• ikna

Tycker så jävla synd om decemberbarn!

Om jag får vara ärlig så HATAR jag sånna som dig TS, det är sånna som du som jämt ska tycka synd om en som om man bara hade en arm eller liknande för att man är född i december. VAD är problemet? Jag är född i december, på självaste juldagen dessutom och alltid har folk tyckt synd om mig för det, lite smått kränkande faktiskt. Tycker ni att vi decemberfödda är sämre än ni andra eller vad är problemet?

• ikna

Hur kan ni sitta och påstå att någon född i december har ett sämre intellekt och inte samma inlärningsegenskaper som barn födda tidigare på året ?

Säger ni då också att ett decemberbarn som presterar bäst i skolan är ett underbarn eller att januaribarnet som det inte går lika bra för är mentalt handikappat?

Hur kan man ens vara så dumt funtad att man börjar diskutera intellekt och intelligens?

Hypotetiskt sagt är då de senare födda barnen egentligen smartare än de tidigt födda eftersom hela klassen lär sig skriva ungefär samtidigt.

Nä, ingen logik i det öht!

• ikna
    Anonym (Myran) skrev 2015-05-21 20:03:48 följande:
    Tja förutom vår yngsta som är föddes i slutet av december och aldrig kommer att bli firad i skolan för att inte tala om det sumpiga med att födas mitt i julhelgen. Tycker det är värre än midsommar. Har alltid känt som TS. Lägg därtill att det är kämpigare i skolan som decemberbarn. Inga decemberbarn tack! Men hellre ett decemberbarn än inget barn liksom.

Sen fick vi vårt andra barn och glädjen över att hon är frisk slår ut det andra. So what, hon får väl gå med årskursen under om det visar sig att det är där hon har sin emotionella trygghet och mognad. Vi firar henne i början av decembe istället och med närmaste familj på riktiga födelsedagen. Det blir bra eller dåligt som vi föräldrar gör det till.
    Utveckla gärna utförligt varför det är kämpigare i skolan för decemberbarn.
Svar på tråden Tycker så jävla synd om decemberbarn!