Inlägg från: Oliven2011 |Visa alla inlägg
  • Oliven2011

Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!

Första bim nästan precis samtidig Bodrum. Skoj. Testar du på bim eller håller du dig ett par dagar? Några känningar?

Jag har bara haft en mens sen spiralen så jag hoppas liksom att den är regelbunden. Svårt att veta till 100%.

• Oliven2011

När vi väntade tvåan tog vi inte reda på könet och det var nog för att vi ville hoppas att det var en tjej. Eller ja, det ska jag nog ärligt säga att jag önskade mig då. Sen blev det såklart världens bästa kille det med och vi var helt nöjda - skulle verkligen bara ha två!

Något hände i början av året hos både mig o min man o vi började prata om en trea o efter många samtal, fram o tillbaka osv bestämde vinoss för att försöka. Den här gången är jag helt likgiltig inför kön. Visst kul me flicka bara för att, men tycker det skulle vara riktigt gulligt med en trio killar!!

• Oliven2011

Bra inställning lillasysterfia men suck vad synd ändå :(. Då tar vi nya tag nästa äl o hoppas på att det vill sig!

Jenii88: välkommen vad kul med fler! Börjar bli ett litet gäng nu som kan peppa varandra :).

• Oliven2011

Känningar som du ungefär, molvärk o stick samt pytteblödning på äl+7 skulle kanske kunna ha varit nidblödning men har inte haft det med ngn av de tidigare graviditeterna så vet ej. Det är ju första försöket så det känns för lyxigt för att det skulle kunna vara sant. Väntar till bim o testar :).

• Oliven2011

Bodrum: neeej vad trist. Håll tummarna för nästa gång nu då :).

Välkommen emmmeli! Det där me äl, spiral o blödningar vet nog andra mer om än jag. Äl test verkar ju vettigt om man vill vara säker innan cykeln kommit igång i det vanliga igen.

Jag var förbi apoteket idag o skulle köpa lite olika saker. Köpte naturligtvis gravtest också och är sååå sugen på att testa imorgon bitti. Känner mig själv så det blir nog så även om jag lovat att vänta till bim, tidigast! ;).

• Oliven2011

Hejhej testade precis negativt :(. Känns faktiskt ok inte särskilt ledsen för det. Nu kör vi hårt nästa äl ;).

• Oliven2011

Bodrum: sant men bara två dagar så d känns som det hade visat om det vore så men men vi får se nästa vecka. Ska iväg nästa helg o springa långlopp så på sätt o vis vill jag försöka fokusera på det mentalt och så tar vi det i juni :).

Minime86 vad är det för spiral? Hormon? Jag hade koppar o om jag fattat det rätt så borde cykeln följa samma mönster som normalt eftersom inga hormoner har påverkat?? Annars får vi kanske ge osspå äl tester för säkerhetsskull ;).

• Oliven2011

Det positiva med det här är iaf att vi "tvingas" till ett betydligt mer altivt sexliv. Ngt som annars lätt bortprioriteras i ett hektiskt småbarnsliv med alla andra måsten o göranden. ;)

• Oliven2011

Minime86: hoppas du får tid snarast! När man väl bestämt sig vill man ju ha bort alla hinder för en ev grav ;). Lycka till!

Veroniica: skoj! Välkommen. Håller tummarna för torsdag då :). Första försöket?

Jag har bim idag o ingen mens än iaf. :)

• Oliven2011

Minime86: kul bra att du fick tid så snabbt! Nu gäller det :).

Nelliemeja: välkommen o vad kul att ni oxo satsar på en trea. Femte försöket då håller jag tummarna lite extra nu att det blir er tur!

Fortf ingen mens i sikte o tänker testa först torsdag för det har hänt förr att mensen är ett par dagar sen.

Svar på tråden Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!