det nåt de kan göra? Ge nån tablett eller så för att trigga igång mensen?Malin 845 skrev 2015-06-28 13:14:26 följande:Bim+9 idag, ingen mens i sikte :( är kört nu känns det som, ska ringa bm imorgon om mensen inte kommit.. :/
-
Är ju tyvärr inte säkert att äl inträffat ändå trots att man har symptom. Hade gjort som det vackraste säger, sökt gyn så de kan ta sig en titt och ev skriva ut pergotime!Malin 845 skrev 2015-06-28 14:56:23 följande:Konstigt för jag kände av äl tydligt med vattniga flytningar samt molnande värk.. Kan vara pco :( då kan man väl ge upp hoppet om barn :/
Vad gör gulkroppshormonet för skillnad? Gör Pergo att man får äl?