• Feather

dåligt resultat på kub-behöver tips!

Jag tror det är viktigt att man har tänkt igenom vad man ska göra med de test man genomgår. Alltså om testet visar downs, är man beredd att göra abort då?

Jag är 38 år o gravid fö 5 gången på 2 år, 4 missfall på rad innan o är i v 22 nu. Jag valde bort alla test. För med min historik så visste jag att jag inte klarar att ta beslut om att aktivt välja bort bebis på grund av rädsla för "fel" svar på testen. Jag låter helt naturen köra sitt race, jag/vi tar det vid förlossningen i sf. O egentligen är det som testerna visar såå liiiten del av allt som kan hända vid ex en förlossning.

Lycka till?

• Feather

Kub ger inga svar alls, det är ett sannolikhetstest. Fvp ger svar på en viss typ av avvikelser i generna. Men några sekunder för mycket syrebrist vid födsel kan ge precis lika många men andra avvikelser, så man gör det man känner att man vill.

En vän till mig gjorde fvp, hon slutade inte läka fostervatten som hon skulle och läkaren visade sig ha stuckit i navelsträngen vilket gav bakterier och barnet dog. Provsvaret kom efter 3 v, 2 v efter pojken dog, det visade på en "frisk" pojke.

Så huu jag är så delad när det kommer til sånt där.

Och jag vågade inte, för tänk om just mitt fvp orsakade mf, hade aldrig aldrig förlåtit mig själv.

Men det där är frågor var o en måste besluta om.

Svar på tråden dåligt resultat på kub-behöver tips!