Inlägg från: Minime86 |Visa alla inlägg
  • Minime86

Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!

Hej! Kul att det finns fler som satsar på en 3:a

Vi har en 07:a och en 10:a och har nu bestämt oss att försöka oss på en 3:a :) Så de 11 Juni ryker spiralen :) Sen hoppas vi att det går fort, andra blev till ca 3 veckor efter uttagen spiral och enligt BM är det stor chans att det går lika fort igen, så jag hoppas :) känns jätte länge just nu att vänta till den 11 juni :P Men den som väntar på något gott!! Lycka till alla.

• Minime86
    Oliven2011 skrev 2015-05-23 09:56:12 följande:

Bodrum: sant men bara två dagar så d känns som det hade visat om det vore så men men vi får se nästa vecka. Ska iväg nästa helg o springa långlopp så på sätt o vis vill jag försöka fokusera på det mentalt och så tar vi det i juni :).

Minime86 vad är det för spiral? Hormon? Jag hade koppar o om jag fattat det rätt så borde cykeln följa samma mönster som normalt eftersom inga hormoner har påverkat?? Annars får vi kanske ge osspå äl tester för säkerhetsskull ;).

Det är hormonspiral jag har. Sist jag tog ut den så sa de att det var normalt att det tog alltfrån en månad till ett år för att bli gravid. Jag hann inte ens få mens efter uttaget inna jag var gravid. Så barnmorskan tyckte det var otroligt fort! Men som jag förstått det så försvinner hormonerna ganska genast :) Kroppen är tillbaka till det normala snabbt :)
  • Minime86
    Bodrum skrev 2015-05-23 09:23:39 följande:

Hej! Våra barn är precis lika gamla. Förstår vad du menar med att du nästan inte kan vänta. Hoppas det går lika fort som sist. För oss tog det några månader och nu är man ju 5 år äldre, så är inställd på att det kan ta 6 mån eller längre för oss. Även om jag vill att det ska ske NU 

Kul att våra barn är lika gamla :) Ja man är ju iställd på att det kan ta lite längre tid denna gång, det återstår att se. Hade velat ta ut den redan nu och försöka redan denna äl, men den som väntar på något gott :)
  • Minime86

Oliven2011: Ja eller ur, det känns som att det kommer att bli detsamma är :P Just nu "övar vi" haha. runt den 1-2 juli börjar de RIKIGA försöken :) Längtar sååå mycket! Men det känns så länge kvar. Jag är liiite sugen på att ringa och försöka få en tidigare tid så att vi kan testa redan nästa ÄL:-P men vi har sagt att vi inte ska ha nå bråttom, så jag får nog vackert vänta i alla fall :)

• Minime86

Hej på er:)

Jag har nog fått med gubben på att försöka ta ut spiralen snarast :) istället för den 11 juni som planerat :)
    Jag har haft mens nu i 4 dagar, vilket betyder att jag ska försöka få ta ut spiralen denna vecka, OM kroppen fungerar som för 6 år sedan så bör jag ha ägglossning på torsdag nästa vecka ;) Tror jag ska ringa imorgon och försöka boka om tiden. Dock har jag känslan av att det inte kommer ta sig på en gång, men kul att få börja försöka på riktigt i alla fall :)

En annan anledning till att jag vill ta ut den redan nu är att jag ska bort med jobbet 14-16 juni och jag vet att jag brukar blöda lite och få rätt ont efter att jag tagit ut spiralen, vilket kan hålla i sig ett tag, så vill inte riskera att behöva ha smärtorna då jag är iväg.

Nej så får det bli, jag ska ringa imorgon :)
    Håll tummarna för att det finns en tid redan denna vecka :)

• Minime86

Oliven2011, jag håller tummarna för dig och att mensen inte kommer :)

Jag fick en tid redan på Onsdag denna vecka för att plocka ut spiralen! Så nu är det spännande och till veckan börjar verkstaden på riktigt :) Men som sagt så kan man nog inte räkna med att ha samma tur som sist att det tar sig på första försöket, men vi får se.

Ska du testa dig idag Oliven2011??

• Minime86

Bodrum: Ja det känns riktigt skönt :) och spännande.
    Svårt att inte hoppas att det ska ta sig direkt... Men försöker ställa in mig på att det kommer att ta några månader, så kanske man inte blir så besviken :)

• Minime86

Nu tjejer, nu är spiralen uttagen och hon passade på att ta cellprov också :) Så nu har även jag en BIM dag :) Den 18/6 :) Verkstaden sätter igång så fort jag slutat blöda :-P ÄL är runt torsdag nästa vecka, så min plan är att sätta igång på måndag :)

Hur går det för dig Oliven2011 har du gjort något vanligt gravtest?

• Minime86

Ja nu är det bara att köra på :) Beställde lite ÄL tester och Graviditetstester samt folsyra tabletter idag, BM gav tips om att jag skulle börja med folsyra nu i tidigt skede. Sen ÄL testerna är mest bara för kul :-P Har aldrig tidigare använt dem. Jag tror mig känna ganska väl när jag har ÄL, men kul att testa :)

Jag hejjar på alla er andra också som försöker nu :) Spännande att följas åt!

• Minime86
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-05-30 20:48:56 följande:

Hej!

Får man vara med gör?

Startade precis en ny tråd. Jag och sambon har bestämt oss för ett tredje barn nu. Vi har en som är född 07 och en som är född 10. Så var ett tag sen man var gravid. :) Har äl nu denna helg, gissar jag.. så om det går så fort som dom andra gångerna har gjort så kanske det händer nu :)))

Välkommen hit :) Våra barn är lika gamla ser jag.

Här har bebisverkstan precis börjat, spiralen togs ut i Onsdags. OM det blir som med barn nummer två efter att spiralen togs ut så återgår kroppen till det normala omedelbart och då bör jag ha ÄL Onsdag/torsdag till veckan.
    Men nummer två så blev jag gravid bara någon vecka efter att spiralen togs ut :) Så jag håller tummarna att det går lika fort denna gång.

Nu ikväll har vi "myst till det" första gången efter att spiralen togs ut, vem vet ÄL kanske kommer tidigare haha. Nej men nu blir det varje dag fram till Onsdag någon gång, så hoppas vi på det bästa :)

Önskar dig lycka till också, hoppas att det går lika fort som tidigare för dig också.

När har du BIM? Jag har BIM runt den 18 Juni :)

Svar på tråden Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!