• Venne

Min dotter heter Disträ

Samma här. Igår fick jag säga åt henne två gånger att stänga ytterdörren efter sig. Den glömde hon vidöppen. Två gånger. På samma dag. SUCK!

Vid ett tillfälle skulle hon posta ett brev med mig. Hon skulle bara hämta en grej på rummet, kom ut ca 4 sekunder utan brevet och visste inte var det var. Hon letade nog i en halvtimme efter det!

En gång skulle hon hämta en macka i köket som min man brett åt henne. Den låg på en tom diskbänk i ett städat kök och hon kunde verkligen inte hitta den. Hur?!

Hon är helt fantastisk men ibland blir man trött.

• Venne
    Flickan och kråkan skrev 2015-05-18 20:39:52 följande:
    Men hon letade....i en halvtimme. Min son hade gått in i sitt rum, tittat sig omkring, glömt vad han skulle göra och så hade jag kommit in och frågat 5 minuter senare och fått ett: "Va!? Just det! Det glömde jag".
    Ja samma här. Hon letade på grund av att jag fick fråga typ "glömde du inte något?" "Öööhh vaddå?". Sedan fick jag ve henne leta var femte minut. För hon tycker hon har letat om hon går in i rummet och tittar runt i 3 sekunder. Hon lyfter inte på något eller så.
  • Venne

Faktiskt skönt att läsa denna tråden. Började tro hon hade allvarliga koncentrationssvårigheter.

• Venne
    Gladhannapanna skrev 2015-05-18 21:19:33 följande:

Vår åttaåring är likadan, har varit det i flera år så det lär tyvärr inte gå över... Konstigt nog är hon väldigt duktig i skolan!

Samma här, ligger före. Vi kanske helt enkelt har otroligt briljanta barn som funderar över viktigare saker ????
Svar på tråden Min dotter heter Disträ