Inlägg från: Mamma till två gullegrisar |Visa alla inlägg
  • Mamma till två gullegrisar

Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!

Hej!

Får man vara med gör?

Startade precis en ny tråd. Jag och sambon har bestämt oss för ett tredje barn nu. Vi har en som är född 07 och en som är född 10. Så var ett tag sen man var gravid. :) Har äl nu denna helg, gissar jag.. så om det går så fort som dom andra gångerna har gjort så kanske det händer nu :)))

Minime86 skrev 2015-05-31 00:07:27 följande:

Välkommen hit :) Våra barn är lika gamla ser jag.

Här har bebisverkstan precis börjat, spiralen togs ut i Onsdags. OM det blir som med barn nummer två efter att spiralen togs ut så återgår kroppen till det normala omedelbart och då bör jag ha ÄL Onsdag/torsdag till veckan.

Men nummer två så blev jag gravid bara någon vecka efter att spiralen togs ut :) Så jag håller tummarna att det går lika fort denna gång.

Nu ikväll har vi "myst till det" första gången efter att spiralen togs ut, vem vet ÄL kanske kommer tidigare haha. Nej men nu blir det varje dag fram till Onsdag någon gång, så hoppas vi på det bästa :)

Önskar dig lycka till också, hoppas att det går lika fort som tidigare för dig också.

När har du BIM? Jag har BIM runt den 18 Juni :)

Hej.. va roligt med barn i samma ålder.. kanske blir gravida samtidigt också ;)

enligt min app så har jag bim 15 juni men dom senaste månaderna så har jag fått mensen 1-2 dagar innan vad den visar så runt 13-15 juni ska jag ha mensen. Men förhoppningsvis så kommer den inte alls ;)
    Minime86 skrev 2015-05-31 15:44:43 följande:

Ja jätte roligt :)

Ja enligt min app (p-tracker) Så skulle jag haft mens den 23/5, men den började 21/5 och ägglossningen skall vara den 4/6, så vi kör på som kaniner nu närmsta dagarna ;)

Så min BIM kanske ligger runt den 16-17 juni. Men åker bort med jobbet, den 14 juni så jag kommer nog ta ett test på morgonen den 14 juni och se om det visar något. Mycket för att det brukar ofta bli ett glas vin/öl när man är iväg. Iofs även om det visar negativt så kommer jag inte att dricka något, men vore skönt bara att veta :-P Å det känns så långt bort!  haha...

Min app visar ägglossning på måndag men jag har rätt ont i magen och blir illamående under tiden jag har ägglossning (kan ju också vara dagarna innan ägget släpper som jag känner dessa symtom) så vi har myst till i fredags och igår. Blir idag och imorgon också ;)

Har alltid blivit gravid på första försöket så förhoppningsvis nu med.. Dock andra försöket med mitt andra barn men då hade jag precis missat ägglossningen förmodligen. .

Det enda dom grämer mig är att jag aldrig gjort cellprov. Borde passat på nu innan..
    Bodrum skrev 2015-05-31 20:17:35 följande:

Jag har också barn i samma ålder som er, minime86 och mamma till två gullegrisar! Så kul att höra om andra som är i nästan precis samma sits. 

Jag är lite spänd inför veckan som kommer, hoppas på att graviditetstestet blir negativt så att vi snart får en ny chans efter MF, alternativt att jag är gravid. Har faktiskt VÄLDIGT ömma bröst, vilket varit mitt enda symptom vid tidigare graviditeter. Men, men, kanske är hormonerna på väg ur kroppen som spelar mig ett spratt, jag vet inte. Visst är det sjukt att man hoppas trots att det är 99% säkert att det inte är något? Som sagt, hänger här så länge och följer er andra med spänning.

Hej.. kul med jämnåriga barn :)

Det kanske inte har blivit något missfall.. hoppas inte det..

Jag är 30 år. Vet att det är dumt att inte ha gjort det men avskyr den stolen och att dom ska "rota" runt där nere.

Kan man göra det vid en graviditet? Och om jag får tid i veckan? Kan det äventyra eventuell graviditet om dom är där och pillar. Finns det risk för mf?

Ringde till bm idag och i vårt landsting görs det inga cellprov på gravida om man inte är över 26. Så eftersom jag är det så blir det prov på onsdag. Berättade att det kan vara så att jag är gravid och sa att jag är rädd för att det kan vara risk för mf men det sa hon att det inte finns risk för. Nu är jag nervös. Hur lång tid tar det innan man får hem svaret. ?

Fsake skrev 2015-06-01 20:26:26 följande:

Väntar också på bim, äl+2 idag.. Långt kvar till bim.. Många som får plus innan bim, hur kommer ni göra med att testa? Testade på bim mina båda tidigare graviditeter. Men kanske ska testa lite innan.... :)

Enligt min app så har jag äl idag men vi har myst till det tre dagar i rad. . Blir idag med ; ) ska testa mig 13-15 juni nånstans. . Men klart man är sugen att testa innan.. man är som ett barn på julafton; )

Har lite som mensvärk och det drar lite i äggledarna känns det som.. det kanske har blivit en bebis :) känns annorlunda iallafall :)

har köpt ett test.. blir att testa om ca 12 dagar :)

Minime86 skrev 2015-06-02 21:00:46 följande:

Men, jag blir ju galen! Här har man liksom myst på Lördag, söndag och måndag, sen idag 2 dagar före ägglossningen då är karln inte sugen.... så får han väl inte göra... Måste försöka få han att ändra sig :-P Han har nog ALDRIG tackat nej till sånt haha..Stackarn är helt slutkörd, inte lätta att göra barn inte haha.

Så var det här igår också. Vi mös till det varje dag hela helgen men igår var det tufft för honom.. han var inte heller sugen på det.. men vi gosade länge och till Slut så blev det jackpott haha ;)
    Minime86 skrev 2015-06-02 22:11:06 följande:

Ja s kan det ju vara. Men jag lyckades, vi fick allt till det ikväll igen ;)

hihi..

:)) vi kvinnor kan allt få till det.. vi kan ju våra knep och vi känner våra karlar. .

Skulle du testa den 14:e?
Svar på tråden Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!