Inlägg från: Auditanne |Visa alla inlägg
  • Auditanne

Vilken kändis klarar du inte av?

Jag har allmänt svårt för människor som för sig med en konstlad yta och beter sig uppenbart tillgjort och de närmaste exempel jag kan komma på just nu är Jonas Gardell och Jean Pierre Barda. 

Vill tillägga att jag absolut inte tycker illa om homosexualitet på något vis utan det är uteslutande deras (Jean Pierre och Jonas) personliga framtoning som irriterar mig då jag uppfattar den som påmålad och överdriven.

Någon nämnde Paolo Roberto och jag är lite benägen att hålla med i vissa avseenden.
    Jobbigt med ärelystna personer som alltjämt tycks ha taggarna utåt och t.om. är beredda att utöva våld i situationer där det egentligen inte är nödvändigt.

• Auditanne
    Anton Chigurh skrev 2015-05-22 10:16:46 följande:
    Har inte läst något av Marks sambo/partner, men håller verkligen med dig, 60-talaren, han borde se till att hålla truten stäng när han är bland folk.

Marks sambo/partner alltså.... !

Ha en skön fredag. Glad

Fast de är ju inte bara sambo utan även gifta.
  • Auditanne
    Anna Hbg skrev 2015-05-22 10:48:19 följande:

Har extremt svårt för Per Moberg! Kryper i kroppen på mig när jag ser honom.

Var du möjligen en följare av långköraren "Rederiet"?
  • Auditanne
    Anna Hbg skrev 2015-05-22 11:03:33 följande:
    Inte ens sett ett helt avsnitt av den serien.
    Han spelade en väldigt obehaglig typ i den serien, därför kan jag också känna att han är lite "creepy" att beskåda även i andra sammanhang.
  • Auditanne
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-05-22 12:30:35 följande:
    Håller med. Otroligt att sitta och "ogilla" någon man aldrig ens pratat med. Eller, dåliga känslor inför någon kan man ju ha, men att sitta och vräka ur sig hur mycket man hatar den-och-den (som man aldrig träffat) bara för att de "är" si-och-så (i media?!??!) Jag skulle skämmas om jag bar mig åt så. 
    Fast det är det ju inte alla som gör härinne heller.

I grunden handlar nog inte denna tråd så mycket om att peka ut kändisar i sig utan mer om att diskutera beteenden vi inte gillar.
  • Auditanne
    mammamalin skrev 2015-05-22 13:14:11 följande:

Tyra Banks. Vidrig människa.

Motivering? 

Är väl själv rätt neutralt inställd till Tyra men vad jag förstått så är hon visst rätt allmänt populär, framförallt bland kvinnor.

Varför tycker du att hon är så vidrig?
  • Auditanne
    mammamalin skrev 2015-05-22 14:08:40 följande:

Såg mycket av Americas next top model då jag var yngre. Programmet ska ju handla om att  hitta nya "talanger", men hon ser till att programmet handlar om henne. Hon pratar jämt om sig själv, hur bra hon är, hur äkta hennes bröst är, bara bilder och klipp på henne i program-introt osv. Hennes sätt att vara och prata om sig själv i såna sammanhang stör mig något så fruktansvärt!

Sen vet jag att många tjejer ser upp till henne, och att hon sagt en del vettigt. Men näe, hennes beteende förstör detta för mig.

Jo, det har du nog rätt i.

Har sett en del avsnitt ur hennes egen, självbetitlade show och hon beter sig ganska egocentriskt där också.

Det är som att oavsett vilket ämne för dagen som tas upp så ska hon med jämna mellanrum envist referera till sina egna personliga anekdoter. Inte sällan att dessa berättelser även mynnar ut i offtopic och övergår i tomt raljerande.

Man kan ju tycka det är lite överflödigt att promota sig själv så mycket som Tyra gör och då särskilt i sin egen show som i sig redan gjort henne känd.
  • Auditanne
    verklighetsförmedlingen skrev 2015-05-22 14:28:29 följande:
    Jag känner inget hat för Tyra. Men visst använder hon 28% över den lagstadgade gränsen för korrekt manövrering av ansiktsmuskulaturen?

Samma gräns överskrids, med samma värde, no less, utav Leila Lindholms "blick i kameran".

Och där kom lunchen.
    Kan det där översättas till att du anser att hon ler för mycket?
  • Auditanne
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-05-22 14:55:46 följande:
    Jag menade väl inte de som uttryckt att de föredrar någon före en annan, snarare de som finner någon vidrig och avskyvärd, baserat på (gud vet vad?) utseende, tv-klipp osv. 

Auditanne skrev 2015-05-22 13:10:26 följande:

I grunden handlar nog inte denna tråd så mycket om att peka ut kändisar i sig utan mer om att diskutera beteenden vi inte gillar.
    Det är ju också OK, så länge man inte menar "beteenden" som är hopklippta framställningar i en TV-produktion/medias porträtt av en viss person/etc. Då blir det ju genast rätt synd om den stackars kändis som blir porträtterad ofördelaktigt. Återigen, man kan ju tycka det ena och det andra om tex en skådespelares insats, utan att för den skull döma ut hela hans/hennes persona. Själv har jag, hur ska vi säga, lite svårt för Jim Carreys ansiktsvridningar och överspelande, men jag går inte runt och omtalar honom som vidrig eller säger att jag hatar honom eller inte tål honom. Jag är bara inte alls förtjust i hans skådespeleri. Om du förstår skillnaden.  

Tror inte det spelar så stor roll i längden om kändisars olika beteenden eller personlighetsdrag är äkta eller ej, de flesta av oss lär ju inte få komma dessa kända personer närmare in på skinnet ändå.

I denna tråd så skulle jag tro att olika kändisnamn mest används för att exemplifiera och förtydliga de beteenden och karaktärsdrag vi stör oss på.
  • Auditanne
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-05-22 15:48:07 följande:
    Men bara det är ju lite underligt. Ernst Kirschsteiger och Carola, som mest är vänliga och ler och verkar jättesnälla i TV, hör ju till de kändisar som är mest avskydda. Ogillar folk verkligen snällhet och trevlighet så mycket? Jag kan tillägga att jag själv inte är så väldigt förtjust i Ernsts program, men det beror ju mest på att trädgårdsliv och sånt intresserar mig absolut NOLL eller ännu mindre (gissa om jag HATAR att bo i villa?!?!?). 

Adam Sandler och Ben Stiller är ju tillgjorda och fåniga i filmer, men det är ju inte deras rollfigurer som tagits upp? Och Tom Cruise? Petra Mede? Är de så oerhört utmärkande och extrema att man bara inte TÅÅÅÅÅL åsynen av dem? Nej, jag förstår inte. 
    I Carolas fall tror jag folk stör sig mest på att hon är religiös och många gånger uttalat sig naivt till följd av sin naiva gudstro. Går väl inte alltid ihop med ett sekulariserat folk som svenskarna.

Hon har även uttryckt sig kränkande om homosexualitet vilket inte uppskattas i västerländsk modern tid och då kanske också många homosexuella män dras till dagens populärkultur till vilken Carola hör. 

Petra Mede ger jag inte heller mycket för men det har nog inte så mycket med hennes personlighet att göra utan mer att jag tycker hon tar för mycket plats i förhållande till hennes låga komiska begåvning.

Tycker det är orättvist då det finns så många andra komiker med mycket bättre potential än henne som tyvärr inte får exponeras lika mycket.

Sedan kanske Petra är en väldigt trevlig och sympatisk person i sitt privata liv men det är ju knappast relevant här.
  • Auditanne

Ni som endast bemödar er att skriva ner namn på den kändis ni stör er på -

kan ni inte också ge en kortare förklaring på varför ni tycker illa om denna person?

Blir ju lite andefattigt annars och det lämnar inget utrymme för vidare diskussion.

• Auditanne
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-05-22 16:39:34 följande:
    Men där har vi det igen, skillnaden mellan att någon är överskattad, uttrycker sig dåligt eller naivt eller media-ovant, inte är så talangfull etc i förhållande till rubriken på denna tråd som är "Vilken kändis klarar du inte av?"

Jag tycker inte att Laila Bagge är så särskilt skojig, snygg, talangfull eller något annat än just "känd", men därifrån till att jag inte "tål" henne är ju steget rätt långt. 
    Du läser nog in lite för mycket i trådens rubrik. Tror inte den är menad att tolkas bokstavligt utan mer att den är lite klumpigt formulerad.
  • Auditanne
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-05-22 16:52:46 följande:
    Jag tycker nästan att själva trådstarten förstärker rubrikens hårdhet. Ts använder uttryck som "klarar helt enkelt inte av", "ger mig kalla kårar" och "Vad gäller filmer så har jag stora problem med..."
    Okej, du kan ju tolka det så om du vill.

Jag ser dina exempel mest som bildliga kraftuttryck som de flesta brukar dra till med någon gång ibland.
  • Auditanne
    Tramptass skrev 2015-05-22 19:33:33 följande:
    Det är inte hemskt att ha en åsikt. Men det är inte ok, enligt mig, att sitta och mobba folk på nätet. Vet att folk gjorde det på Flashback (tror jag) för ett tag sen om en barnprogramledare som enligt dem var "ful". Hon tog fruktansvärt illa vid sig. 
    Auditanne skrev 2015-05-22 13:10:26 följande:

Man pekar ut enskilda och då handlar det inte längre bara om beteenden man inte gillar. I Ts står det "vilka kändisar klarar ni inte av", inte "vilka beteenden från kända människor klarar ni inte av".
    Jag men det är troligtvis mest i syftet att dra mänskliga exempel på det man inte gillar hos andra och det är inte kändisens personlighet i helhet som kritiseras utan endast drag av den. 
    De flesta av oss här är ju troligen inte heller bekanta med de kändisar vi kritiserar så därför går det inte att på allvar mena att vi verkligen "hatar" dem i någon djupare mening.
  • Auditanne
    BigMami skrev 2015-05-22 21:31:38 följande:

Dr Phil...

Håller verkligen med, framstår som en oerhört självbelåten typ det där.

Och vad är egentligen meningen med att avsluta varje avsnitt med att filma hur han går ut från studion, hand i hand med sin fru som alltid sitter i publiken? 

Är det ett bajsnödigt försök att proklamera inför världen hur lyckliga de minsann är tillsammans och att andra borde se upp till dem som de optimala relationsförebilder de anser sig vara? Obestämd 

Fåfänga av denna kaliber får mig nästan att vilja spy. Urk!
  • Auditanne
    Tramptass skrev 2015-05-23 15:23:41 följande:
    Det är troligtvis mest därför att människor älskar att snacka skit om andra.

En fråga: Hade du tyckt att det var ok om det var du själv som blev utsatt? (Och, nej, man ska inte behöva stå ut med vad som helst för att man är en offentlig person.)
    Det beror väl lite på de skäl som frammanar "mobbingen".

Tycker nog att en viss kritik kan vara befogad ibland.
  • Auditanne
    Tramptass skrev 2015-05-24 15:41:21 följande:
    Konstruktiv kritik som framförs på ett sätt som inte angriper personen är oftast ok. Även om jag kan tycka att den framförs bäst ansikte mot ansikte.

"Jag klarar helt enkelt inte av henne", "usch" eller "Hon är pinsam" är inte särskilt konstruktivt. Det är inte ok att uttrycka sig så oavsett hur otrevlig, dryg eller pinsam personen verkar vara i tv. Mobbning är aldrig någonsin ok. Men jag vet att många människor tyvärr inte håller med.
    Fast de flesta av oss kommer nog aldrig hamna face to face med någon av de kändisar vi kritiserar ändå. Bra om de istället råkar få läsa vad som skrivs om dem. Då kanske de tar till sig av den kritik som faktiskt är konstruktiv och därpå försöker rätta sig efter denna.

Och det är fortfarande inte helheten av kändisens persona som angrips utan specifika delar av den. Alltså kan man säga att det "hat" som folk uttrycker här är mestadels ytligt och inget att förfäras över eller känna sig hotad av. 
  • Auditanne
    Sarakechi skrev 2015-05-25 15:26:15 följande:

Göteborgaren som jag alltid glömmer namnet på, Per något.. Han tror han är så jävla rolig, men han är en skitkass underhållare.

Per Andersson?
  • Auditanne

Ebba Von Sydow.

Har inget emot henne som person men klarar inte av att lyssna på det ständiga läspandet.

Förstår inte varför människor gör detta i vuxen ålder. Hur svårt kan det egentligen vara att lära sig uttala "s" ordentligt?

Svar på tråden Vilken kändis klarar du inte av?