• Indra

Blä för Karamellkungen

Är det någon annan än jag som upptäckt att Karamell-kungen sakta har börjat ta över godisutbudet i varenda svensk livsmedelsaffär? När jag kom till vår närmsta, större mataffär upptäckte jag till min fasa att deras superbra godisutbud ersatts av...just det, KK. Bortsett från att de inte (i mitt tycke förstås) har något gott godis, med undantag av 3-4 sorter så är det ju skittrist att valfriheten minskar. Tur att man har Sveriges bästa gotte-affär i närområdet dit KAramell-kungen ÄNNU inte hittat...

• Svar på tråden Blä för Karamellkungen
  • bambigirl

Jag tycker karamellkungen är dåliga på lakrits! vilket är mitt favvogodis! Tycker annars att de är ok, men hade gärna haft annat godis på nåt ställe!

• Bettiz

Men hur kan de ha hygienkrav? Då måste de ju sätta in vakter som kollar att inga snoriga barn (och/eller vuxna) stoppar ner sina nävar...

• bustjejen

Bettiz: nej riktigt så kan det nog inte vara Men de har servicekonsulenter om tömmer och städar lådorna istället för att bara fylla på och fylla på..
    Men skitiga och snoriga nävar är nog svårare att undvika...sånt vill man helst inte tänka på när man äter godis.....

• mia1980

Ekorrfamiljen: Jo, jag vet hur stor omsättning det är men inte fyller dom på varje dag. Byter inte burkar, häller på nytt godis ovanpå det som såg i... Jag har sett hur det funkar, har inte jobbat med det själv men systerbarn gör och dom har berättat att det inte alltid är så bra som vi hoppas. Och inte bara med godiset.

Gillar idén med att man får ta vad man vill och så mycket man vill, men folk kan inte sköta det och låter barn pilla på godiset med deras otvättade fingrar, även vuxna pillar i låderna ju. Ingen bra hygien tycker jag.

• Bettiz

Bustjejen: Ahaaa. Det är ju bra att de städar ur med jämna mellanrum!
    Man vill nog inte veta hur mycket bakterier som finns i sådana smågodislådor.... *urk*

• Lola Jämtland

Äh! Lite skit rensar magen vet ni väl!

• Bonanza

Åh! Jag älskar karamellkungen! De är bäst. Jag blir så lycklig om närmaste affären har karamellkungen. Vill man ha lite ovanligare godis finns ju alltid vanliga hederliga godisaffärer. Fram för med karamellkungen i mataffärerna!

Bättre att vara hatad för den man är, än älskad för någon man inte är
  • Karpet

Barnsnor får nog magen att vända sig mer än vad det rensar. Åtminstone på mig, inte för att jag har provat men kan inte tänka mig att jag skulle tycka att det var okej. Fast jag äter inte lösgodis, fast mest bara för att det inte finns att köpa här inte för att jag inte tycker om, tyvärr.

• Bettiz

Lola: Sant! Fast då borde min mage vara väldigt välrensad vid det här laget, med tanke på hur mycket smågodis jag tryckt i mig under årens lopp!

• Jennie med ie

Hurra för Karamellkungen!! de har supergoda sura nappar utan animaliskt innehåll

• Nattsaga

Jag gillar Karamell Kungen jag

• Vilmas Mamma

Mmmmm...karamellkungen....

• sweetpea

Karamellkungen är tjatigt! Jag låter faktiskt bli att köpa hellre än att köpa Karamellkungen. Men jag har märkt en annan trend, i alla fall på vissa ställen i Stockholm, där Karamellkungen faktiskt är på tillbakagående. ICA vid Mariatorget har en annan leverantör, liksom Hemköp Mariahallen.

• Fraise

Tycker karamellkungen har äckligaste godiset av alla! BLÄ! Har sett ngt som heter karamellprinsen förresten, med liknande/i princip samma utbud som karamellkungen. Tror det är en spinoff till K-Kungen? Köper ALDRIG karamellkungens godis för det finns bara en eller två sorter som jag gillar.

Svar på tråden Blä för Karamellkungen