Vad säger man?
Jag är själv med min dotter. Träffade en man på en resa på andra sidan jorden. Blev kär och gravid bums inget av detta var planerat. Han kommer från mellan europa men bor i asien. Jag ville behålla barnet. Han ville det ej. Han ville hfller inte vara delaktig och gick bokstavligen under jorden.
Min dotter är nu 7 år och har sedan hon varit 3 år ftågat efter pappa. Hon gråter ofta och undrar mycket om han.
Jag har försökt förklara, men det är inte lätt. Har mest sagt att när hennes pappa fattade detta beslut så visste han inte vem hon var och det alltså ej är hennes fel.
Nästan varje dag berättar hon att hon saknar han. Hon är mycket faschinerad av hans hemland också.
Jag söker råd av andra ensamma föräldrar utan kontakt med den andra. Hur säger ni till era barn?
Min dotter är väldigt lillgammal och förstår mer än vad hon egentligen borde. Hon är helt säker på att hon söka åka och leta efter honom så fort hon kan det och är gammal nog.
Jag vet vart han bor. Har hittat via Internet, det var ej lätt.... Har skickat brev med massa foyon mm och förklarat hur hans fotter känner det. Har ännu ej fått något svar. Skickade brevet för 1 månad sedan. Har även hittat att han är sambo och har en 3 årig son.
Jag behöver tips på hur jag kan förklara för min dotter om varför han beslutat att välja bort henne. Jag har inga planer att berätta om hans nya barn än.