Voluptuous Shalimar skrev 2015-05-22 15:48:07 följande:
Men bara det är ju lite underligt. Ernst Kirschsteiger och Carola, som mest är vänliga och ler och verkar jättesnälla i TV, hör ju till de kändisar som är mest avskydda. Ogillar folk verkligen snällhet och trevlighet så mycket? Jag kan tillägga att jag själv inte är så väldigt förtjust i Ernsts program, men det beror ju mest på att trädgårdsliv och sånt intresserar mig absolut NOLL eller ännu mindre (gissa om jag HATAR att bo i villa?!?!?).
Adam Sandler och Ben Stiller är ju tillgjorda och fåniga i filmer, men det är ju inte deras rollfigurer som tagits upp? Och Tom Cruise? Petra Mede? Är de så oerhört utmärkande och extrema att man bara inte TÅÅÅÅÅL åsynen av dem? Nej, jag förstår inte.
I Carolas fall tror jag folk stör sig mest på att hon är religiös och många gånger uttalat sig naivt till följd av sin naiva gudstro. Går väl inte alltid ihop med ett sekulariserat folk som svenskarna.
Hon har även uttryckt sig kränkande om homosexualitet vilket inte uppskattas i västerländsk modern tid och då kanske också många homosexuella män dras till dagens populärkultur till vilken Carola hör.
Petra Mede ger jag inte heller mycket för men det har nog inte så mycket med hennes personlighet att göra utan mer att jag tycker hon tar för mycket plats i förhållande till hennes låga komiska begåvning.
Tycker det är orättvist då det finns så många andra komiker med mycket bättre potential än henne som tyvärr inte får exponeras lika mycket.
Sedan kanske Petra är en väldigt trevlig och sympatisk person i sitt privata liv men det är ju knappast relevant här.