Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

har tappat hoppet om barn!

Men du måste väl tatt hormonprover också och inte bara kollats med undersökning och VUL? Väger du för mycket för IVF eller varför nekas du hjälp? Finns det nån privat du kan gå till? Eller åk till nån IVF-klinik direkt. Ge upp ska du inte göra!  Glad Du har verkligen åldern på din sida så du hinner ju vilken väg det nu än blir till barn.

• Jag är bara jag

Ja,men det är ju helt absurt! Bara en undersökning säger ju inget alls om fertiliteten. Möjligen om man saknar äggstockar då eller nåt annat extremovanligt. Hormonprover är ju a och o i en utredning! Och spermaprov förstås. Då upptäcks de flesta felen och 70% får en diagnos på så vis.  Resterande 30% är oförklarligt infertila,men har oftast nåt fel de också,men det krävs mer för att komma fram till det. Få är däremot sterila så de flesta lyckas med hjälp. Finns det nån annanstans du kan gå eller bor ni väldigt avigt till? Kanske är värt åka en bit också för att verkligen få hjälp. 3 år är länge och tyder på nåt fel. Behöver inte vara nåt jättestort fel som inte går åtgärda,men ni måste ju få veta!

Stå på dig! {#emotions_dlg.flower}

• Jag är bara jag
    Maramina skrev 2015-05-20 18:04:38 följande:
    Kolla på din landstings hemsida vilka regler de har för utredning. Det kan vara så att du fortfarande bedöms vara för ung för att få en utredning bekostad. Är det så att ni av någon anledning ändå nekas utredning så kontakta en privat klinik och gör utredning där.

Att mannen har barn sedan tidigare behöver inte betyda att hans spermier är bra idag. Mycket kan ha hänt. Han kan ha haft någon infektion eller något som försämrat hans spermier eller så kanske hans barn bara har varit en lyckoträff.
    Tvivlar starkt på att nån har över 25 som gräns. Vet en som var 22 och fick göra IVF vilket innebär att utredningen gjorde hon långt innan.
  • Jag är bara jag

Ring imorron du! Steril är det få som är,det krävs väldigt mycket för att det inte ska gå alls med nån hjälp. Du har ju dessutom åtgärdat cystor och myom och gått ner i vikt så allt det är positivt. Glad

• Jag är bara jag
    Anonym (:)) skrev 2015-05-21 15:11:37 följande:
    Jag vet :) Men det går ju snabbare och bara gå till vc på droppin :) Då får man svar på det medans man väntar för att få komma på utredning ;)... I bland är det just det som är problemet, ett litet blod prov :)
    Här får man då sannerligen inte ta några blodprov bara för att man vill utan remiss.
  • Jag är bara jag
    Anonym (:)) skrev 2015-05-22 05:51:22 följande:
    Va??? På vc behöver man ingen remiss!!! De är ju dom som skickar vidare med remiss.... Det gäller att var jobbig ;) Var just där och tog blodprov på sonen och det räckte med att jag hade en Sköldskötel sjukdom... Man behöver ingen remiss till vc, vad har ni för vc???
    Jag har tatt hur många blodprover som helst på v.c och det är klart det krävs remiss. Bara när man besöker läkare där får man ta gratis blodprover-inte på egen önskan eller om man går hos annan läkare.
Svar på tråden har tappat hoppet om barn!