• Anonym (Miss)

Missbruk inte ett val - överlevnad

Vissa verkar tro att jag missbrukar (ibland) för att jag vill det, för att jag är för svag för att stå emot eller liknande.

Men riktigt så enkelt är det inte. Jag missbrukar ibland för att ens överleva. Det är alkohol eller självmord som är mina alternativ.

Har provat många mediciner och åratal i terapi. Men jag vet nu att detta är det enda som fungerar för mig.

Dessemellan lever jag "normalt". Jobbar heltid och umgås endast med mina husdjur.

Nån som känner igen sig?

• Svar på tråden Missbruk inte ett val - överlevnad
  • Anonym (Fegis)

Du ljuger för andra och för dig själv. Det finns fler alternativ och det vet du. Om du vågar erkänna det.

• Anonym (Miss)
    Anonym (Fegis) skrev 2015-05-21 06:41:24 följande:

Du ljuger för andra och för dig själv. Det finns fler alternativ och det vet du. Om du vågar erkänna det.

Jasså? Berätta gärna något jag inte redan provat så lovar jag att göra det?!
  • Anonym (Fegis)

Sluta supa.

Det är vad du ska göra. Om du vill, innerst inne.

• Anonym (Fegis)

Sup på för all del om du vill. Hoppas du får betala vården själv sen när det blir dags. Och läs på om akut bukspottkörtelinflammation.

• Anonym (Miss)
    Anonym (Fegis) skrev 2015-05-21 06:55:24 följande:

Sup på för all del om du vill. Hoppas du får betala vården själv sen när det blir dags. Och läs på om akut bukspottkörtelinflammation.

Betalar du din vård själv?

Varför ska jag läsa på om det? Ska googla av ren nyfikenhet.

Min fd sambo kom med förslaget att jag tar in på hotell en natt varannan månad för att dricka. Det funkade bra. Men som ensamstående behöver jag inte gå någonstans.
  • Anonym (H)
    Anonym (Miss) skrev 2015-05-21 07:06:22 följande:

Betalar du din vård själv?

Varför ska jag läsa på om det? Ska googla av ren nyfikenhet.

Min fd sambo kom med förslaget att jag tar in på hotell en natt varannan månad för att dricka. Det funkade bra. Men som ensamstående behöver jag inte gå någonstans.

Varför tyckte han att du skulle ta in på hotell varannan månad? En natt alltså? Hur kan en natt varannan månad med drickande hjälpa ditt mående..? Isf tycker jag inte att det verkar som att du missbrukar :)

Hoppas du får mår bättre snart ????, förstår dig dock i ditt val. Har själv självmedicinerat förut...
  • Anonym (H)

Jag menar, jag trodde du skulle skriva att du typ drack till vardags för att stå ut :). Många missbrukar alkohol idag utan att inse det själva, du är åtminstone medveten om det.

• Anonym (Miss)
    Anonym (H) skrev 2015-05-21 07:12:14 följande:

Varför tyckte han att du skulle ta in på hotell varannan månad? En natt alltså? Hur kan en natt varannan månad med drickande hjälpa ditt mående..? Isf tycker jag inte att det verkar som att du missbrukar :)

Hoppas du får mår bättre snart ????, förstår dig dock i ditt val. Har själv självmedicinerat förut...

Det räckte med en natt varannan månad, nu är det varje månad. Det är väl missbruk efterssom jag inte dricker då, utan "häller i mig". Sen mår jag bra igen. Som att jag rensar kroppen på något vis.

Jag kan dock ta 1-2 glas vin på nån middag eller liknande men inget supande i övrigt.

Jag kommer inte må bättre än såhär, har släppt garden och insett det.
  • Anonym (Ida)
    Anonym (Fegis) skrev 2015-05-21 06:41:24 följande:

• Anonym (Vilket?)

Vad är det för terapi o mediciner du prövat då, o hur länge i taget?

Svar på tråden Missbruk inte ett val - överlevnad