Ensamstående trots sambo? Tips, råd? Hjälp?!
Känner verkligen igen mig i vad du skriver... Jag gör verkligen allt, allt, allt och jag blir så ledsen att partnern/pappan inte ens försöker. Här blir han bara irriterad om jag ber om hjälp och hänvisar till att han har jobbat hela dagen. Så för honom har det att göra med att han jämnställer föräldraledighet med semester. Blev extra ledsen igår då han verkade ha glömt att det var morsdag också. Ibland räcker ett litet tack som extra energi men när man inte ens kan få det så blir man bara irriterad. Och sexlusten försvinner ju totalt... Min lilla förhoppning är att det ska bli bättre när jag börjar jobba igen efter sommaren. Då ska vi bägge arbeta och eftersom det är hans bortförklaring till att inte hjälps till så hoppas jag att han tycker att vi i a f ska dela lika då.
Någon skrev ta ansvaret varannan kväll, tycker jag var en väldigt bra idé! Dock hade det inte funkat för oss då jag ammat sonen (som nu är 16 månader) till sömns fram till nu men middagsbestyr och övrigt kring hushållet kan man ju dela på.
Hoppas ni kommer fram till en förändring iaf. Även om det är fantastiskt att få spendera så mycket tid med sitt barn så känns det ibland som att det skulle bara bättre att faktiskt vara ensamstående än att titta på latmasken i soffan medan man själv sliter som ett djur.