Anonym (..) skrev 2015-05-21 11:49:27 följande:
Min son är född i Maj och dotter i Augusti. Har alltid varit så nöjd över att båda fått fylla år på sommaren, man kan ha kalas i trädgården och man har en festlighet på sommaren (födelsedag) och en på vintern (julafton) - perfekt! Sen blev jag oplanerat gravid i våras och väntar nu barn nummer tre i november. Med alla hormoner så grät jag flera gånger över mitt stackars barn som skulle fylla år under året tråkigaste månad. Nu när jag vant mig vid tanken känns det istället bra att tråkiga november helt plötsligt blir festlig i och med en födelsedag :)
Hormonerna är bra att skylla på. Jag gör det dagligen och undrar vad jag ska skylla mina märkliga tankegångar på efter förlossningen i höst

.
Ärligt talat, dock, vad bra att du lyckades vända tankarna till något positivt. Jag är novemberbarn och tyckte som ung mer synd om alla andra som inte hade något kul att se fram emot i november (detta var innan novemberlovet var uppfunnet). En tradition i min familj var att efter min födelsedag fick vi sätta igång med julförberedelserna. På så sätt längtade alla till min födelsedag.
Det kan ju vara ett tips till alla som får barn med "tråkiga" födelsemånader - vänd tidsperioden till något positivt, skapa egna familjetraditioner som gör månaden efterlängtad på fler sätt, var kreativa!