Inlägg från: Bodrum |Visa alla inlägg
  • Bodrum

Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!

Oliven2011 skrev 2015-06-14 22:46:03 följande:

Bodrum: absolut! När var det du skulle på vul? Hade du nåt sånt inbokat?

På onsdag, känns rejält nervöst. Men jag är ju väldigt illamående och har ömma bröst, tänker att det är bra. Och vrålhungrig hela tiden. V6+6 idag. Har du några grav-symptom?
  • Bodrum

Nelliemeja: NEJ, fy vad trist!!! Ansluter mig nog till dig tyvärr, VUL igår. Såg INTE normalt ut, inga hjärtslag men normalstort för tiden. Rörde sig inte. Borde varit v7+1. För säkerhets skull VUL om 1 vecka, men de var mycket tydliga med att jag inte skulle hoppas på att det är en fungerande graviditet. Känns så surt bara för jag är sjukt illamående och spyr varje dag , känner mig supergravid! Kan det inte bara börja blöda så att det är över och vi kan börja om? Denna graviditet blev bara helt fel från början till slut... *suck*

• Bodrum
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-06-17 06:34:56 följande:

Ni som får vul. . Varför? Räcker det inte med att uppge datum för sista mens?

Jag fick VUL p g a blödningar under graviditeten.
  • Bodrum
    gullan83 skrev 2015-06-18 17:28:31 följande:

Hej precis plussat idag

Grattis!!! Vad kul!
  • Bodrum
    Oliven2011 skrev 2015-06-18 20:42:20 följande:
    Åh nej vad tråkigt! Du som pendlat fram o tillbaka i flera veckor nu ju...:(. Styrkekramar till det tar sig på nytt!
    Ja, det är verkligen trist! Kanske mest för att det varit så mycket fram och tillbaka och besked hit och dit. Önskar man kunde få veta vad det var som egentligen hände med alla blödningar och så. Har läst på om MA och verkar ju helt klart vara det jag har- massa gravsymptom och eftersom fostret är normalstort för tiden har det sannolikt nyligen dött.

Nu håller jag tummarna för dig att allt går vägen! Och för er andra också såklart. *suger åt mig av kramen och kramar tillbaka*
  • Bodrum
    Oliven2011 skrev 2015-06-23 11:17:50 följande:

Fsake: vul imorgon. Längtar så och hoppas innerligt att få se ett litet hjärta :).

Håller också tummarna! Jag ska också göra VUL imorgon, men tyvärr är jag ju rätt säker på att det kommer visa MA. Ditt kommer dock säkert se jättebra ut, puttar all tur jag kan åt ditt håll!
  • Bodrum
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-06-23 19:32:56 följande:

Lycka till imorgon oliven och Bodrum imorgon. .

Tack
    misslina skrev 2015-06-23 18:34:26 följande:

Vad alla verkar få göra vul... Där jag bor får man inte göra det..

Det får man inte någonstans tror jag. Men våra fall i denna tråd är lite speciella. Om du vill kan du läsa på äldre inlägg så förstår du nog varför. I mitt fall beror det på blödningar och att jag förra veckan fick ett sannolikt MA konstaterat. Så det är inget att vara avis på
  • Bodrum
    Oliven2011 skrev 2015-06-24 10:39:52 följande:

Så nu har vi varit på vul och som jag misstänkte var nog äl två v sen och därmed är jag väldigt tidigt gången. Vi kunde se ett litet hjärta men inte mäta. Troligtvis i v 6+0 idag. Ska på inskrivning den 7/7 och då ska vi även göra vul för att följa upp o se så det växer.

Vad skönt! Grattis!

För mig gick det, som förväntat, inte lika bra. Det var ett MA med mycket välfungerande moderkaka, därav alla symptom. Fick ta ett piller direkt för att avsluta  graviditeten och kommer fortsätta "kuren" på fredag. Trots sorgen känns det ändå skönt att få ett avslut. Ser fram emot en sommar med goda drinkar och så får vi ta nya tag om ett par månader.
  • Bodrum
    Oliven2011 skrev 2015-06-30 19:47:46 följande:

Fy här är mest illamående o tjockiskänsla. Vet att jag inte ska klaga, men de första veckorna är inte jättespännande. Trött o eländig. Samtidigt som man ska va normal mot alla och låtsas som inget :).

Kul med många äl o bim som närmar sig. Det ska säkert trilla in ett antal plus om ett par veckor :).

Håll ut lite till, snart börjar magen växa på riktigt Glad
  • Bodrum
    Topcom skrev 2015-07-10 10:29:34 följande:

Nu är det full rulle hos oss. Tog detta ältest imorse, när får jag ägglossning tro? Någon erfaren? :)

Det ser negativt ut tyvärr. Båda strecken ska vara lika starka för att det ska vara ÄL och med det där testet kan det vara om 1 vecka, 2 veckor eller mer du ska ha ÄL (eller redan passerat....). Testa imorgon igen. märker du att strecket är starkare då kanske det börjar närma sig . Lycka till!
  • Bodrum

Måste bara få beklaga mig lite; i fredags började jag blöda IGEN, på samma sätt som när missfallet blev igångsatt. I måndags fick jag konstaterat att det var graviditetsrester kvar och jag blev därför sövd och skrapad. Nu hoppas jag verkligen att livet återgår till det normala! Det värsta är nästan att jag inte får bada eller ha sex på två veckor! Och ni som vet min historia förstår kanske att det inte blivit mycket av någon av dessa varor i sommar p g a blödningarna... Känns som min tråkigaste sommar någonsin.

• Bodrum

[quote=75531089][quote-nick]Topcom skrev 2015-07-16 09:35:25 följande:[/quote-nick]Tack så supermycket för svar:) uppskattas enormt då jag aldrig har provat ältester förut. Vad tros om detta? Togs i lördags :) [/

Det ser ju positivt ut! Tror du hade ÄL i helgen! ????

• Bodrum

Oliven och fsake: tack för peppandet! Ja, nu får vi hoppas att det är en enastående varelse som köar för att få komma till oss fsake: håller tummarna för att det tar sig denna gång!

Oliven: mår du mindre illa nu?

Svar på tråden Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!