• ALLIEVERDO

Kan man byta namn på sin mejl?? desperat

Hej,

jag har flera ggr kikat på möjligheter att byta namn på sin mejl. Gjorde den i tonåren och avskyr namnet. Pinsamt att säga det när nån frågar.. MEN har ju allt kopplat till den mejlen..så vågar inte bra börja en ny..

har ni tips?? snabbt snälla..ska skicka iväg en cv..

• Svar på tråden Kan man byta namn på sin mejl?? desperat
  • DickRex

Nej, du kan inte byta mailadress på ett mailkonto, då får du skapa en ny. Du ger ju väldigt lite info, men om du har eller skaffar gmail så kan du ju ta emot och skicka mail från flera olika adresser (om du har det) från ett och samma gmail-konto (inloggning). Så har jag det, och jag har fyra olika adresser.

Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och försök förstå istället för att missförstå.
  • BCH52

Som övriga säger, du kan inte ändra namn på ditt mail-konto.

Gör såhär i stället. Äppna ett helt nytt konto. Gå sedan in på ditt gamla konto och kolla där av hur du gör för att lägga in en automatisk vidarebefordran av de mail som kommer in. Det är lite olika beroende på vilken mailklient man har.

• ALLIEVERDO

Alltså, vad har jag lyckats med nu.. har lyckats skapa EXAKT samma mejl alltså typ xxx@gmail.com igenom gmail och outlook? hur är det möjligt? med olika lösenord? blir tokig

• Gathenhielm
    ALLIEVERDO skrev 2015-05-18 22:34:06 följande:

Alltså, vad har jag lyckats med nu.. har lyckats skapa EXAKT samma mejl alltså typ [email protected] igenom gmail och outlook? hur är det möjligt? med olika lösenord? blir tokig

Det är för att hotmail och gmail är olika e-mailopperatörer.

Det går helt utmärkt att det finns en e-mailadress som heter:

nappflaska@gmail.com

samtidigt som

nappflaska@hotmail.com

finns.
    Reasons... we all have them, at times.
  • driver28
    ALLIEVERDO skrev 2015-05-18 21:25:55 följande:

Aha.. Jag har nu hotmail../outlook eller vad man säger.. hotmail.com efter min mejl..
    Kan jag vidarbefodra det till min gmail adress?

Har du ett hotmailkonto eller outlook.com som det heter numera kan du i inställningarna skapa ett nytt alias med @outlook.com efter. Dina mail till både gamla och nya adressen kommer till samma mailbox och du kan välja standardavsändare för nya mail. Precis vad du behöver! ????
  • ALLIEVERDO
    Gathenhielm skrev 2015-05-18 22:40:01 följande:
    Det är för att hotmail och gmail är olika e-mailopperatörer.

Det går helt utmärkt att det finns en e-mailadress som heter:

[email protected]

samtidigt som

[email protected]

finns.
    Japp, men nu va det inte så det blev..det var ju det som var det skumma.. alltså.. inte hotmail efter..utan TVÅ med gmail.com efter och nappflaska först om man nu tar det som exempel :) helt konstigt.å olika lösenord osv..
  • ALLIEVERDO
    driver28 skrev 2015-05-18 22:54:11 följande:
    Har du ett hotmailkonto eller outlook.com som det heter numera kan du i inställningarna skapa ett nytt alias med @outlook.com efter. Dina mail till både gamla och nya adressen kommer till samma mailbox och du kan välja standardavsändare för nya mail. Precis vad du behöver! ????
    Jaha, jag läste nåt om det, men vågade inte trycka vidare :)
    Det jag tillslut gjorde var att gå in på min gmail som jag hade glömt av. och i min hotmail valde jag att vidarebefordra till min gmail.. veeerkar fungera..
    MEN nackdelen är ju då såklart att jag inte har mina gamla mejl i den mejlen..antar jag ahde haft det i den mejlen du menar med alias?eller ?
Svar på tråden Kan man byta namn på sin mejl?? desperat