Inlägg från: Mamma till två gullegrisar |Visa alla inlägg
  • Mamma till två gullegrisar

Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!

är det vanligt att man känner något så pass tidigt i en eventuell graviditet? Kan ju vara äl som är sen men nu har det varit som mensvärk sen i fredags från och till. Och i helgen så kom det jag brukar känna vid äl. Som att det drar i äggledarna. Försvann nästan helt men nu har jag ont igen.. känner inte riktigt igen kroppen nu .. när jag blir kissnödig så trycker det på rätt mycket. Det känns liksom annorlunda nu så jag tror och hoppas att det har tagit sig :))

Bodrum skrev 2015-06-02 19:35:43 följande:

Tack Oliven! Testade positivt idag igen. Tror jag måste försöka få till ett VUL under nästa vecka om det fortfarande är positivt.

:) kul!!
    Minime86 skrev 2015-06-03 09:58:46 följande:

Mamma till två gullegrisar: Ja eller hur, vi känner våra karlar o vet vilka knappar man ska trycka på :) Ja jag kommer nog göra ett test den 14:e

Ska nog testa på lördag morgon jag också. Har haft så ont i vänstra äggstocken idag.. fattar inget, är det äl eller tecken på graviditet? Har någon av er haft ont i äggstockarna i början av grav? Innan ni plussat?
    Minime86 skrev 2015-06-03 17:01:22 följande:

Jag har precis gjort mitt första äL test någonsin, nu började jag på dag 13 egentligen skulle man börja på dag 11. Jag ska alltså ha ÄL imorgon och jag såg möjligtvis ett jätte jätte jätte svagt streck på ÄL testet:/ känns ju sådär :(

Varför känns det sådär? Det är väl bra att det syns streck? Plus att ni har ju myst till det i några dagar nu. Har aldrig använt älstickor så vet ej hur dom funkar. .
    Bodrum skrev 2015-06-03 17:04:09 följande:

Jaha, då har domen fallit. Ingen graviditet i livmodern i alla fall. HCG var 7600 så jag var gravid fram tills idag i alla fall. Ska ta nya prover på fredag och hoppas då att det sjunker som det ska.

Åh så tråkigt :(
    Fsake skrev 2015-06-06 00:26:00 följande:

Ser verkligen ut att vara på G snart! Härligt!

Jag är på äl+ 6 idag och väntan på bim går ganska fort ändå :) testar kanske bim-2,3 :) får se hur jag känner mig :)

Kul :) när ska du testa?

Helt fantastiskt bodrum. . Håller tummarna. .

Fsake - kanske är en nidblödning? Själv så vet jag inte vad jag ska tro. I början trodde jag att jag var gravid men nu är det ett tag sen jag kände något så nu tror jag inte alls att jag är gravid.. drömde inatt att det sparkade i magen. Hade dock ingen mage i drömmen. . Haha konstiga drömmar man kan ha.

Enligt appen så är det mens på måndag men brukar få 1-2 dagar innan vad appen visar så blir test imorgon bitti eller på söndag morgon :)

Fsake skrev 2015-06-13 10:23:24 följande:

Jag tror tyvärr jag fått mensen 3 dagar tidigt:( testade neg igår på bim-2..

Tycker du ska ta ett grav test oliven2011! Har du gjort det senaste tiden? Ältest kan ge utslag vid graviditet också.

Hej.. jag testade också negativt imorse :(
    NellieMeja skrev 2015-06-13 09:45:25 följande:

Skrev för någon vecka att det inte blev någon februari bebis. Men det blir det om fröet får vara kvar. Testade positivt idag. Är så glad å skakis hihi

Grattis :
    NellieMeja skrev 2015-06-13 09:45:25 följande:

Skrev för någon vecka att det inte blev någon februari bebis. Men det blir det om fröet får vara kvar. Testade positivt idag. Är så glad å skakis hihi

Grattis :)))
    Fsake skrev 2015-06-15 23:59:50 följande:

Perfekt :) hoppas allt går vägen! Din tredje?

Hur stora är dina andra barn?

Vi är så lyckliga:)) dottern blir 8 snart och sonen 5 om ett par månader. Hur gamla är dina?
    NellieMeja skrev 2015-06-15 20:28:17 följande:

Missfall här. Förbannad arg å besviken kunde ju mens Hel kommit förra måndagen istället för detta. Men vi försöker igen. Försök nr 7

Beklagar :(
    Oliven2011 skrev 2015-06-17 19:05:49 följande:

I vårt fall beror det huvudsakligen på att jag inte vet när äl var och för att kunna datera graviditeten. Också för att vi har haft ett tidigare MA som uppräcktes i v18 där fostret dött i v 8 och jag pallar inte gå så länge igen o tro nåt som inte är.

Aha okej.. ja, det kan man förstå att man vill kolla allt då.. när var det? I vilken vecka?
    Oliven2011 skrev 2015-06-17 19:05:49 följande:

I vårt fall beror det huvudsakligen på att jag inte vet när äl var och för att kunna datera graviditeten. Också för att vi har haft ett tidigare MA som uppräcktes i v18 där fostret dött i v 8 och jag pallar inte gå så länge igen o tro nåt som inte är.

Aha okej.. ja, det kan man förstå att man vill kolla allt då.. när var det? I vilken vecka?
    Oliven2011 skrev 2015-06-24 10:39:52 följande:

Så nu har vi varit på vul och som jag misstänkte var nog äl två v sen och därmed är jag väldigt tidigt gången. Vi kunde se ett litet hjärta men inte mäta. Troligtvis i v 6+0 idag. Ska på inskrivning den 7/7 och då ska vi även göra vul för att följa upp o se så det växer.

Skönt att dom följer upp det.. :)
Svar på tråden Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!