• Anonym (Nyfiken!)

Ni som provat en "friends with benefit" - relation med någon.

Hur upplever ni att detta var?

• Svar på tråden Ni som provat en "friends with benefit" - relation med någon.
  • Anonym (fy)
    Anonym (funkar bra) skrev 2015-05-21 12:24:17 följande:
    Tror att du fortfarande inte riktigt förstår. Det är ju inte att du hade sex med killarna som förstörde er vänskapsrelation utan problemet var ju att han blev kär och det kan man bli även utan att ha haft sex. För att ha en fungerande fwb-relation ska det vara en person som man inte har de romantiska känslorna för. Och man får inte heller vara en sån person som automatiskt blir kär i den man haft sex med. Däremot ska man aldrig inleda en sån relation med någon som man har romantiska känslor för, då ska man bli ihop eller bara vara vänner för allt annat leder bara till ett krossat hjärta.
    Ja nej jag hade inte sex med dom alls gillade de som personer och vänner , och en umgicks jag med ofta, som fick bördas med mig som   sårad, oerfaren samtidigt  stackarn(-:, umgicks allmänt. roligt  och normalt. Likaså de andra, men så blev de intresserade och på annat sätt och ville ha sex och låg på om detta, ganska synd   så det blev att avsluta. Nej det har du rätt i att man inte ska ha såda relation med  en man har fina och romantiska känslor för skulle jag helst slippa  faktiskt.
  • Tom Araya
    Anonym (fy) skrev 2015-05-21 07:35:47 följande:
    Jo men inte intima känslor  eller kärleks känslor ??? vaddå då kan va kär i sin pappa så fall...(-: eller kusin osv ???
    Känslan man kan ha för en god vän eller nära släkting är väl också en sorts kärlekskänsla!? Såklart inte samma som när man är kär.
  • Kärleksfull
    Tom Araya skrev 2015-05-21 13:10:55 följande:

Känslan man kan ha för en god vän eller nära släkting är väl också en sorts kärlekskänsla!? Såklart inte samma som när man är kär.

Kärlekskänslan är precis samma. "Kemikalien" som styr detta är oxytocin och fungerar likadant oavsett vem som är "målet" föräldrar, barn, partners m.m. Förälskelse eller att vara kär är något helt annat och det triggar vårat dopaminsystem.
  • Anonym (fy)
    Tom Araya skrev 2015-05-21 13:10:55 följande:
    Vänskapskänsla är en sak... romantiska, varma  känslor kanske man borde utveckla eller tänkas utveckla till nästa steg..oavsett vilken relation, det blir ju undervärdigt .
  • D Simpkins
    j a d e d skrev 2015-05-20 20:16:52 följande:

Hen är säkert skåning. De säger ett om allt. Märkligt folkslag.

En KnullKompis. Eller ett KompisKnull :)
  • j a d e d
    D Simpkins skrev 2015-05-21 14:16:42 följande:

En KnullKompis. Eller ett KompisKnull :)

Åh tack för förklaringen.
  • Anonym (funkar bra)
    Anonym (fy) skrev 2015-05-21 14:11:45 följande:

Vänskapskänsla är en sak... romantiska, varma  känslor kanske man borde utveckla eller tänkas utveckla till nästa steg..oavsett vilken relation, det blir ju undervärdigt .

Nu har du använt ordet så många gånger, vad menar du egentligen med undervärdigt?
  • Anonym (fy)
    Anonym (funkar bra) skrev 2015-05-21 14:57:06 följande:

Nu har du använt ordet så många gånger, vad menar du egentligen med undervärdigt?

Att inte undervärdera sig eller relationen .
  • Anonym (funkar bra)
    Anonym (fy) skrev 2015-05-21 17:39:15 följande:

Att inte undervärdera sig eller relationen .

Aha, du menar undervärderande. Då hänger jag med.
  • j a d e d

The word is "nedvärderande".

Svar på tråden Ni som provat en "friends with benefit" - relation med någon.