• Anonym (me)

Exet vill bara förstöra - nu vill han ha enskild vårdnad.

be dina barn ta kontakt med kuratorn i skolan, skolsköterskan, läraren och berätta vad som händer hemma hos pappan. du får lite extra hjälp att se till att barnen faktiskt bor på ett ställe där dom behandlas bra. Hjälp dom hitta styrkan att prata om deras vardag. Bris kan man annars ringa till som barn... nu är dina barn så pass stora att dom faktiskt kan hjälpa sig själva.

• Anonym (me)
    Anonym (Ord mot ord!) skrev 2015-05-21 09:26:33 följande:

Tack för tips! Tidigare har det kommit fram saker i skolan från barnen. Nu behöver vi all hjälp vi kan få. Vet du om eventuella samtal med kurator kan vara användbart i Tingrätten?

Kuratorn har ju anmälningsplikt om barn far illa i hemmet. Dessutom tror jag din advokat kan få kuratorn att vittna i tingsrätt om det skulle bli så. Kuratorn har ju tystnadsplikt men den rubbas om barnen blir misshandlade, kränkta och utnyttjade hemma av nåt slag. 
    Min ena dotter gick till kuratorn för att hon mådde dåligt och inte trivdes i skolan, kuratorn har ringt mig och vi har pratat om situationen. Barnet gav tillåtelse att kuratorn fick ringa mig. 
Svar på tråden Exet vill bara förstöra - nu vill han ha enskild vårdnad.