• Herrn i unform

Du med hbtq-, bdsm- eller polyläggning, vad har du mött för bemötande i samhället då du blivit öppen med hur du är?

Ja, såsom rubriken säger. Vad för bemötande har du med en icke heteronormativ och mononormativ läggning blivit bemött i samhället när andra fått veta att du är den du är?
    Har du kunnat komma ut? Om inte varför?

Jag har mötts av både rent hat, massivt oförstånd och även helt underbara människors förståelse, acceptans och uppmuntran.

Dock har jag inte kommit ut med min poly- och bdsm-läggning för mina föräldrar, inte heller helt bekväm med att kunna vara det i jobbet heller då jag jobbar som lärare. 

Jag ber er trådskrivare att vara vänliga i tonen mot varandra. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-17 14:04
    Jag glömde lägga till:

Hur skulle som inte identifierar dig med någon av dessa olika läggningar beömta vänner, bekanta eller släktingar som kommit ut det med denna del av dom?
  • Svar på tråden Du med hbtq-, bdsm- eller polyläggning, vad har du mött för bemötande i samhället då du blivit öppen med hur du är?
  • Schnaa

Jag säger i princip ingenting öht om mina intima relationer till andra IRL/muntligen. Såvida inte jag får frågan och det har ju hänt. Reaktionerna har varit milda och nyfikna vad jag minns just nu eller så har jag inte studerat dem tillräckligt noga. Vad det gäller bdsm har jag inget som helst behov av att komma ut då det aldrig är något som syns eller märks för andra. Reaktionerna har varit få med andra ord.

It takes a fool to remain sane
  • verklighetsförmedlingen
    Schnaa skrev 2015-05-18 10:44:17 följande:

Jag säger i princip ingenting öht om mina intima relationer till andra IRL/muntligen. Såvida inte jag får frågan och det har ju hänt. Reaktionerna har varit milda och nyfikna vad jag minns just nu eller så har jag inte studerat dem tillräckligt noga. Vad det gäller bdsm har jag inget som helst behov av att komma ut då det aldrig är något som syns eller märks för andra. Reaktionerna har varit få med andra ord.

Tur att jag läste igenom inläggen innan jag skrev något väldigt snarlikt det som redan skrivits av Schnaa.

Mitt liv har alltid kantats av bdsm men det är inget jag känt en längtan till att skrika ifrån hustaken. Jag är väldigt mycket Dom men ser ingen njutning i att leva den livsstilen. Kvinnorna jag träffat genom åren har inte heller satt en rubrik på det sätt de tillåtit mig ta dem. De har endast njutit av lekarna samt tyckt att jag var påhittig, typ.

Men visst, jag har lärt mig att se vilka kvinnor som kan hantera min sorts sexualitet. De har oftast varit väldigt starka mentalt samt innehaft mycket integritet. Fört sig väldigt kvinnligt. Min sista, ev. tillsynes självförhärliga, harang skrev jag endast för att visa på att de som uppskattar bdsm hittar varandra oavsett. Dvs om man är lite inkännande och observant.
  • Herrn i unform

Sorry, såg inte att anonym(L) var tjej innan jag skrev.

Men det är inte första gången den där anabolakillen orerar om att förgripa sig på andra, bland annat andra män.

• Anonym (L)
    Herrn i unform skrev 2015-05-18 15:24:27 följande:

Sorry, såg inte att anonym(L) var tjej innan jag skrev.

Men det är inte första gången den där anabolakillen orerar om att förgripa sig på andra, bland annat andra män.

Nej nej, det är helt rätt det du skrev. Anabolakillen hade uppenbarligen, med tanke på texten, ingen aning om att jag var tjej.
  • j a d e d

Förstår inte behovet att "komma ut", såvida det inte rör sig om en sexuell läggning som syns på något sätt. Så jag vet inte hur jag ska svara faktiskt.

Tycker dock det är superbra att TS visar sina elever att det är okej att vara "normal" på fler sätt än som monogam heterosexuell.

• j a d e d

Dvs man är fullständigt "normal" även om man inte tillhör normen.

j a d e d skrev 2015-05-18 16:57:14 följande:

Dvs man är fullständigt "normal" även om man inte tillhör normen.

Hear hear!!

Ja även anabolakillen. Han är normal. Det hör liksom till att rebellera emot sådant som man upplever som konstigt, eller i hans fall, ej förstår. Men han är normal. Speciellt ifall han får vistas i en, för honom, begriplig kontext. Typ på en finlandsfärja.

I'm just taking a piss, anabolakillen. Men jag måste tillstå att jag blev besviken på att han bad om ursäkt tidigare. Det enda värre än ett troll är ett färskt samt oraffinerat sådant.
  • j a d e d
    verklighetsförmedlingen skrev 2015-05-18 17:38:38 följande:

Hear hear!!

Ja även anabolakillen. Han är normal. Det hör liksom till att rebellera emot sådant som man upplever som konstigt, eller i hans fall, ej förstår. Men han är normal. Speciellt ifall han får vistas i en, för honom, begriplig kontext. Typ på en finlandsfärja.

I'm just taking a piss, anabolakillen. Men jag måste tillstå att jag blev besviken på att han bad om ursäkt tidigare. Det enda värre än ett troll är ett färskt samt oraffinerat sådant.

Bad han om ursäkt?
    j a d e d skrev 2015-05-18 17:42:06 följande:

Bad han om ursäkt?

Ja! Helt så, orutinerat klumpigt men ändå en ursäkt. Något om att han inte hade förstått att någon i tråden var tjej. Trollen var bättre samt roligare förr. Slogs nästan alltid uppåt dessutom.
  • j a d e d
    verklighetsförmedlingen skrev 2015-05-18 17:50:40 följande:

Ja! Helt så, orutinerat klumpigt men ändå en ursäkt. Något om att han inte hade förstått att någon i tråden var tjej. Trollen var bättre samt roligare förr. Slogs nästan alltid uppåt dessutom.

Kan inte fatta att jag missade detta.
Svar på tråden Du med hbtq-, bdsm- eller polyläggning, vad har du mött för bemötande i samhället då du blivit öppen med hur du är?