Mamma till två gullegrisar skrev 2015-05-31 16:15:53 följande:
Min app visar ägglossning på måndag men jag har rätt ont i magen och blir illamående under tiden jag har ägglossning (kan ju också vara dagarna innan ägget släpper som jag känner dessa symtom) så vi har myst till i fredags och igår. Blir idag och imorgon också ;)
Har alltid blivit gravid på första försöket så förhoppningsvis nu med.. Dock andra försöket med mitt andra barn men då hade jag precis missat ägglossningen förmodligen. .
Det enda dom grämer mig är att jag aldrig gjort cellprov. Borde passat på nu innan..
Jag brukar alltid få jätte ont i brösten, speciellt höger, det värker precis om när mjölken rinner till efter förlossningen, då vet jag att det är ägglossning, har även rätt mycket molvärk, molvärken har jag haft i helgen, men det kan vara av att jag tog ut spiralen i onsdags, men vi myser till det i alla fall, idag, imorgon och tisdag kanske till o med onsdag :-P haha. så får vi se vad som händer. Karln klagar nog inte ialla fall haha!
Ja men gud, boka cellprovs tid NU! Hur gammal är du?
Jag va ju till BM i onsdags och då frågade hon när jag gjorde cellprov senast, jag sa att det är nog 2 eller 3 år sedan, då passade hon på att ta ett innan hon tog ut spiralen :) Hon tyckte det var bra att få det gjort innan en eventuell graviditet.
Förra graviditeten då kände jag efter att vi myst till det att ja detta gick vägen, fick som en känsla i kroppen som bara sa att jag blev gravid, låter kanske löjligt, men så var det. Och 2 veckor senare fick jag svaret :) Min mamma har berättat att hon har haft samma känsla, hon har känt direkt att det tog sig.
Min första graviditet var en så kallad "hoppsan" var inte alls tänkt att vi skulle skaffa barn, men ändå såå välkommen. Andra som jag sa tidigare, tog ut spiralen och blev ganska snabbt gravid :) Så jag hoppas hoppas att det går lika bra nu :)