• Indra

Blä för Karamellkungen

Är det någon annan än jag som upptäckt att Karamell-kungen sakta har börjat ta över godisutbudet i varenda svensk livsmedelsaffär? När jag kom till vår närmsta, större mataffär upptäckte jag till min fasa att deras superbra godisutbud ersatts av...just det, KK. Bortsett från att de inte (i mitt tycke förstås) har något gott godis, med undantag av 3-4 sorter så är det ju skittrist att valfriheten minskar. Tur att man har Sveriges bästa gotte-affär i närområdet dit KAramell-kungen ÄNNU inte hittat...

• Svar på tråden Blä för Karamellkungen
  • Karpet

Ett utmärkt tillfälle att sluta äta godis

• Bettiz

Jag har tänkt på det!! Och är också ruskigt irriterad på det...

• MammaCaa

Åå...jg tycker karamellkungen har gott godis...Särskilt:

Chokladcripsies
    Carettibanan
    Engelsk konfekt
    Lakitskritor
    M&M:s
    Bubbelgumnappar
    lakrits-och mintkola
    stooora nappar
    Tofféfyllda choklad grejjer

Mums!!

• mamyleine

Jag tycker karamell kungen har godaste godiset. Allt annat är äckligt.

• mia1980
    Jag har ingen åsikt om detta för jag tycker att lösgodis är äckligt.

Barn som går och pillar, VUXNA som går och pillar, ligger framme i dagar. Ja, det är bara några anledninger till varför.
  • Ekorrfamiljen

Jag gillar också KaramellKungen, men jag gillar inte att det enbart är de som hanterar lösgodiset. Det finns ju andra aktörer på marknaden som borde få en chans.

Ekorren
  • Lola Jämtland

O jag blev inte alls godissugen nu...nähe då..inte det minsta.....

• Bettiz

MammaCaa: Jag är imponerad över att du kan namnen på godissorterna!

Det är inte så att jag tycker KK har äckligt godis, det är helt okej (inte godast dock!). Men det är så tråkigt när det är samma smågodis i ALLA affärer. Ombyte förnöjer!

• Ekorrfamiljen
    SuperMia 1980: Har du en aning om hur stor omsättning det är på lösgodis? Bonussonen gjorde praktik i en ganska liten butik. De fyllde på flera hundra kilo i veckan! Sen kan jag hålla med om att det är ganska ofräscht med alla, både vuxna och barn, som går och gräver där med skitiga nävar. *urrk*
    Ekorren
  • bustjejen

jag gillar karamellkungen!
    Sen har jag hört att de har ganska stora hygienkrav på godiset i självplockslådorna..till skillnad från vissa andra företag!

Svar på tråden Blä för Karamellkungen