• Prinsessan 83

Blondering lila!!!!?

Blondering misslyckad.. ljuslila slingor!

Är naturligt blond men har börjat få råttfärgade rötter och ville ljusa upp lite

Så köpte en blond färg skulle lägga i slingor blev dock nästan över hela håret,

Resultat- gul,orange slingor med två mörka partier ja missat :-S

Testade då ha i efterbehandlingen som ska ta bort gula partier exakt som de stod på förpackningen hade jag i de Max tre min, men blev ljuslila på de ljusaste partierna

Inte snyggt!!!

Hur får man bort detta? Går de bort eller måste man färga igen?

Tvättade håret med schampo och inpackningar imorse men ser ingen större

Skillnad.

Får väl gå med keps hela dagarna nu :-P

Tacksam för alla tips och råd hur ja kan få bort de lila partierna

• Svar på tråden Blondering lila!!!!?
  • bubblan93

Kan du visa en bild?

Den där efterbehandling du la i, var den lila/blå till färge?

• Prinsessan 83

Ja kan tyvärr inte visa en bild,

Ja efterbehandlingen var mörklila,blå

De står den ska göra färgen glansigare och ta bort gula skiftningar

Men de blev ljuslila på de ljusaste slingorna ser inte klokt ut!

Väldigt varierande skiftningar i håret nu, uppe mest kycklinggult

Och några ljuslila och platina blonda slingor samt två fläckar mörkt i luggen :????

• bubblan93

Det lila lär försvinna efter nån tvätt då jag tror det är som silverschampo. Jag använder silverschampo, för mycket användning av det gör så att mitt hår kan skifta i blå/lila i vissa sken.

Angående det gula och det så skulle jag (om du tänkte fortsätta göra hemma) lägga i en blond FÄRG i hela håret (obs, inte blonderin!! Läs på baksidan av paketet att det inte innehåller blblonderingspulver)

Mood har bra färger som dessutom är asbilliga. När jag har klantat till det med blondering så det blir gult så har jag ALLTID lagt i moods färg som heter "ljus askblond". Har alltid funkat på mitt hår.

Jag har färgat rätt mycket hemma och provat alla möjliga märken och färger.

Jag är ingen frisör men anser mig ändå liiiite kunnig inom området. Nu är det dock svårt när jag inte vet hur ditt hår ser ut. Har bara bilder i huvudet o hur det kanske ser ut

• Prinsessan 83

Tack snälla

Skönt höra att de lila kommer gå bort!

Moods färg pärlblond är den också bra har du provat den?

Eller är ljus askblond bättre?

Vad har du för naturlig hårfärg? Ångrar att ja färgade är ju väldigt ljus av mig egentligen var mkt snyggare innan igår. Vill de ska se så naturligt som möjligt ut och sen låta de va tror jag kommer blekas i sommar ändå

• bubblan93

Nej den har jag faktiskt inte provat! Vet vilken du menar. Men jsg vene, när ljus askblond har funkat för mig så har jsg bara fortsattit på samma :) men du kan ju testa absolut!!

Men ljus askblond. När/om du lägger i den så kommer du märka att ditt hår blir mörkbrunt när den verkar. Så få inte panik, det försvinner när du tvättar ur!

• Paulina P P
    Prinsessan 83 skrev 2015-05-19 09:33:13 följande:

Är naturligt blond men har börjat få råttfärgade rötter och ville ljusa upp lite

Testade då ha i efterbehandlingen som ska ta bort gula partier exakt som de stod på förpackningen hade jag i de Max tre min, men blev ljuslila på de ljusaste partierna

Inte snyggt!!!

Skillnad.

Gå till frisören!
  • Nenne666
    Prinsessan 83 skrev 2015-05-19 09:33:13 följande:

Inte snyggt!!!

Skillnad.

Så blev det nog för att du hade färg kvar i håret när du la i silverschampot. Du skulle väntat 1 till 2 tvättar innan du använde dig utav det. Inte lätt att veta, för det står nog ingenstans. Har också gjort det misstaget. Blek om! Sen kan du lägga balsam i torrt hår över natten i några nätter, det drar ut det gula och sedan efter några tvättar och dagar kan du använda silverschampot utan problem och då blir det bra!
  • Nenne666
    bubblan93 skrev 2015-05-19 09:50:00 följande:

Det lila lär försvinna efter nån tvätt då jag tror det är som silverschampo. Jag använder silverschampo, för mycket användning av det gör så att mitt hår kan skifta i blå/lila i vissa sken.

Angående det gula och det så skulle jag (om du tänkte fortsätta göra hemma) lägga i en blond FÄRG i hela håret (obs, inte blonderin!! Läs på baksidan av paketet att det inte innehåller blblonderingspulver)

Mood har bra färger som dessutom är asbilliga. När jag har klantat till det med blondering så det blir gult så har jag ALLTID lagt i moods färg som heter "ljus askblond". Har alltid funkat på mitt hår.

Jag har färgat rätt mycket hemma och provat alla möjliga märken och färger.

Jag är ingen frisör men anser mig ändå liiiite kunnig inom området. Nu är det dock svårt när jag inte vet hur ditt hår ser ut. Har bara bilder i huvudet o hur det kanske ser ut

Nja, när jag gjort misstaget så har det lila inte gått bort utan fått färga om och gjort så som jag skrev i mitt inlägg ovan. Håller med mood, gillar också det märket.
  • Nenne666
    Nenne666 skrev 2015-05-19 11:38:33 följande:
    Nja, när jag gjort misstaget så har det lila inte gått bort utan fått färga om och gjort så som jag skrev i mitt inlägg ovan. Håller med mood, gillar också det märket.
    Rättelse: håller med om Mood, gillar också det märket.
  • bubblan93
    Nenne666 skrev 2015-05-19 11:38:33 följande:

Ja men det finns ingen universal lösning vad gäller hår. Det funkade för mig helt enkel! :)
  • Nenne666
    bubblan93 skrev 2015-05-19 11:50:12 följande:
    Ja men det finns ingen universal lösning vad gäller hår. Det funkade för mig helt enkel! :)
    Absolut! Man får fixa och trixa, den ena gången är inte den andra gången lik heller, tyvärr.
Svar på tråden Blondering lila!!!!?